Volledige versie bekijken : Informatie 'achter' taakbalk



butskristof
11 November 2009, 16:00
Beste,

ik heb een irritant probleempje met mijn taakbalk in Windows. Het gaat hier op een XP Home. Als ik bv. op mijn icoontje van WhatPulse of van mijn LAN-verbinding ga staan komt het pop-up venstertje altijd 'achter' mijn taakbalk te staan. Voor meer duidelijkheid verwijs ik naar de bijgevoegde foto. Ik kan het verhelpen door de functie 'taakbalk altijd op voorgrond' uit te schakelen maar als ik hem zo instel vind ik het allemaal niet handig meer werken. Is er geen andere manier om dit te veranderen?

Dank bij voorbaat,
Kristof

PS: sorry voor de slechte kwaliteit van de foto maar ik moest hem met mijn gewone camera nemen want met printscreen lukte het niet.

PeterN
11 November 2009, 17:26
Ik denk dat je dat niet kan verhelpen. Het komt idd door de instelling 'taakbalk altijd op voorgrond', wat hij ook doet.
Ik zie wel dat je dubbele hoogte van de taakbalk hebt. De helpvenstertjes komen boven de icoontjes, die kunnen niet x afstand daar vandaan komen.

butskristof
11 November 2009, 18:26
Ik denk dat je dat niet kan verhelpen. Het komt idd door de instelling 'taakbalk altijd op voorgrond', wat hij ook doet.
Ik zie wel dat je dubbele hoogte van de taakbalk hebt. De helpvenstertjes komen boven de icoontjes, die kunnen niet x afstand daar vandaan komen.
Maar op mijn laptop met ME heeft hij ook de dubbele hoogte en daar werkt alles wel goed met de instelling 'Always on top'. Daar komen ze gewoon bovenop de icoontjes, niet boven de taakbalk zelf.
Is hier een verklaarbare reden voor?
Of is dat een wijziging van ME naar XP?
Grtn,
Kristof.

J.W.
11 November 2009, 19:54
Soms, wel heel zelden gebeurt dit bij mij ook (Windows XP) maar na terug opstarten is alles dan terug in orde. Ik heb geen idee hoe dat zoiets komt.
Die dubbele taakbalk heeft er niets mee te maken.

Mike
11 November 2009, 20:22
Op mijn Vista heb ik ook een dubbele taakbalk, maar ik ben het nog nooit tegengekomen, althans, dat het voortdurend erachter blijft.

butskristof
11 November 2009, 20:24
Ja in mijn geval dus wel, bij gebeurt het echter wel heel soms dat het wel werkt zoals zou moeten.