Volledige versie bekijken : Harde schijf fromateren



the little bear
11 November 2009, 20:59
hallo heb dus een harde schijf van seagate van 160 gb met id aansluiting maar krijg heb niet fromateert en de schijf geef ook maar 2gb van de 160 aan he kan ik dat oplossen


vriendelijk groeten the little bear

Baloeke
11 November 2009, 22:15
Achteraan op die harde schijf staan jumpers (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jumper_(computer)). Staan deze op Master of Slave?

PeterN
11 November 2009, 22:18
Als je uw harde schijf formateert zijn alle gegevens hierop verloren. Kijk dus zeker na dat je alle gegevens hebt.
Staat op deze hardeschijf ook je besturingssysteem (windows)? Dan moet je uw schijf niet formateren want dan moet je windows terug installeren. Wil je zo wie zo windows installeren moet je de schijf weer niet formateren. Dat kan je tijdens de installatie van windows doen. Btw, welke windows draai je?

Om je harde schijf te bekijken kan je rechts klikken op het ikoontje 'mijn computer' op je bureaublad. Kies daar beheren. In het nieuwe venster kies je links opslag/schijfbeheer. Aan de rechter kant krijg je nu een grafische voorstelling en meer info over je harde schijven in je systeem. Wat zie je daar? Twee schijven (schijf0 en schijf 1) en is ze daar ook maar 2GB groot van de 160?

the little bear
11 November 2009, 23:42
Achteraan op die harde schijf staan jumpers (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jumper_(computer)). Staan deze op Master of Slave?



heb ze alle twee probeert geen een van de twee toont resultaat
toch bedankt

vriendelijk groeten

the little bear

the little bear
11 November 2009, 23:50
Als je uw harde schijf formateert zijn alle gegevens hierop verloren. Kijk dus zeker na dat je alle gegevens hebt.
Staat op deze hardeschijf ook je besturingssysteem (windows)? Dan moet je uw schijf niet formateren want dan moet je windows terug installeren. Wil je zo wie zo windows installeren moet je de schijf weer niet formateren. Dat kan je tijdens de installatie van windows doen. Btw, welke windows draai je?

Om je harde schijf te bekijken kan je rechts klikken op het ikoontje 'mijn computer' op je bureaublad. Kies daar beheren. In het nieuwe venster kies je links opslag/schijfbeheer. Aan de rechter kant krijg je nu een grafische voorstelling en meer info over je harde schijven in je systeem. Wat zie je daar? Twee schijven (schijf0 en schijf 1) en is ze daar ook maar 2GB groot van de 160?


hallo die schijf was gedacht voor besturingssystem ofwel als tweede schijf in mijn pc maar ook in de pc ging hij niet en had ook veel problemen de pc nog op ge start te krijgen volgens mij is die harde schijf kapot of een fout op maar toch bedankt voor u tijd mss is beter dat weg doe en nieuwe koop want schijf is eigelijk maar gekregen en weet eigelijk niet wa mijn broer er mee heeft aan gevangen toch bedankt

vriendelijk groeten

the little bear