Volledige versie bekijken : Bureablad en achtergrond verdwenen



lady87
11 November 2009, 18:34
Beste Compuchrisje,

Ik zag dat jij wel wat van PC'S weet.

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb mijn pc opgestart zoals ik altijd gewoon doe en vandaag zag ik dat alles van mij bureaublad is verdwenen zelfs de achtergrond. Alle gegevens uit mijn documenten zijn ook verdwenen, ik kon de gegevens alleen in de C schijf terug vinden.

Elke keer wanneer ik mijn laptop uit doe verdwijnen de opgeslagen bestanden op het bureaublad, mijn documenten die ik die dag heb opgeslagen. Bij het opstarten van mijn laptop wanneer ik mijn wachtwoord heb ingevoerd, staat er neem contact op met netwerkbeheerder.

Kan jij mij misschien helpen, weet jij wat ik het best kan doen zodat mijn gegevens niet meer verloren zullen gaan. De laptop werkt nog gewoon uitstekend kan gewoon mijn werk doen en op het internet. Alleen het probleem is dat alle gegevens verloren gaan. Ik kan de gegevens alleen terug vinden wanneer ik ze op de C schrijf opsla.

Ik wil toch van dit probleem af.


In afwachting van jouw reactie,

Lady

compuchrisje
11 November 2009, 21:04
Enkele vraagjes Lady:

welk besturingssysteem gebruik je? XP, Vista of mogelijk al Windows 7?
het merk van je laptop (kan relevant zijn!)
welke 'ingrepen' heb je onlangs gedaan: updates, nieuwe installaties, aanpassingen aan je instellingen?


Als je dan nog een screenshotje zou kunnen maken van de foutmelding of eventueel in je logboeken (via Configuratiescherm - systeembeheer - logboeken) een rood gemarkeerd item kan vinden, probeer het dan hier te posten. Met iets meer gegevens kunnen we ook gerichter zoeken.

lady87
12 November 2009, 10:29
Enkele vraagjes Lady:

welk besturingssysteem gebruik je? XP, Vista of mogelijk al Windows 7?
het merk van je laptop (kan relevant zijn!)
welke 'ingrepen' heb je onlangs gedaan: updates, nieuwe installaties, aanpassingen aan je instellingen?


Als je dan nog een screenshotje zou kunnen maken van de foutmelding of eventueel in je logboeken (via Configuratiescherm - systeembeheer - logboeken) een rood gemarkeerd item kan vinden, probeer het dan hier te posten. Met iets meer gegevens kunnen we ook gerichter zoeken.


Alvast bedankt voor de snelle reactie.

- Ik heb windows XP.
- Merk Packard Bell.
- Heb geen ingrepen gedaan, ik werk er nu wel gewoon 4 weken op nadat dit probleem is opgetreden. Alleen vind ik het nu wel tijd om van het probleem af te komen. Ik sla alles gewoon op usb of in de C schijf op om het terug te kunnen vinden. Het is alleen wel irritant, vandaar dat ik toch deze stap onderneem voor een mogelijke oplossing.

- Ik kan geen screenshotje maken van de foutmelding omdat deze op het scherm verschijnt wanneer ik mijn password heb ingevoerd voor dat de laptop aangemeld is. Het verschijnt tijdens het opstarten.

file:///C:/DOCUME%7E1/TEMPSA%7E1.000/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.pngIn de bijlage heb ik een screenshot genomen van het logboek, waarin de foutmelding staat.

Ik hoop zo snel mogelijk wat an jou te vernemen.

Mvg,

Lady

lady87
12 November 2009, 10:52
Ik wil deze bijlage nog even bijvoegen misschien staat hier nog belangrijke informatie in. Ik heb namelijk 4 foutmeldingen weten te vinden had de eerste keer niet goed gekeken:).

Dus hierbij alsnog enkele screenshots van de foutmeldingen in een Word-bestand.

Alvast bedankt,

Lady

Dopey
12 November 2009, 12:11
Blijkbaar zit je met een corrupt profiel. Is dit een privé-laptop of van het bedrijf? Als je er zelf aan mag prutsen ;) kan dit zeer snel opgelost zijn. Maak gewoon een nieuw account aan (liefst met admin rechten). Dit doe je via het Configuratiescherm, Gebruikersaccounts. Kies mss best rechts boven voor de klassieke weergave, da ga het zo vinden. Nadat je het nieuwe account hebt aangemaakt kan je je gegevens kopieren van de oude naar de nieuwe account.

compuchrisje
12 November 2009, 22:57
De vraag of het om een PB ging kan nogal vreemd lijken, maar in dit geval wel goed gegokt dacht ik ;).

Wou hier net tikken wat Dopey al had gedaan.
Je profiel wordt telkens bij het afsluiten van je pc gebackupt, maar omdat het corrupt is... blijf je rondjes draaien.
Lukt het niet met deze tip (ik wacht even af), dan is er meer aan de hand.



Is dit niet het geval, dan is er meer aan de hand.

lady87
19 November 2009, 12:16
Blijkbaar zit je met een corrupt profiel. Is dit een privé-laptop of van het bedrijf? Als je er zelf aan mag prutsen ;) kan dit zeer snel opgelost zijn. Maak gewoon een nieuw account aan (liefst met admin rechten). Dit doe je via het Configuratiescherm, Gebruikersaccounts. Kies mss best rechts boven voor de klassieke weergave, da ga het zo vinden. Nadat je het nieuwe account hebt aangemaakt kan je je gegevens kopieren van de oude naar de nieuwe account.


Alvast bedankt voor de reactie en tip.

Ik was een tijdje ziek vandaar dat ik nu pas reageer. Ik zal datgene wat jij voor hebt gesteld proberen. Ik hoop dat het probleem hiermee dan verholpen wordt, zo niet dan hoor jij nog wel van mij.


Mvg,

Lady