Volledige versie bekijken : netwerkprobleem



spruit
26 June 2005, 11:48
Netwerk van 6 pc's. 2x xp pro, 2x win 98, 1x win 95 + 1x win 2000 pro.
Alles verliep vlekkeloos, tot over 2 weken.
De pc's met os 95 & 98 kunnen niet meer in de xp-machine waar de gedeelde documenten opstaan. Alle instellingen kloppen. Plots ging het niet meer.
Ik krijg iedere keer de vraag naar het netwerkww. Nochtans alles correct, maarr hij zegt verkeerd ww.
Ik zit momenteel met mijn handen in het haar, dus suggesties van harte welkom.
Alvast bedankt ;)

PeterN
26 June 2005, 12:06
Netwerk van 6 pc's. 2x xp pro, 2x win 98, 1x win 95 + 1x win 2000 pro.
Alles verliep vlekkeloos, tot over 2 weken.
De pc's met os 95 & 98 kunnen niet meer in de xp-machine waar de gedeelde documenten opstaan. Alle instellingen kloppen. Plots ging het niet meer.
Ik krijg iedere keer de vraag naar het netwerkww. Nochtans alles correct, maarr hij zegt verkeerd ww.
Ik zit momenteel met mijn handen in het haar, dus suggesties van harte welkom.
Alvast bedankt ;)

Ik weet dat het niet eenvoudig is een 98 of 95 in een netwerk te krijgen samen met xp en 2000. Meestal lukt het wel om van xp,2000 naar 98,95 te gaan, maar omgekeerd niet.
Misschien heb je het paswoord veranderd op die xp? Wat foutmelding krijg je juist, mss dat iemand dan raad weet?

AMD
26 June 2005, 12:19
Volgens mij is gewoon het paswoord verlopen. Gewoon een nieuw ww instellen en dan zou het moeten gaan.

AMD

spruit
26 June 2005, 12:21
Ik weet dat het niet eenvoudig is een 98 of 95 in een netwerk te krijgen samen met xp en 2000. Meestal lukt het wel om van xp,2000 naar 98,95 te gaan, maar omgekeerd niet.
Misschien heb je het paswoord veranderd op die xp? Wat foutmelding krijg je juist, mss dat iemand dan raad weet?

Het rare is dat ik het perfect in gang gekregen heb, en plots niet meer

ik krijg geen foutmelding, juist het netwerkww dat hij vraagt, en dat klopt allemaal, maar hij zegt dat het niet juist is...

spruit
26 June 2005, 12:26
Volgens mij is gewoon het paswoord verlopen. Gewoon een nieuw ww instellen en dan zou het moeten gaan.

AMD

was het dat maar, alles gecheckt...ww staat op de xp om niet te verlopen

AMD
26 June 2005, 13:12
Hmm dan is het idd een raar probleem. Mss eens alle pc's opnieuw opstarten en controleren of ze nog allemaal in de juiste werkgroep draaien?

AMD

spruit
26 June 2005, 13:21
Hmm dan is het idd een raar probleem. Mss eens alle pc's opnieuw opstarten en controleren of ze nog allemaal in de juiste werkgroep draaien?

AMD

dat ook juist, met de xp geraak ik wel in die oudere.
Nu, ik probeer volgende week eens met een nieuwe gedeelde map aan te maken, en dan eens zien.
Ook zal ik eens sfc proberen...indien niets, just another format...(het ergste is dan natuurlijk dat ik nooit zal weten wat er juist gebeurd is )
Ik kan er zo lang achter zoeken, en een format is vlugger gebeurd, zeker als de uren aangerekend worden ;)

Heezy
26 June 2005, 16:52
Uw rechten ook nog hetzelfde?

En ik heb gelezen eens dat je om een win98 en xp netwerk te hebben, je niet alleen dezelfde werkgroep moet hebben, maar ook dezelfde naam. Maar dat zul je wsl al gedaan hebben.

Marshall
26 June 2005, 21:41
Normaal kan je toch in xp een netwerkdisket aanmaken voor 98 enz,'kweet niet meer hoe het in zen werk gaat,
maar hier is er toch naar gevraagt na een aanleg van 'n netwerk en heb deze dan ook gemaakt ingeval van,intussen is de 98se pc verdwenen en heb ze ook niet meer van doen.

ps; de uitleg staat ook in een zeer bekent pc tijdschrift.

guyke25
26 June 2005, 22:33
Hallo Spruit,

Misschien iets dom maar zie eens of u tijdsinstellingen nog gelijk staan.
Daarbij bedoel ik ook de tijdszone he.
Heb het al eens meegemaakt dat het zoiets was.

mvg., Guy

spruit
28 June 2005, 19:35
tis opgelost!!!

Ik heb de ww'n van de win95 en 98 op de xp eens opnieuw ingesteld (echter zonder te veranderen) en het lukte! vraag me niet waar de logica zit, zeker daar ww op niet verlopen staat op de xp.
Zo zie je maar dat we het soms te ver zoeken..maar logisch vind ik het toch niet echt...