Volledige versie bekijken : email in win 7 64 bit



stonewall
14 November 2009, 15:06
welk email programma te gebruiken in windows 7 ultimate 64 bit.

alvast bedankt.

Maxstar
14 November 2009, 15:24
Je kan Windows Live Mail gebruiken, maar daar ben ik niet echt een voorstander van, want alle e-mails komen dus binnen via een server van Microsoft. :shy:

Maar Thunderbird (http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/) is een goede mail-cliƫnt en gratis.

Groet Maxstar

PeterN
14 November 2009, 16:45
Windows Mail is in Windows 7 verdwenen. Er is ook geen ander email programma voorzien. Je bent dus verplicht een third party software te gebruiken.

Op eerste zicht een min punt van windows 7 maar langs de andere kant een goede zaak. Daar waar Windows Mail jaren geleden ontwikkeld is en nooit meer een update kreeg heb je dit niet aan de hand bij third party software. Daar worden regelmatig nieuwe updates uitgebracht.

Email programma's zijn er in overvloed. Welke je gebruikt hangt veel af van persoonlijke voorkeur. De meest 'normale' weg is Windows Live Mail. Enkel het email programma heb je nodig, de rest zoals een Live account met nog andere mogelijkheden kan, maar is niet noodzakelijk.
Ik heb dus ook die 'normale' weg gevolgd: van Windows Mail in Vista naar Windows Live Mail in Windows 7. In Windows Mail kan je makkelijk uw berichten en eigen mappen exporteren. Sla het bestandje bij uw backup op. Na de installatie van Windows 7 kan je Windows Live Mail installeren. Hier heb je de mogelijkheid gemakkelijk een Windows Mail bestand te importeren. Je berichten en mappen heb je hierdoor terug.

Opmerking: zoals vele programma's in windows tegenwoordig vind je in Live Mail ook geen menubalk meer terug. Diegene die gewend zijn langs zo'n menu balk te werken kunnen altijd met de 'ALT' knop de menubalk tevoorschijn toveren. Een tweede keer 'ALT' verbergt hem terug ;)

slijkdabberke
19 November 2009, 20:43
ik heb in windows 7 thundebird geinstalleerd
er komen 3 accountd binnen in elk hun eigen mappen
mooi overzichtelijk + addon voor agenda + contacts sidebar
ben niet echt kapot van die live mail