Volledige versie bekijken : windows opstartschijf??



enjoy__M
14 November 2009, 21:33
hoi,

kan er iemand mij vertellen hoe ik een opstart cd met Windows kan maken?

ik zal mij even nader verklaren,
ik moet voor iemand een Windows xp MEDIACENTER instaleren op zijn geformatteerde pc.
aangezien hij geen originele cd had maar WEL een officiële licentie, had ik via via, een bestand kunnen downloaden. het bestand bestaat uit 2 cd's.
ik heb al enkele pogingen ondernomen om van deze cd's opstartbare cd's te maken, helaas mijn cd's willen niet opstarten.
nochtans als ik de inhoud bekijk met een originele Windows xp home cd dan zie ik geen verschil en deze start wel op.
wat doe ik fout????




als iemand mij kan helpen,
mvg

compuchrisje
15 November 2009, 00:54
Met deze tutorial (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=109) krijg je denk ik al een antwoord. Je hebt wel de originele installatie CD nodig vrees ik. Met die via via ertussen krijg ik wel een beetje jeuk..??

enjoy__M
15 November 2009, 19:30
Met deze tutorial (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=109) krijg je denk ik al een antwoord. Je hebt wel de originele installatie CD nodig vrees ik. Met die via via ertussen krijg ik wel een beetje jeuk..??

alvast voor de link, ik ga het eens bekijken.
wat die via via betreft, tja ik kon of kan niet anders want ikzelf heb ook geen xp versie met mediacenter, maar ik had een poging gedaan om een gewone xp home te installeren, maar dat wordt niet aanvaard met zijn licentie van xp mediacenter.ik krijg steeds de melding dat de productcode niet juist is.


mvg

compuchrisje
15 November 2009, 22:39
Heeft die mediacenter geen recovery-mogelijkheden? Kijk even in het startmenu of die optie al of niet gebruikt is en maak daarmee een herstelset.
Spijtig genoeg kan je een bootable complete installatie enkel maken met een originele installatie CD en niet met een herstelset.

enjoy__M
15 November 2009, 22:49
de bestanden die ik heb gedownload waren in RAR. bij het uitpakken zijn het gewone mappen net zoals je zou bekijken op een originele windows xp home cd.als ik de bestanden vergelijk zit er weinig of geen verschil tussen. dus dacht ik eerst gewoon branden en klaar is kees. helaas, niets was minder waar de cd die ik heb gebrand start dus niet op van een geformateerde pc. en aangezien de pc geformateerd is veronderstel ik dat er geen recovery bestanden opstaan.

MVG

enjoy__M
15 November 2009, 22:52
indien er mensen zijn met een windows xp mediacenter en bereid zijn een copie te bezorgen?; dit zou een pak makkelijker gaan. een product key heb ik niet nodig want die heb ik origineel. deze stickre plakt op de pc.

MVG

compuchrisje
15 November 2009, 23:06
Als die persoon zijn pc al had geformatteerd op voorhand (wschl denkt hij dat je in zijn bestanden zou snuffelen of zo), had ie best zelf eerst gezorgd voor zo'n backup. Heeft hij geen herstel CD's meegekregen toen hij het systeem aankocht? Dan is 't in een klik gebeurt, allé... klik :lol:

enjoy__M
15 November 2009, 23:47
zijn pc was gecrasht en kon niet meer opstarten, met een poging te doen om een gewone xp home versie op te installeren is er gekozen voor de formatteren en een nieuw systeem op te stellen.

Dopey
16 November 2009, 08:59
Je zal die CD's moeten branden in een iso formaat, dan zal hij er wel mee opstarten. Denk er toch wel even aan dat de RAR bestanden komen van een bron die je eigenlijk niet kent en dan is het goed mogelijk dat je een aangepast OS hebt waarvan je niet weet in hoeverre die veilig is. De maker ervan kan allerlei (eventueel kwalijke) dingen hebben toegevoegd. Je zou niet de eerste zijn die een OS installeert dat vol achterpoortjes zit.....

carl
16 November 2009, 11:56
Indien hij geen verschil ziet met de bestanden op een originele disc is het duidelijk dat hij de bestanden uitgepakt heeft, en het image daarin gebrand heeft.
Bovenstaand klopt helemaal, je kan nooit weten wat je bron ermee heeft uitgestoken. Daarnaast is het downloaden en branden van die CD's niet toegelaten, ook al heb je een eigen key (waar ik mijn twijfels aan heb). Voor media center zal je ook een andere product key nodig hebben dan voor de gewone xp denk ik.
Daar je probleem hier ongetwijfeld verband houdt met het downloaden/branden van die disc komt hier een slotje op.