Volledige versie bekijken : Aankoop nieuwe router



goodpitcher
15 November 2009, 15:46
hey
ik heb nu een belkin wireless g router en die werkt goed maar geregeld valt mijn internet weg en de enige optie is dan de stekker uit te trekken en dan werkt hij terug en dat is lastig,misschien komt het omdat hij ondertussen al 3 jaar oud is.
Dus misschien is het tijd om dan een nieuwe te kopen.
wat komt er op het netwerk:
4 pc's ,een ps3 , een xbox 360 , een iomega multimedia server , een wii , een dvd recorder en een digicorder van telenet
ik zit er niet mee in om een euro meer uit te geven maar ik het me niet permiteren om midden in een belanderijk dossier te zitten dat mijn internet weg is en dan kan ik opnieuwe beginnen, soms komt het wel goed uit als ik aan het verliezen ben met call of duty modern warefare 2 maar het blijft toch lastig
iemand een perfecte oplossing
ps de pc's draaien allemaal op vista ultimate en de verbinding moet draadloos zijn
goodpitcher

PeterN
15 November 2009, 22:17
Ik lees dat je uw router toch al 3 jaar hebt. Heb je nu pas dat probleem van wegvallend internet? Werkte hij 3 jaar goed en nu niet meer?

Ik kan mij slecht inbeelden dat als dit het geval is dat ineens de router niet goed meer werkt. Het gevaar bestaat dat er iets wezenlijk is verandert en dat met een andere router je dezelde problemen kan gaan krijgen.

Is er niets verandert?, firmware update, ander apparaat bij aangesloten, verandering in omgeving, of eender wat? Ik zie ook dat je soms gamed. Daarvoor zou je toch een bekabelde connectie moeten hebben om te genieten van volle snelheid en geen lag te krijgen. Ook het aantal apparaten dat je wil aansluiten is wel wat. Hopelijk gebruik je ze niet allen tegelijk. Btw, digitale tv moet van een switch voor de router worden afgetakt. Die heeft rechtstreeks internet nodig;)

goodpitcher
15 November 2009, 23:44
hey
dat klopt digitale tv is inderdaad voorzien van een switch , was ik vergeten.
maar voor de rest is er niets veranderd niets nieuw niet verplaatst of veranderd van omgeving geen recente update's,voor de games loopt dat perfect het online met bv call of duty gaat perfect.het is enkel het probleem dat hij af en toe de stekker eruit moet en soms is dat als er veel op staat en soms staan er maar twee pc's op.
dan blijft de router "precies" hangen en dan doet hij niets meer

PeterN
16 November 2009, 00:15
En hij doet dat pas vanaf nu, of heeft hij altijd zo zijn kuren gehad?

Ik vraag dat omdat ik zelf zoiets thuis voor heb gehad. Regelmatig viel de router uit, ook de bekabelde verbinding. Bij nazicht bleek de router wel nog te werken maar de verbinding naar telenet was weg. Het thuisnetwerk werkte dus nog, enkel naar internet niet:s De ene keer deed hij dat twee keer op een avond, een andere keer duurde het 2 dagen. Surfen naar de settings van de router en daar renew'en was voldoende om weer connectie te krijgen.
De router heeft het van het begin gedaan en een nieuwe firmware hielp niet. Ik heb nooit een oplossing gevonden voor het probleem. Totdat ik een nieuwe kocht. Deze nieuwe is nog nooit uitgevallen. Het kan dus wel degelijk aan de router hangen. Daarom goed testen als je iets nieuw koopt en anders direct terug brengen :D

goodpitcher
16 November 2009, 23:33
hey
de router heefd dit van het begin al gehad maar dan af en toe eens ,het is omdat hij de laatste tijd dat meer begint te krijgen dat het begint te storen,ik heb het ook al getest en het is inderdaad de router die problemen maakt en niet de verbinding van telenet.
als ik een nieuwe router wil kopen welke zou jij dan aanraden die eigelijk zo goed als perfect en snel is
goodpitcher

PeterN
17 November 2009, 01:13
Ik heb nergens aandelen en er zijn verschillende goede routers;) Best neem je wel eentje van een bekend merk, kwestie updates, en info.

Zelf heb ik nu een Linksys WRT160N-EU. Een N mimo router (draadloos), 4 poorten en met nog een beetje mooi design en vooral niet duur (ergens rond de 60 eur denk ik). Werkt perfect (zou iedere router moeten doen:D) en is nog nooit uitgevallen (wat ik dus wel voor had met mijn vorige) Ondanks dat er geen antennetjes opstaan is de draadloze ontvangst even goed als mijn vorige router die wel twee antennetjes had (wel een nadeel als je ooit een versterkt antennetje zou willen plaatsen).
Maar zoals gezegd zijn er zoveel merken en types die prima werken ;)

goodpitcher
17 November 2009, 20:49
mooi bedankt
ik zal misschien ook eens naar linksys kijken , de afstanden zijn niet groot ,maar aangezien dat ik dikwijls op federale website's moet zitten kan ik mij geen lastige routers permiteren
wordt vervolgd

goodpitcher
17 November 2009, 23:17
hello
na wat rondsnuffelen heb ik mijn oog laten vallen op de belkin n1vision
graag had ik daar enige commentaar over
goodpitcher