Volledige versie bekijken : Spam?



ratio
17 November 2009, 10:20
Hallo forum,

Gisteren kreeg ik volgende SPAM mail van een vriendin van mij

> Von: vriendin vriendin@hotmail.com Adressbuch
An: vriendin@hotmail.com
> Betreff: RE:HELLO
> Datum: Mon, 16. Nov 2009 05:29:29
>
> GMX Virenschutz: In dieser E-Mail wurden keine Viren gefunden.
> GMX Spamschutz Briefkopf-Analyzer: Der Header dieser E-Mail weist für
> Spam-Mails typische Merkmale auf.
> Nicht als SPAM behandeln
> Verschieben nach...PosteingangArchiv allerlei bewaren Robert WERKEntwürfeGesendetSpamverdachtGelöscht
> Aus Sicherheitsgründen werden E-Mails in diesem Ordner nur als Text angezeigt.
>
> Bilder anzeigenVolldarstellungHTML-Ansicht
> VolldarstellungHTML-Ansicht
>
Ik heb de mail alleen in mijn SPAM ordner geopend en toen gedeleted.
Ik heb mijn vriendin een mail gestuurd om haar te waarschuwen.
Zij heeft niets gevonden in haar computer.
Het is de eerste keer dat ik een SPAM mail ontvang in 2 jaar tijd op dit emailadres.

Kan er sprake zijn van spyware op haar computer of nu ook op mijn computer en welke stappen moeten we ondernemen?

Hartelijk dank voor de tijd en moeite,
Ratio

ratio
17 November 2009, 10:39
ik wil er voor alle duidelijkheid nog even aan toevoegen, dat de beide emailadressen, dus het adres "van" en het adres "aan" van mijn vriendin waren.

groet,
Ratio

peenif
17 November 2009, 10:42
Eens beiden een HijackThis logje plaatsen in het HijackThis forum lijkt mij de eerste stap - indien er iets loos is zullen onze Spyware Slayers jullie verder helpen.
Eerst dit even lezen : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088

ratio
17 November 2009, 15:43
Hallo "Peenif",

Ongelofelijk bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb inmiddels de webpagina doorgelezen en ik begrijp wat er van mij verlangt word, om te voorkomen dat ik het forum nogmaals "belasten" moet met mijn problemen.
Ik zal de programma´s die daar geadviseerd worden downloaden om mijn computer zo goed mogelijk te beschermen.
Overigens heb ik een antivir programma van Avira, maar ik weet niet of dat dan ook beschermd tegen spyware en weet ik wat al niet meer.

Mijn vraag is de volgende; ik heb deze hijackscan laten lopen en heb een scanresultaat gekregen dat echter 31/2 A4 pagina´s beslaat, hetgeen ik dan geen "logje" meer vind zoals u het omschrijft, maar eerder misschien een LOG.
Heb ik iets verkeerd gedaan of kan ik al deze pagina´s in het Hijack forum copieren?

Bedankt weer voor de ondersteuning!!
Ratio

peenif
17 November 2009, 16:01
U gaat gewoon een nieuwe post plaatsen in het HijackThis forum - stel daar in het kort nog eens uw probleem en het log(je) copy/plak in dit bericht - de mensen daar zullen U dan vertellen wat te doen.

ratio
17 November 2009, 16:04
Okay,
Heel erg bedankt weer!!!!