Volledige versie bekijken : computer



serna
19 November 2009, 20:22
He wat vinden jullie van die nieuwe computer in den aldi?
MEDION® AKOYA® P7330 D (MD 8852)



Intel® Core™ i5-750 processor (http://syndication.intel.com/DistributeModule.aspx?id=2484)
<SMALL>2,66 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost Technology </SMALL>
Authentieke (javascript:void(0);) Windows® 7 Home Premium
NVIDIA® GeForce® GT240 DirectX®10
met 512 MB GDDR5 Memory
1000 GB harde schijf
4 GB werkgeheugen
8-kanaals HD-audio
HDMI & eSATA
Multistandaard brander

Toelly
20 November 2009, 00:02
Ziet er helemaal niet slecht uit, hoeveel vragen ze ervoor?

sykke
20 November 2009, 01:20
hier kan je het zien: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_48/OFF01.SHTML

serna
20 November 2009, 15:37
599€ lijkt me niet overdreven.
Je krijgt er ook nog een heel deel sofware bij.
Ik denk dat ik er zo maar eentje ga halen.

Peter.B
20 November 2009, 20:11
overdreven is het zeker niet.
nergens zal je zo'n pc kunnen kopen aan die prijs.
maar ik zou nooit een pc kopen in een grootwarenhuis en nooit een merk pc,zelf in een pc winkel.maar dit is mijn mening,hé.

serna
20 November 2009, 23:20
Ja wat zou je dan kopen?
Je hebt wel drie jaar waarborg en zelf een pc samen stellen voor die prijs lijkt me onmogelijk. Beter kan natuurlijk altijd. Bij Tones kan de beste spullen kopen voor een redelijke prijs

Peter.B
21 November 2009, 12:36
waarvoor moet de pc dienen?

azziplekkus
21 November 2009, 13:30
Effe mijn meningkje zeggen over de Aldi:

Aldi is een zeer goeie winkel (gwn nie luistere ner wa iedereen zegt) Ze hebbe goeie stuff daar, enja, ook hun pc's zijn vrij goed voor de prijs.

Maar... Die pc's werken goed voor zolang da ge ze gebruikt gelek 80% van de gebruikers, hardware veranderen is mogelijk, maar de pc heeft dit zeker niet graag en kan daar wel is lastig om doen :)
Bovendien is de grafische kaart die er insteekt niet bedoeld voor games (uitgezonderd minesweeper dan :p)

Ook met externe HDD's, niet van hun eigen merk kunnen ze lastig doen.

Dus overweeg zeker goed vooraleer ge het koopt :) Denk na wat ge ermee wilt doen.
Is het voor surfen, muziek beluisteren, textverwerken, etc. --->kopen
Is het voor aan te passen, te gamen, etc.--->niet kopen

Michiel_
21 November 2009, 14:06
als ze eindelijk zo slim gaan worden om er een normaal moederbord in te plaatsen ipv een zelf gesamenste dat je aan de verkeerde kant van de kant van de kast moet plaatsen waardoor je, wanneer het mobo kapot is, geen normaal moederbord erin kan plaatsen en dus een nieuwe kast moet kopen. en geloof me, het eerste wat in die dingen kapot gaat is het moederbord en de harde schijf (mede omdat deze verticaal gemonteerd zit)
en ja ook de voeding laat te wensen over omdat deze gewoon niet zwaar genoeg is en geen A- merk is.

daarom hoef ik geen Medion pc, voor de rest zit er wel mooie hardware in voor die prijs

core i5 750 -> 155 euro
GeForce GT240 -> 80 euro
win7 HP -> 75 euro
4 GB geheugen -> (ddr3) 70 euro
1000GB hdd -> 61 euro
= 441 euro zonder kast voeding en mobo

gebaseerd op de laagste prijzen (tweakers.net)

Iced Dragon
21 November 2009, 16:24
Medion is op zich niet zo slecht, maar een van de redenen waarom Aldi zo goedkoop producten kan afleveren is omdat er bespaard wordt op kosten voor kwaliteitscontrole ... Je kan geluk hebben, en je kan sukkelen.

PeterN
21 November 2009, 16:57
De discussie over Aldi pc's is al evenoud als ons forum :D
Medion heeft een heel goede prijs/kwaliteits verhouding. De service is doorgaans zeker niet slechter dan bij andere merken. Je zal voor ieder merk mensen vinden die een bepaald merk verafschuwen door dat ze er slechte ervaringen mee hebben gehad. Andere vind je juist die de beste ervaringen hebben gehad.

Aldi, of beter Medion produceert aan zeer scherpe prijzen. Deze scherpe prijzen komen door oa de grote afname die ze hebben en de lage kostprijs voor distributie. Grote afnames stelt hun in staat eigen samengestelde componenten te laten produceren bij zelfs bekende leveranciers. Nadeel is dat deze componenten niet altijd 'standaard' zijn wat geregeld problemen geeft bij uitbreiding. Andere dingen die niet direct zichtbaar zijn, zijn oa specificaties van onderdelen en daar bedoel ik dan hoofdzakelijk energie verbruik, warmte ontwikkeling ed mee.
Je moet dus een beetje kijken wat de bedoeling is en wat je verwacht. Van bv een medion laptop van 699 euro moet je niet hetzelfde verwachten als van een asus van 1499 euro, ook al hebben ze dezelfde cpu. Er zijn nog andere dingen die niet direct zichtbaar zijn die een kostprijs hebben. Als die dingen belangrijk zijn moet dus iedereen voor zich nagaan. Een laptop die nooit de living tafel verlaat moet al niet die kwaliteit hebben als een laptop die iedere dag mee de baan op gaat;) Een zelfde verhaal is het voor desktops.

serna
25 November 2009, 23:53
Ben er eentje gaan halen.
Waren al op 2 plaatsen weg.
Alleen spijtig dat XP er niet bij op staat.
Het is nogal moeilijk schijnt om Xp nog te installeren na windows 7

Peter.B
26 November 2009, 07:24
proficiat met uw aankoop :good:
maar waarom zou je terug windows xp willen installeren?
in het begin is het een aanpassing en is het zoeken.
maar ik zou windows 7 laten staan.
je kan hier altijd terecht als er vragen zijn ;)