Volledige versie bekijken : Antivirus kopen maar welke ?



teken
19 November 2009, 21:10
welke bevelen jullie aan ? avg of kaspery ?
norton is overbodig zwaar en piekt alle ram die hij kan. die moet ik niet.

dus welke van de 2 zou ik kopen...hm

thnx alvast

Emphyrio
20 November 2009, 08:17
Hoi Teken,

Ikzelf zou gaan voor Avira AntiVir Personal Free (http://www.free-av.de/en/products/index.html). Lekker licht en gemakkelijk in het gebruik.

Emphyrio :)

downagain
20 November 2009, 08:40
Ik heb goeie ervaringen met Kaspersky

strikerfox
20 November 2009, 12:39
Ik gebruik al jaren nod32 antivirus(eset)voor mij een van de betere.

pieterdewit
20 November 2009, 14:00
Hallo Teken


Om even in te pikken op jouw feedback op Norton. Sinds de 2009 editie (http://www.techzine.nl/reviews/561/norton-internet-security-2009.html) heeft Symantec zijn best gedaan om de impact ervan naar omlaag te brengen. Enkele weken geleden hebben we Norton Internet Security 2010 (http://www.symantec.com/nl/be/norton/products/latestproducts.jsp?inid=nl_be_ghp_hho_hero1_latest Products2010) gelanceerd, welke daar nog meer rekening mee houdt. Dit is door onafhankelijke testagentschappen getest en erkend.

Hier in België zijn er trouwens ook journalisten die met de software aan de slag geweest zijn. Op Computertaal vind je bvb. het verslag van Peter D'Hollander: http://computertaal.info/2009/11/07/norton-internet-security-2010-getest/.

Hopelijk kan Peter jou overtuigen van de vernieuwde mogelijkheden van Norton Internet Security. Als je vragen hebt over het product kan je ze hem steeds zelf stellen in het reactie-veld.

Groetjes

Pieter De Wit
voor Symantec's consumentenproducten Norton

De Hulk
20 November 2009, 15:13
De virusscanner/Internet Security die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security 2010. NIS 2010, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, Trojan horses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, websiteverificatie, antispam etc.

NIS 2010 is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

CPU-gebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

http://forumimages.seniorennet.be/Okido/101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

http://forumimages.seniorennet.be/Okido/102-20081015-57d8c0.jpg

Norton Internet Security 2009

http://forumimages.seniorennet.be/Okido/99-20081005-34dcd8.jpg
__________________________________________________ _____________________

Norton Internet Security (NIS 2009/2010) is qua werking en lay-out niet te vergelijken met eerdere versies van Norton. Is veel geavanceerder, sneller en beter. Er zit zelfs een speciale modus op voor gamers. Mijn geplaatste afbeeldingen zijn van NIS 2009.
--------------------------------------------------------------------------------
Norton Internet Security_Stille modus
Norton Internet Security biedt een groot aantal oplossingen en functies voor de afhandeling van virussen en andere beveiligingsbedreigingen. Norton Internet Security laat u ook via waarschuwingen en meldingen weten hoe virussen en andere beveiligingsbedreigingen worden gedetecteerd en opgelost. Wanneer u belangrijke taken op uw computer uitvoert, wilt u waarschijnlijk geen waarschuwingsberichten ontvangen. In Stille modus worden waarschuwingen en meldingen onderdrukt, en de meeste achtergrondactiviteiten tijdelijk onderbroken. Als Norton Internet Security een beveiligingsbedreiging detecteert wanneer Stille modus is ingeschakeld, wordt de waarschuwing niet weergegeven maar wordt een toepasselijke actie ondernomen om uw computer te beschermen.

Wanneer u een film bekijkt, games speelt of een presentatie geeft, wordt de toepassing vaak uitgevoerd op het volledige scherm. Norton Internet Security detecteert dat de toepassing op het volledige scherm wordt uitgevoerd en gaat over op de Stille modus. Minimale achtergrondactiviteit verzekert optimale prestaties van uw computer.

ultddave
20 November 2009, 15:58
@Pieter;

Ik vraag me af in hoevere journalisten zoals Peter D'Hollander die geen informatica/ICT studies heeft gedaan, een goede review kan schrijven over een virusscanner?

http://www.linkedin.com/pub/peter-d-hollander/1/a40/306


Education
- Institute of Children's Literature
- Academie voor Schrijfkunst
- 'Karel de Grote' Hogeschool Antwerpen

Want opzich is het gewoon een review over de GUI & het uitleggen van de basisfeatures van een virusscanner (Want hij spreekt daar over rootkitdetectie, maar dat zit tegenwoordig al in bijna alle virusscanners). U zal normaal gezien wel Usability tests hebben laten uitvoeren door mensen met meer kennis van zaken, doorheen het ontwikkelingsproces. Ik denk dat het beter is om die mensen een soort review te laten schrijven. (En desnoods een journalist vragen om die reviews te bekijken en te herschrijven in leesbare taal).

Zodat er meer specifieke technische informatie in de artikels staan.

PS: Ik bedoel niet dat de review slecht geschreven is. Maar ik bedoel dat de review weinig inhoud bevat. Het is allemaal nogal vaag, zoals "minder geheugenverbruik". Hoeveel minder? Ten opzichte van welk programma? Ten koste van wat is er minder verbruik? Of steunt het vooral op het feit van de nieuwe hardware? Waardoor mensen met oude hardware dus eigenlijk geen snelheidswinst zullen ervaren,... ;)

@DeHulk; Handige post ;)

Mvg,
Dave

Emphyrio
20 November 2009, 16:12
Pieter De Wit
voor Symantec's consumentenproducten Norton

Tja :D :bow: :p

pieterdewit
20 November 2009, 18:44
@ultdave

Die vraag mag je hem uiteraard steeds zelf stellen. Ik geef echter graag een Belgische site door als referentie.

Het staat je voor alle verdere info vrij om via Google andere tests op te zoeken als je graag meer technische info wenst.

@emphyrio

Inderdaad

Sarana
20 November 2009, 19:34
Op mijn pc die ik aankocht in januari stond Norton Internet Security 2009 als testprogramma.
Ik stond in het begin ook heel sceptisch tegenover Norton wegens alle negatieve berichtgeving over het feit dat Norton je halve pc platlegt.

Wel ik was blij verrast over de versie van 2009.
Sterk positieve punten die ik vond:
- het systeem draait op de achtergrond zonder dat je er ook maar iets van merkt. Werkelijk geen enkele vertraging kon ik waarnemen.
-het systeem valt je niet lastig met allerlei berichtjes die te pas en te onpas opduiken en vraagt je niet telkens om advies of je iets wel of niet wil toelaten.
-het detecteert echt heel veel en kan het ook werkelijk van je pc halen.
-het scannen verloopt snel.


Het enige nadeel vond ik de aankoopprijs en het feit dat je dat bedrag elk jaar opnieuw moet ophoesten.

Toen de gratis versie verviel heb ik me Bitdefender Internet Security, deze is 3 jaar werkzaam, laten aansmeren en tegenover Norton is dit toch wel heel veel minder.
De scans duren heel lang. De menu's zijn onoverzichtelijk en de lay-out lijkt werkelijk nergens naar. Het systeem geeft constant vervelende pop-up berichten en laat af en toe toch vrolijk een virus binnenwandelen. Als het een virus vindt kan het soms niet verwijderd worden.

Dus nu snap ik het enorme prijsverschil en ik denk er dan ook serieus over na deze terug naar Norton over te schakelen.

@teken: Je kan een proefversie van Kaspersky downloaden:
http://www.kaspersky.com/internet_security_trial
Pas als iets op je eigen pc draait weet je of het je ligt of niet. Wat voor de ene een snelle en goede scanner is is het daarom nog niet voor de ander denk ik. Veel heeft ook met je eigen verwachtingen te maken.

PeterN
20 November 2009, 21:48
Pas als iets op je eigen pc draait weet je of het je ligt of niet. Wat voor de ene een snelle en goede scanner is is het daarom nog niet voor de ander denk ik. Veel heeft ook met je eigen verwachtingen te maken.
Ik denk dat hier veel waarheid in zit. Een virrus scanner is ook een beetje persoonlijk. Zo kan je ook de vraag aan iemand stellen: wat is de beste wagen? Je kan dan jaren discussieren en gevens voorleggen of net andere hun gegevens ontkrachten, maar tot een merk en type zal je nooit komen.

De bekende suites hebben een pakket aan beveiligingen die soms de meest orginele namen bezitten. Globaal doen deze pakketten wat ze moeten doen, de ene iets sneller dan de andere, de ene iets gebruiksvriendelijker dan de andere, elk met kleine verschillen. Slechts enkele doen niet wat ze horen te doen.
Soms laat men een steekje vallen maar ook dit zijn meestal moment opnames.
Een vb kan je vinden bij de VB100 certificiëring (http://www.virusbtn.com/news/2009/10_09.xml) waar in de maand oktober 2009 Avira en Sophos een onvoldoende kregen wegens het doorlaten van een Virut exemplaar. Maar zoals je ziet op de grafiek aldaar, bevinden de meeste suites zich in dezelfde goede area, nl rechts boven.

Zelf gebruik ik de betalende versie van AVG. Is dit nu de beste suite? Neen. Daar waar ik bv AVG 8 ook begon log en zwaar te vinden is dit weer verbeterd in AVG 9. AVG is geen slechte of geen goede virusscanner, het geniet gewoon "mijn" voorkeur omdat het, zoals Sarana zegt, mijn noden en verwachtingen invult.

De beste antivirus/spyware etc, ben je nog steeds zelf. Veel hangt van je eigen gedrag af. Daar waar de kids toen ze kleiner waren iedere dag een virus op hun pc hadden, moet ik zeggen dat ik zelf er zelden tot nooit eentje heb zien passeren op mijn pc. Ik wil daarmee niet zeggen dat we geen scanners meer nodig hebben. Spijtig genoeg hebben we ze wel nodig, maar ik heb wel nog steeds een pc in huis om op te werken, niet om te beveiligen;)

De Hulk
20 November 2009, 23:26
De beste antivirus/spyware etc, ben je nog steeds zelf. Veel hangt van je eigen gedrag af.
Dat is voor een deel waar, maar antivirusprogramma's e.d. zijn met name ook voor mensen met een lage en gemiddelde computerkennis die zich nog niet bewust of op de hoogte zijn van alle bestaande risico's op de pc. Met alle handelingen op de pc, downloaden, internetbankieren etc. etc. is het toch gemakkelijk dat een dergelijk programma altijd meekijkt.

maar ik heb wel nog steeds een pc in huis om op te werken, niet om te beveiligen;)
Kijk en daar sla je nu net de spijker op de kop, daarom kies ik altijd voor een professioneel pakket. Ik wil vlot kunnen werken, websites bezoeken, bestanden downloaden, internetbankieren, winkelen via internet en e-mailen etc. etc. zonder me zorgen te maken en iedere keer problemen te krijgen. Mijn maatstaf voor de werking van een dergelijk programma is, hoeveel problemen krijg ik? Kijk, want daar zit niemand om te springen! Ieder probleem is er voor mij één teveel, en als er dan toch een probleem is, moet het programma dit vlot kunnen oplossen.

2B's
21 November 2009, 17:29
Voor mij Norton en dat terwijl hij jaren van mijn Pc werd verwijderd. Ik heb nu de laatste nieuwe en die werkt prima in vergelijking met mijn panda van voordien.

peenif
21 November 2009, 17:44
Ik heb sinds 2004 Panda Internet Security tot grote tevredenheid - zo zie je maar :D.

PeterN
21 November 2009, 17:50
Kijk en daar sla je nu net de spijker op de kop, daarom kies ik altijd voor een professioneel pakket. Ik wil vlot kunnen werken, websites bezoeken, bestanden downloaden, internetbankieren, winkelen via internet en e-mailen etc. etc. zonder me zorgen te maken en iedere keer problemen te krijgen.
Zonder afbreuk te willen doen aan Norton, wil ik wel even zeggen dat de indruk niet mag gewekt worden dat andere pakketten niet professioneel zijn. Bij AVG, McAfee, Panda, ... zitten ook geen amateurs een cent bij te verdienen na hun uren hé ;)
Het blijft grotendeels een persoonlijke keuze waarbij iemand zich goed bij voelt en de omgeving waar gebruikt, en dat verschilt van persoon tot persoon;)

Rosty
21 November 2009, 23:22
Soms laat men een steekje vallen maar ook dit zijn meestal moment opnames.
Een vb kan je vinden bij de VB100 certificiëring (http://www.virusbtn.com/news/2009/10_09.xml) waar in de maand oktober 2009 Avira en Sophos een onvoldoende kregen wegens het doorlaten van een Virut exemplaar. Maar zoals je ziet op de grafiek aldaar, bevinden de meeste suites zich in dezelfde goede area, nl rechts boven.



En moest er nu een scanner bestaan die Virut onschadelijk maakt dan zouden de SpywareSlayers gelukkig zijn hoor!! Maar vooralsnog bestaat deze niet.:damn::angry:

De Koene
22 November 2009, 03:24
neem alvast http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=21,AVG, AGV free dan ben je tenminste toch beschermt, en kijk dan eens uit of je echt wel een betalende versie nodig hebt ;).

teken
22 November 2009, 19:37
bedankt iedereen, maar nu kan ik nog niet kiezen...

kheb er kaspersky 2010 op gezet.

want ik zette mijne pc aan , en ie zei ;trojans paard Sheur.BETC kan ook bect zijn, kheb het gedelet,
t'is bizaar dat ik ne virus heb, thans... ik download niets...

mss via cookie's of zo binnen gehaalt raar.

free avg zag dit blijkbaar niet.

De Hulk
22 November 2009, 19:59
maar nu kan ik nog niet kiezen...
@teken, lijkt mij beter dat je eerst eens vakantie neemt...

teken
22 November 2009, 21:47
@teken, lijkt mij beter dat je eerst eens vakantie neemt...

kweet ,

k'heb mijne pc geformat.

EvelineGirl
23 November 2009, 18:59
En moest er nu een scanner bestaan die Virut onschadelijk maakt dan zouden de SpywareSlayers gelukkig zijn hoor!! Maar vooralsnog bestaat deze niet.:damn::angry:

Geen enkele virusscanner is 'water dicht'. De virusscanner die Virut onschadelijk maakt, dank ik dan op mijn blote knieeen! :bow: :D