Volledige versie bekijken : Powerpoint: tssruimte meerdere dia's op 1 blad



PeterN
22 November 2009, 22:45
Mss een domme vraag, maar ik probeer het toch :p

Ik moet voor de dochter een cursus uitprinten die gemaakt is in powerpoint. Om wat besparend te werk te gaan (voor mijn inkt) heb ik de template al verandert van donkere achtergrond en witte letters naar witte achtergrond en zwarte letters. Nu wil ik 4 dia's op 1 blad uitprinten, wat niet zo moeilijk is met de bestaande instelling.
Nu was mijn vraag : bij het kiezen van 4 dia's op 1 blad is er nog steeds veel witruimte rondom de dia's. De dia's zouden bijna 50% groter kunnen zijn en toch nog op 1 blad kunnen als er minder spaties tussen de dia's en spatie tov de bladrand zou zijn. Is dit ergens in te stellen? Ter info, ik heb Office 2007.

Bedankt ;)

compuchrisje
22 November 2009, 22:54
Kan je geen aanpassingen doen in het afdrukvoorbeeld? Onder hand-outs bv kan je instellen hoeveel dia's je per pagina afgedrukt wil zien, kan dus méér dan 4 zijn denk ik.

PeterN
22 November 2009, 23:19
Ja, klopt. Daar kan ik instellen hoeveel ik op een blad wil. Ik wil er 4, dus dat is geen probleem maar ik wil wel 4 dia's hebben die het hele blad vullen en niet zulke grote tussen ruimtes laat (zie rood op afbeelding)

compuchrisje
22 November 2009, 23:43
In Powerpoint zelf is Microsoft blijkbaar nog wel de baas, die leegruimte zal dus wel blijven. Kan je via de Eigenschappen van je printer niet méér bewerkstelligen? En indien daar geen eureka's te vinden zijn, kan je de dia's in een Word-document plaatsen en schikken naar believen.