Volledige versie bekijken : PC Prob



deejaythieu
26 June 2005, 15:28
Yooo,
ik heb hier een pc die raar doet telkens ik de dvd brander open. Dan herstart hij, ik heb zitten denkn dat dit aan de voeding die te ligt is het is een 42Owatt.
Dit is mijn configratie: P4 socket 775 3.0Ghz, 2x DDR2- 512Mb, Asus P5GD2 Deluxe, 160GB SATA WD, nVidea 6600GT PCI-eXpress, 4x fan 80x80.
Ook herstart gij soms bij het aanspreken van de HD.
Weet iemand iets hoe ik dit kan testen?

Thx!!!

g_man
26 June 2005, 15:45
Automatisch herstarten uitschakelen:
Rechtermuisklik op "Deze Computer", <INPUT class=button type=button value=Eigenschappen>, dan kies je het tabblad <INPUT class=button type=button value=Geavanceerd>, derde punt op dit blad is "Opstart en herstel instellingen", in het volgende venster in het midden vink je "De computer automatisch opnieuw starten" af.
Als je nu aan't werken bent en je systeem loopt vast dan blijft het blauwe scherm , BSOD genaamd, staan en heb je alle tijd om de fout op te schrijven.

3. De volgende keer dat je een hardware fout tegenkomt, noteer de tijd dan even, da's gemakkelijker om daarna in de logboeken te gaan lijken wat er net foutliep. (als er al iets van instaat)

Om in de logboeken te geraken:
Rechtermuiklik op "Deze computer", <INPUT class=button type=button value=Beheren>, in het venster dat opent kies je "Systeemwerkset", daar logboeken. Er zijn er 3, check even of je iets terugvind gerelateerd aan je probleem.

succes !

deejaythieu
26 June 2005, 16:12
K, ik heb dat eventjes gedaan maar heb nx gevonden.
Heb eventjes alles van de voeding goed aangeduwd. En deze blokt nu niet meer maar nu heb ik nog 1 probleem...
Als ik veel met de hardeschijf werk blokeert gij soms...
Yooo

Clioke16V
26 June 2005, 16:43
Aan de voeding gaat dit normaal niet liggen hoor 420 watt is al redelijk veel.

Ik zelf heb ook 400 wat en er zit veel in mijn pc.

Heezy
26 June 2005, 16:45
Voeding te licht... het kan, maar 420W moet voldoende zijn, tenzij het echt een uitermate slechte no-name voeding is.

En check uw hd al eens ff met memtest86 op errors.