Volledige versie bekijken : Jpg naar EPS .



Fck_
26 November 2009, 16:08
Hallo,

Kan iemand van de bijgevoegde afbeelding een .eps maken? Dus niet gewoon het formaat veranderen, maar de afbeelding echt zo overtrekken in illustrator fzo, zodat het ech een vector word.

Ik weet niet echt hoe ik het zou moeten doen :(.

PS: Dat witte Chirologo dat in die zwarte vlek zit linksonder, moet er NIET bij. Dat mag dus gewoon helemaal zwart zijn.

Bedankt!

peenif
26 November 2009, 16:22
Hallo WoYA - uw leiding.eps bestand zonder Chirologo kunt U met de volgende link downloaden :

https://www.yousendit.com/download/MVNjUGhWaTFiR0tGa1E9PQ

Fck_
26 November 2009, 16:34
Thx Peenif , dat was snel ! Ga het zo eens bekijken .
Thx

Fck_
26 November 2009, 16:55
De drukker zegt dat er iets mee scheelt :/ . Kan dat ? (Ik kan het zelf niet zien want heb momenteel geen illustrator op deze pc).

Hij zegt dat de kwaliteit nog niet goed is fzo.
Als je CONTROL + A doet , selecteerd hij de hele afbeelding, terwijl een vector normaal rond elke figuur lijn gaat (Zegt hij.. geen idee).

Kan dit Peenif? Of zegt hij iets dat niet klopt .. :P ?


EDIT: Ow ik zie het nu ook hier. als ik het open, en inzoom tot op bijvoorbeeld 500%, worden de kanten al heel hoekig enzo.

beneketik
26 November 2009, 17:42
Ik heb vroeger ook eens met dit probleem gezeten, ik heb toen ondervonden dat er verschillende soorten eps zijn. Voor af te drukken en voor te gebruiken in websites is niet hetzelfde. Ik ga dit topic ook volgen want ik weet er wel het fijne niet van...

mvg,
Geert

Fck_
26 November 2009, 17:54
Het is al opgelost ! Heb ik een heel erg handig programmatje gevonden, die het gewoon automatisch doet.

Het programma: Vector Magic.

peenif
26 November 2009, 18:10
Uw oorspronkelijke logo is een jpeg van 280 op 280 pixels aan 72 dpi - uiteraard kan de afdrukkwaliteit niet goed zijn.

In eerste instantie heb ik gedaan wat U vroeg en dit bestandje met Photoshop omgezet naar een .eps bestand - dit maakt van een pixel bestand echter geen vector bestand hé. Ik begrijp nu ook dat hetgeen U wou in feite dit zwarte logo is op een transparante achtergrond - wat heb ik nu dus gedaan - eerst uw logo omgezet naar 300 dpi (in functie van de afdrukkwaliteit) daarna de massa grijze pixels in uw 'zwarte logo' zwart gemaakt - het logo losgemaakt van zijn achtergrond en op een transparante achtergrond geplaatst en opgeslaan als .png (om de transparantie te kunnen bewaren) - meer kan ik helaas niet doen maar daarmee zou het toch moeten lukken. Het logo die U hieronder ziet staan is dus een .png bestand en als U die 'opslaat als' zal de transparantie intact zijn.


http://img81.imageshack.us/img81/5894/leiding.png


Edit : had ik eerder nog eens terug gekeken naar uw topic had ik me dus veel werk bespaard...maar 'k zou toch even mijn .png ook bekijken hoor WoYA

Fck_
26 November 2009, 20:17
Dank je Peenif !