Volledige versie bekijken : computers linken



Qbek
26 June 2005, 19:52
Wat is de gemakkelijkste manier om bestanden over te plaatsen van 2 computers die bij elkaar staan?totaal ongeveer 20giga.ze hebben beide usb uitgang en een netwerkaart.

Marshall
26 June 2005, 21:50
crosskabel gebruiken van pc naar pc en in netwerkkaart steken,mits een paar aanpassingen te doen (configureren netwerk) het nare is dat je niet op internet kan zolang deze ingestoken blijven,of je kan een tweede netwerkkaart bijsteken in de hoofd pc (hier ook config netwerk) .

ps: ik geloof dat hier op de site ook een handleiding staat over netwerken.

hopelijk ben je hiermede gedient,iemand andere sugesties?

TusH
26 June 2005, 22:00
Nope, crosslink doet het bij mij ook. Of beide aansluiten op een routerke hé (indien voorhanden ;) )

Qbek
13 July 2005, 18:03
hoe ziet zo'n crosslink eruit?is dat een kabel zoals telenet?

woepi
13 July 2005, 18:09
http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/stores/service/crosslink.html

Qbek
13 July 2005, 18:40
is het mogelijk om bestanden van computers te verenigen met usb?is dar een programma voor nodig?zo ja ,welke?

Qbek
13 July 2005, 18:57
heb hier nog een kabel liggen zonder spec.Het enige wat ik er kan vertellen is dat hij in een netwerkkaart kan ,en dat er 8 draden inzitten...:verlegen:

g_man
13 July 2005, 19:11
Met een USB-datakabel kan je ook 2 PC's met elkaar verbinden. Daar is dan een klein progje bij (op diskette) ;)

Qbek
13 July 2005, 19:15
kan je daar meer uitleg over geven aub.welk programma heb ik daar voor nodig?moet ik iets speciaal instellen?

g_man
13 July 2005, 19:18
Neen, een usb datakabel kopen en daar zit een diskette bij. Gewoon aan de twee PC's in een USB-poort steken, de diskette erin en laten installeren en klaar is kees. Lekker makkelijk ! ;)

Qbek
14 July 2005, 22:30
ik heb nu een crosslink aangeschaft en geinstaleerd,en de computers vinden elkaar(met ping).Alle twee m'n firewalls staan af(norton).als ik nu naar m'n 2 de computer wil gaan,dan zegt hij"u bent niet gemachtigd"kan er me iemand helpen....

Marshall
16 July 2005, 07:45
Je bedoeld mss schrijven en verwijderen van data in de mappen of hd schijven, deze moet je wel delen "rechtsklik op map,schijf" eigenschappen en kies daar delen, wees een beetje secuur daarin zo dat je niet voor verrasingen komt te staan.

Ga ook eens zien hier op de site "netwerkje maken handleidingen" denkelijk moet je nog ip adressen aanmaken voor iedere pc (is nr geven) wizard leid je hier door.

Eens je alles in orde hebt krijg je onder de map,schijf een handje te zien welke je gedeeld hebt, het kan ook 'n soort antenne zijn.

Hopelijk ben je hier al iets verder mee.(nog vragen doe maar?)

mvg Marshall. :)

Qbek
16 July 2005, 10:04
het is gelukt.De grote boosdoener was norton,wat ik ook deed,wat ik ook instelde,hij wilde niets doorlaten.Ook het verwijderen van norton ging niet van een leie dakje.Eenmaal verwijdert ging alles perfect!!!.

Ik wil jullie nog bedanken voor de vele reacties!!! bedankt.:)