Volledige versie bekijken : geluiden



budecospor
1 December 2009, 13:46
omdat ik geen rode kleur meer kreeg op mijn scherm heeft een telenet-herstelpunt een grafische kaart vervangen. Resultaat is dat ik een poort niet meer kan gebruiken. Erger is dat ik nu geen geluid meer heb. Op de taakbalk is het luidsprekericoon verdwenen en op het configuratiescherm/geluid:audio licht het volume niet op zodat ik het ook niet kan verhogen ( staat op laagste niveau ) Hoe kan ik dit verhelpen ?

Baloeke
1 December 2009, 15:43
Kijk eens na in je apparaatbeheer te bereiken via het configuratiescherm of er geen gele vraagtekens staan.

Het is best mogelijk dat je even de drivers van je geluid, terug zal moeten installeren.

budecospor
1 December 2009, 20:34
van harte bedankt voor je snelle reactie. Het heeft mijn probleem echter nog niet opgelost omdat ik niet weet langs welke weg je via het configuratiescherm aan apparaatbeheer komt. Kan je mij hierbij nog even op weg helpen ?

Groetjes,
budecospor

PeterN
1 December 2009, 23:53
omdat ik geen rode kleur meer kreeg op mijn scherm heeft een telenet-herstelpunt een grafische kaart vervangen. Resultaat is dat ik een poort niet meer kan gebruiken. Erger is dat ik nu geen geluid meer heb. Op de taakbalk is het luidsprekericoon verdwenen en op het configuratiescherm/geluid:audio licht het volume niet op zodat ik het ook niet kan verhogen ( staat op laagste niveau ) Hoe kan ik dit verhelpen ?

Kan je iets meer info geven?
-Uw pc is binnen geweest voor reparatie en ze hebben een nieuwe grafische kaart gestoken? Wat bedoelt u met 'de poort niet meer gebruiken'?
-Het enige probleem is het geluid? De rest is ok en ongewijzigd, of hebben ze vanalles verandert of geformateerd?
-Welk besturingssyteem heeft u? Windows xp, vista, windows 7?

Eén van de oplossingen is terug gaan naar de herstel dienst. Op iedere herstelling zit garantie en ze moeten dus je pc inorde terug afleveren.
Wil je zelf kijken, dan moet je gaan naar 'configuratiescherm'. Kies daar 'systeem'. In het schermpje kies je nu 'apparatenbeheer'. Je krijgt nu een lijstje van al uw hardware dat aanwezig is in uw pc. Hardware die niet goed werkt of verkeerd geconfigureerd, heeft een rood kruisje voor het ikoontje. Hardware waar nog een driver voor nodig is een geel vraagteken.

Het lijstje moet dus zonder vraagtekens of kruisjes zijn, dan is alles inorde. Kijk dan bij geluid in het lijste als dat aanwezig is.

Succes

budecospor
2 December 2009, 11:36
Bedankt voor deze informatie. Ik vind echter geen vraagtekens of kruisjes op het apparaatbeheer en toch is het probleem niet opgelost. Ik breng de pc dan maar terug naar het herstelpunt.

Beste groeten en nogmaals bedankt voor uw interventie.