Volledige versie bekijken : Krantenknipsels



Sarana
1 December 2009, 23:22
Ik heb nog een vraagje.
Mag een gewoon lid zelf een tekst plaatsen in krantenknipsels zonder dit eerst voor te leggen aan een mod?

Ik heb namelijk al ondervonden dat als ik een tekst intik en op de knop verzenden klik er telkens komt dat ik niet ingelogd ben.
Dit kan natuurlijk totaal niet want het intikken van berichten en verzenden is enkel actief als je ingelogd bent.
Maar het irritantste is dat als je je de tweede keer inlogt je hele tekst verdwenen is en je dus niks kan verzenden. Dit vind ik wel niet kunnen.

Indien het zo is dat dit topic voorbehouden is voor mods of redactieleden of dat gewone leden hun tekst ter verbetering eerst moeten voorleggen dan zou dit voor de duidelijkheid best in de regels van "krantenknipsels" zelf duidelijk vermeld worden.
Zo kan je geen vervelende situaties tegenkomen waarin je een hele tekst voor niks ingeeft. Dat is erg ontmoedigend eigenlijk.

PeterN
1 December 2009, 23:42
Iedereen kan zonder meer een post starten in 'krantenknipsels'. De post wordt direct zichtbaar en wordt gelijk andere topics door de Mods gecontroleerd.

Als je heel lang op dezelfde pagina blijft staan zonder een andere pagina op te roepen of enige activiteit, wordt de verbinding verbroken. De juiste tijd weet ik niet juist maar is toch een hele tijd hoor;) Als je niet automatisch aan meldt, wordt dit idd eerst gevraagd terug te doen. Een remedie om je post niet terug te moeten typen is dan eerst 'back' te drukken in je browser. De getypte tekst te selecteren en kopiëren met 'ctrl' 'c'. Dan aan te loggen en alsnog alles te plakken in een topic met 'ctrl' 'v'.

Er is dus niks speciaals of anders aan 'krantenknipsels' tov van andere fora;)

compuchrisje
2 December 2009, 00:41
Een remedie om je post niet terug te moeten typen is dan eerst 'back' te drukken in je browser.
Met tabbladen werken, Peter! :D, zo bespaar je tijd en verloren prutswerk.
@Sarana: ik hoop dat je nog weet dat je niet 'zomaar' tekst uit andere sites, dus ook niet uit nieuwssites, mag kopiëren.
Wens je een stukje nieuws te plaatsen, probeer het in je eigen woorden uit te leggen. Het beste doe je dat in Kladblok, dan vermijd je een bende overtollige smiley's die anders uit Word worden meegenomen (spaties worden in de code opgenomen en hier in de editor weergegeven als smiley).
We kijken ernaar uit hoor! (y)

Obsessed
2 December 2009, 13:13
Ik heb nog een vraagje.
Mag een gewoon lid zelf een tekst plaatsen in krantenknipsels zonder dit eerst voor te leggen aan een mod?

Het is zelfs de bedoeling dat bereidwillige leden die nieuws uit de media willen delen dit in de krantenknipsels posten. ;)
Je hebt toch al eerder gepost in de Krantenknipsels Sarana: http://www.minatica.be/showthread.php?t=63883 :cool:

Het doet me er wel aan herinneren dat ik nog een beleidsregeltje moet schrijven voor dat forumonderdeel :damn:

Sarana
2 December 2009, 17:41
Je hebt toch al eerder gepost in de Krantenknipsels Sarana: http://www.minatica.be/showthread.php?t=63883 :cool:

Het doet me er wel aan herinneren dat ik nog een beleidsregeltje moet schrijven voor dat forumonderdeel :damn:


Ja, ik heb al eerder daar gepost maar doordat ik nu de tekst niet verzonden kreeg dacht ik dat ook dit topic nu andere regels had. Er zijn hier nogal wat topics veranderd dat ik dat toch even wilde navragen.

Ik heb wel nog niet meteen zin om terug diezelfde tekst opnieuw te maken. Maar als ik iets vind post ik het wel een keer en dit keer zal ik in Kladblok werken en dan pas hier posten. Ik wist niet dat er een tijdslimiet op een bericht zat. En ja ik zal de tekst zelf schrijven. Dat heeft g-man mij heel goed ingepeperd.;)
Bedankt PeterN en Compuchrisje om dat op te helderen.:bow:

Sarana
2 December 2009, 22:27
Pffffffff die tijdslimiet staat toch precies kort ingesteld hoor.
Nu wil ik reageren op een krantenknipsel van Philo, wel een redelijk lange post en baf terug hetzelfde liedje gans mijn post kwijt en terug moeten inloggen.

Waar dient die tijdslimiet eigenlijk voor? Als ik inlog en bezig ben met het intikken van een tekst wordt dit blijkbaar gezien als "geen actie" en wordt je niet herkend als ingelogd lid??? Ik snap daar het nut niet van hoor.
Ik neem graag de tijd om een foutloze tekst neer te schrijven en die te herlezen maar daar krijg je de tijd niet voor.
Om nu alle langere posts te moeten voorbereiden in Kladblok en naar hier te kopiëren dat vind ik toch een hele rompslomp hoor.

Sorry voor mijn gezeur. Ik heb mijn dagje niet vrees ik.

Jelle
2 December 2009, 23:03
Als je ingelogd bent met "Mij Onthouden?" aangevinkt (in de headerlogin is dat zelfs altijd zo), is er normaal toch geen inactiviteitstime-out. Tenzij je natuurlijk cookies in je browser hebt afgezet.

PeterN
2 December 2009, 23:24
Mss wat meer uitleg;)

Als je inlogt wordt er een sessie gestart. Deze sessie blijft lopen gedurende een bepaalde tijd (instelling van server). Telkens jij iets vraagt aan de server begint deze tijd terug te lopen. Is er gedurende een tijd geen activiteit meer naar de server, dan wordt deze sessie afgesloten.

Zolang de sessie loopt krijg jij info, denk maar aan de update van de shoutbox, en weet de server dat info komende van die sessie geldige data is omdat je bent ingelogt. Na de sessie wordt er geen update meer gestuurd, zal je niet meer online op de site worden aangegeven en zal data van jou eigenlijk niet meer herkent worden als 'data van u' . De server kan immers moeilijk iedereen constant toegang geven. Het nut van inloggen zou dan ook weg zijn.

Je kan dit wel verhelpen. De werking van de site blijft hetzelfde, maar als je bij het aanloggen het vakje 'onthou mij' aanvinkt, wordt er een cookie op je pc geplaatst. Mocht nu je sessie verlopen zijn, zal het cookie zorgen dat je automatisch terug wordt aangemeld en als nog gewoon kan verder werken. Je merkt het zelfs niet.

Waarom is dit dan niet steeds zo? Wel, er zijn mensen die hun pc delen met andere huisgenoten. Als je het vinkje zet dan zou iedereen die naar minatica surft op die pc, direct inloggen op jouw account, en dat is de bedoeling weer niet. Zonder vinkje moet je dus eerst inloggen. Wat je wel kan doen in zo'n geval is inloggen met het vinkje aan, waardoor een cookie wordt geplaatst zodat je steeds automatisch terug aan logt. Maar om te voorkomen dat anderen ook direct op je account inloggen moet je dan altijd eerst uitloggen voor je Minatica verlaat. Hierdoor wordt het cookie terug verwijdert en zal je terug bij een volgende bezoek moeten inloggen.

Nog een opmerking: verwijder je alle cookies uit je browser met opruimen of door een privacy software, dan zal je dus telkens terug moeten inloggen.

Sarana
3 December 2009, 10:55
Amai, weer veel bijgeleerd. Ik heb inderdaad cookies gewist en klikte ook niet meer op "mij onthouden". Ik dacht dat ik bij inloggen wel zolang ingelogd kon zijn als ik dat zelf wou. Maar niet dus.
Allez dan kan ik er weer tegenaan zonder tijdslimiet.
Bedankt voor je heel duidelijke uitleg hoor PeterN. Nu weet ik wat beter hoe een "forummachine" intern draait.:bow: