Volledige versie bekijken : Studeren, hoe?



Fck_
7 December 2009, 01:06
Heey!!!

Weet iemand tips om beter, langer & meer geconcentreerd te kunnen studeren :P ? Mijn concentratie is altijd direct weg waardoor ik het niet lang uithoud :( .
Of middeltjes fzo! 1 tas koffie bijvoorbeeld helpt zeggen ze .. geen idee?

compuchrisje
7 December 2009, 01:35
Koffie zal je hersens niet bij elkaar houden hoor. Zeker als je 't niet gewend bent om te drinken, je kan er zelfs misselijk van worden (zelf meegemaakt). Het komt erop aan om ervoor te zorgen dat je omgeving niet teveel afleiding biedt. Ik weet niet of je muziek aanzet, maar dit kan al storend worden om écht te studeren. Zoek een plekje in huis waar niet iedereen langs moet. Voor vakken waar je geen pc voor nodig hebt zorg je voor papier om alles waar je mee bezig bent in een soort steno te noteren, dat helpt 'vastleggen'.
Leg jezelf op hoelang je op zijn minst moét bezig zijn en welke hoeveelheid je in die periode wil doorwerken, schat jezelf hierbij niet te hoog in, want dat werkt ontmoedigend.
Om het uur bv een pauze van 10 minuten mag, maar niet als je net goed op dreef bent. Profiteer van die activiteit van je hersenen.
Studeer je niet suf, het is beter om even alles dicht te slaan als het niet lukt, op je fiets te springen en wat kilometers aflegt. Soms gaat studeren een pak beter als je wat beweging hebt gehad.
Geen voorraden chips en frisdrank!!! Je wordt er loom van, dus lukt het niet meer. Zorg wel voor fris water (spuit of plat) en een stukje fruit of iets anders dat je vitamientjes brengt.

Als er iemand in huis is die het ervoor over heeft, laat je overhoren, alhoewel ik snap dat dat niet altijd zo evident is tegenwoordig.

Fck_
7 December 2009, 17:15
Kzit op kot , dus ik word niet echt gestoord , dat is al goed ^^ .
Wel heb ik me laten wijsmaken dat muziek goed kan werken , als het muziek is zonder tekst .. bijvoorbeeld soundtracks van een film fzo. Weet wel weer niet als dit waar is :P .

Obsessed
7 December 2009, 17:27
Mijn dochter vind dat onderstaande manier het beste puntenresultaat opleverd tijdens de examenperiode. ;)
s'Avonds zéééééér vroeg (19:00 hr) gaan slapen en dan s'nachts (03:00 hr) opstaan om te studeren.

Fck_
7 December 2009, 18:12
Dan ga ik dat ook eens een keertje proberen !

ultddave
7 December 2009, 18:23
Inderdaad, 's nachts lijkt ge beter te kunnen studeren :D. Als ge echt ni wakker kunt blijven -> redbull of koffie :D.

Het voordeel aan dat ge leert tot 's morgens is dat ge alles nog goed onthoudt in tegenstelling tot als ge 10 uur hebt geslapen ofzo :D.

Greetz,
Dave

Fck_
7 December 2009, 21:03
Zijde dan 's morgens niet heel moe zodat uw examen niet meer kunt afleggen :P ?

ultddave
7 December 2009, 21:52
Ik heb maar 3 examens verspreid over 3 weken. Dus ik kan uitrusten de dagen erna. Dus opzich is dat wel haalbaar. maar als ge elke dag examen hebt, dan is da wel zwaar ja :p.

Dus, ik zou da ook enkel doen bij moeilijke vakken. ;)

Greetz

compuchrisje
7 December 2009, 23:44
Dat vroeg opstaan heb ik ook gedaan, gewoon omdat koffie bij mij net averechts werkte. Om 22 uur kreeg ik een slag van de Superzandman en raakte er geen letter meer in. Dus even met de hond naar buiten voor een toerke, dan bed in en om 04 uur eruit, om ongestoord, zonder storende ouders of broer, nog een uurtje of 3 echt door te blokken. De trip naar school was dan meteen ook goed voor de broodnodige frisse lucht.
En of ik goed geblokt had of niet, of was het door puur geluk; ik heb nooit een herexamen gehad, noch in het middelbaar, noch in de hogeschool.
Ik was toen ook bij het volleybalteam van de gemeente, sporten is goed voor alles!!

tom906
8 December 2009, 20:39
Inderdaad, 's nachts lijkt ge beter te kunnen studeren :D. Als ge echt ni wakker kunt blijven -> redbull of koffie :D.

Het voordeel aan dat ge leert tot 's morgens is dat ge alles nog goed onthoudt in tegenstelling tot als ge 10 uur hebt geslapen ofzo :D.

Greetz,
Dave

Of Burn en Tiger Drink, ENERGY DOG, NALU....

Veel keuze... :p