Volledige versie bekijken : Hoe jij op MinaTica.be ? Zeg hier !



tom906
8 December 2009, 20:32
Hallo iedereen, ik zat zo te denken. En ik was aan het denken hoe ik eigenlijk op MinaTica.be ben begonnen. En ik wou wel eens weten hoe jij op MinaTica.be bent begonnen dus heb ik hier een topic gemaakt waar jij het kan plaatsen !

-Topic link's van MinaTica.be

Het zou leuk zijn als je de eerste pagina van MinaTica.be, die je het eerst hebt gezien de link van te plaatsen.

-Gebruikers

Of type gewoon er bij de Nickname van zij/hij die jou MinaTica.be . Laten voorstellen.

Ik wens jullie hier veel type plezier mee!

Groeten tom906 :D

tom906
8 December 2009, 20:35
Ik zal beginnen,

Ik had FarCry geleend van een vriend. En ik had er een probleem mee. En ik zocht het op "Google". En toen klikte ik een Topic van MinaTica.be

En ik vond dit is wel een goed forum en ik logde me in.

compuchrisje
8 December 2009, 20:49
Leuke actie wel, alleen weet ik écht niet meer wat mijn eerste pagina was hoor en bestaat de link allang niet meer. In die tijd was Minatica nog niet Minatica en waren we een flink pak jonger.
Ik was toen erg onder de indruk van al de kennis die hier te grabbel lag en was vooral gecharmeerd door een paar dames die in mijn ogen dé max waren (Beatje en Kapstertje). Mijn eerste actieve inbreng was in Hijackthis, indertijd met Miekiemoes nog, waarvoor ik nog steeds immens respect heb.
In die tijd had ik nooit kunnen dromen dat ik tot de toestand van vandaag zou kunnen opklimmen...

2B's
8 December 2009, 20:53
Ik ben hier al van toen men nog aankondigingen deed over binaries, hetgeen nu al lang geleden is. Dit forum droeg toen nog een andere naam en ik heb de shirt nog steeds in de kast liggen. De kennis die ik hier ondertussen heb opgedaan zou me een hoop geld gekost hebben aan cursussen informatica.

Fakke_Berto
8 December 2009, 21:04
Cc'tje is net één dag langer lid dan 2B's en een drietal weken langer dan ondergetekende. Toeval?

compuchrisje
8 December 2009, 21:09
Nee en ook niet representatief, want door een 'aanpassing' van vorige eigenaar, werd iedereen opnieuw geregistreerd, met als startdatum ergens iets in 2005. Ik was ervoor al lid hoor.

guillaume520
8 December 2009, 21:20
Mijn eerste post : Klik Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=33507). Toen was ik 9 (negen) jaar oud xD. Nu ben ik 13, en in die 4 jaar is er zo veel veranderd. Het forum heette toen nog IvanHoeJupiler. Ik stelde een vraag hoe je een CD-ROM van Hopla (:D) moest kopiëren. (Die was BTW van mijn broertje :D) Ahh, de goeie oude tijden :).

Fck_
8 December 2009, 21:22
Hier het eerste topic dat ik starte op Minatica ^^ :P : http://www.minatica.be/showthread.php?t=40704

En dat zal ook wel mijn eerste bericht geweest zijn denk ik zo :P .

Keystroke
8 December 2009, 21:34
Ik kwam naar hier voor hulp bij het samenstellen van mijn pc. Het beestje is ondertussen bijna 3 jaar oud en doet nog steeds goed dienst. :) Ik ben daarna een beetje blijven plakken en door de mooie lesjes hier ben ik ook met photoshop begonnen. :good:

http://www.minatica.be/showthread.php?t=45236

Phil O'Sophe
8 December 2009, 22:35
Moeilijke vraag ...
Ben blijkbaar geregistreerd op 27/12/2005.
Mij lijkt het al langer, maar die datum zal wel zijn vanaf "Minatica".

Ik was zoekende in de woestijn ... euh ... de woestenij van het computergebeuren ! :D En toch met met enig succes ! :)

Bedankt Minatica ! :bow:

Toelly
8 December 2009, 22:54
Bij mij is het nog niet zo lang geleden, maar desalniettemin voel ik mij hier al lang thuis. Ik ben hier terecht gekomen toen ik op zoek was naar een uitgebreid nederlandstalig ict-forum. Minatica is duidelijk de goede keuze geweest. Hier is namelijk zoveel om bij te leren. Alleen jammer dat ik maar bitter weinig tijd heb voor minatica vanwege de zware studies :S

Obsessed
8 December 2009, 23:01
Ergens in 2004 of 2005 geregistreerd bij het toenmalig ivanhoejupiler om één of ander tooltje te downloaden dat daar werd aangeboden.
Na nog een paar bezoekjes zijn die dan verwaterd (was nog een fervent gamer toen, dus geen tijd voor serieuze zaken hé).

Een tweetal jaren later toevallig op Minatica beland en verwonderd dat ik daar al een account had :wtf:
Daarna ben ik er nooit meer vanaf geraakt :shy:

salmax
9 December 2009, 02:34
ben hier geraakt door een google zoekactie
en gebleven en kwam in mijn vriendenkring nog mensen hier kwamen
of hij nog komt

Magnat
9 December 2009, 09:45
ben hier geraakt door een google zoekactie
en gebleven en kwam in mijn vriendenkring nog mensen hier kwamen
of hij nog komt

Ik zit ook veel in Mechelen, maar die 2de zin... zelf na een paar keer lezen begrijp ik hem nog steeds niet. soit ...

Ik ben hier terecht geraakt, nog niet zo lang eigenlijk, door de baas van mijn vrouw eigenlijk :) diene had zijn bureau's op het werk nieuw gekocht bij een firma ... en had daar een relatiegeschenk gekregen, ne GPS. Om het verhaal kort te houden, bleek om een chinees zever toestel te gaan dat nie half marcheerde met ongekende software op. Zo vroeg hij aan mijn vrouw omdat ie wist dat ik wel wat met pc's bezig was of ik eens naar zijn toestel wou kijken :D en zo ben ik na een zoektocht nog wat mensen tegengekomen hier met hetzelfde probleem ... En ik ben blijven hangen eigenlijk door phillo's cryptologische kennis en (( de zever ) lees off-topic), van obsessed :D


mvg

Adnilleke
9 December 2009, 10:17
Ik was op zoek naar leuke PSP-lesje :) Ene kheb die hier gevonden ook http://i49.tinypic.com/20k1ugm.gif
Dit is mijn eerste post http://www.minatica.be/showthread.php?t=41754
http://i44.tinypic.com/xlw09k.gifEnja...., door die toffe bende van PSP ben ik blijven hangen bij Minatica http://i40.tinypic.com/24l1rw2.jpg

peenif
9 December 2009, 10:26
Op 4 januari dan nog, waarschijnlijk nog niet goed op uw plooi van de feestdagen, kan niet anders :rofl:.
A propos, ik kwam hier in de tijd terecht blijkbaar via scorpio_charly ten tijde van Iva...piler, maar waarom juist weet ik niet meer.

Adnilleke
9 December 2009, 11:09
Op 4 januari dan nog, waarschijnlijk nog niet goed op uw plooi van de feestdagen, kan niet anders :rofl:.

Kwas aant wachten op de 3 koningen hahahaha......:cool:
Maar alle gekheid op een stokje, wa gaat de tijd toch vlug :shocked: Ondertussen zijn we al bijna 3 jaar verder.
Jaja....kheb mij hier al goe geamuseerd bij Minatica :) MAAR vooral veel BIJGELEERD :cool:
Maarja......, die gastjes van PSP hadden dan ook veel geduld me mij http://i48.tinypic.com/fntrnc.gif

Obsessed
9 December 2009, 12:36
en (( de zever ) lees off-topic), van obsessed :D
:wtf: :wtf: :wtf: Wat moet ik me daarbij voorstellen??

salmax
9 December 2009, 13:57
magnat ik bedoelde dus dat ik hier ben terecht gekomen door een of andere google opzoek actie.
2de zin
en hier op het forum blijven hangen en ondertussen al wat bijgeleerd thx eigenlijk aan dit forum
en ik sprak over deze site bij vrienden en trof er ook mensen aan die hier kwamen maar weet niet of deze mensen hier nog komen

hopelijk nu duidelijker magnat

Magnat
9 December 2009, 14:03
:wtf: :wtf: :wtf: Wat moet ik me daarbij voorstellen??

das e graptjen eh pol! :D

Obsessed
9 December 2009, 14:44
das e graptjen eh pol! :D
Aaahhh, dan is't goed ;)
Voor een graptjen ben ik steeds wel te vinden :lol:

tom906
9 December 2009, 14:46
Ik zal beginnen,

Ik had FarCry geleend van een vriend. En ik had er een probleem mee. En ik zocht het op "Google". En toen klikte ik een Topic van MinaTica.be

En ik vond dit is wel een goed forum en ik logde me in.

En hier heb je de link was hem er vergeten bij zetten.

http://www.minatica.be/showthread.php?t=45972&highlight=FarCry

yanish1005
9 December 2009, 18:27
Ik ben hier gekomen door mijn externe hdd die op de grond was gevallen. Ik in alle wanhoop gezocht naar een oplossing (want die was dus wel kapot) en ik kwam uit op www.minatica.be. Het was eigenlijk nooit de bedoeling om hier te blijven; en ik bleef een paar maanden weg (pc's waren toen eigenlijk mijn ding ook niet echt). Tot ik de nieuwsbrief van MinaTica ontvangde. Ik heb dan maar uit alle nieuwsgierigheid nog eens rondgekeken en MinaTica strikte me voorgoed.Nu ben ik hier om in heel weinig gevallen mensen te helpen, in vele gevallen geholpen te worden, maar ook voor de 'billenkletsers' (btw: ik haat die naam :) 'fun' was veel beter:) ).

Vincent
9 December 2009, 19:47
Ben naar Minatica gekomen door Dipsy (mijn broer).
Zocht een forum met digitale fotografie voor beginners, werd er direkt zeer goed opgevangen door Nostra en Chrisje, en ben er nog altijd. ;)

michael84
9 December 2009, 20:08
Ik ben hier terecht gekomen voor een software probleem. Het was voor NERO. En ze hebben mij hier goed geholpen dat ik maar gebleven ben. :good::good::good::good::good::good::good::good:

2B's
9 December 2009, 20:52
Nee en ook niet representatief, want door een 'aanpassing' van vorige eigenaar, werd iedereen opnieuw geregistreerd, met als startdatum ergens iets in 2005. Ik was ervoor al lid hoor.


Euh, ik ook.

Fakke_Berto
9 December 2009, 21:55
Ik zou echt niet meer weten wanneer ik hier beland ben. Het is alleszins al een hele tijd geleden, toen deze site nog een andere naam had. Ik voelde direkt dat er hier een knusse sfeer hing en sindsdien kom ik elke dag langs.

Baloeke
9 December 2009, 22:46
Hoelang ik hier al rondhang, vroeger Ivanhoejupiler nu Minatica weet ik eigenlijk niet meer.
Wat ik nog weet is dat ik ergens bij nieuwsgroepen, destijds, een link heb zien staan naar het toenmalige Ivanhoejupiler. Ben toen eens gaan kijken op die site. Een forum over computerproblemen. Dat was interessant, om mijn kennis over de pc wat bij te leren.
Nu jaren later ben ik nog steeds op Minatica te vinden. Elke dag leer ik hier wel wat.

namaste
9 December 2009, 23:09
Ik ben ook nog van IvanhoeJupiler, dat is al lang geleden hoor.
Waarschijnlijk ben ik daarop gesukkeld via google met het één of ander probleem enzo blijven hangen.

nightraver
10 December 2009, 00:41
Ik ben ook nog van ivanhoejupiler tijdperk. En hoe kwam ik hier :( dat weet ik niet meer, in elk geval door iets op te zoeken via google en op een link naar hier te klikken, maar over wat die zoekopdracht precies ging :s zover gaat mijn geheugen niet echt mee.
In elk geval al heel veel geleerd op deze site/forum

Peter.B
10 December 2009, 07:15
citaat 2B's
ik heb de shirt nog steeds in de kast liggen
ik heb die ook nog liggen :)

door te googlen ben 'k op ivanhoejupiler geraakt en blijven plakken :D
dat zal waarschijnlijk al een jaar of 10 geleden zijn :eek:

ladybird
10 December 2009, 13:10
ben hier al sinds ivanhoejupiler...
link gekregen van een vriend, later niets meer gehoord van die vriend maar zelf wel blijven plakken.....

PeterN
10 December 2009, 17:14
Mijn eerste post is al lang vervlogen, maar mijn eerste kennismaking is nog van heel vroeger op Ivanhoejupiler toen er nog geen forum of posten konden geplaatst worden.
Via iemand had ik de link gekregen ivm een handleiding die ik nodig had;)

Sarana
10 December 2009, 19:02
Ik denk dat ik hier ook via googelen terechtgekomen ben om spyware van mijn pc-ke te halen denk ik. Ofwel was het voor één of ander Windows XP probleem.
Ik weet nog dat ik enorm schrok van de snelle reacties die ik kreeg en van het zo vlot kunnen clean krijgen van mijn pc!
Was eerst op een ander pc-forum beland. Daar bleek ik na een week nog geen enkel antwoord ontvangen te hebben.
Als ik het forum dan eens van dichterbij bekeek bleken veel van de laatste posts al een jaar oud te zijn.:eek:
Dat hele forum lag in slaap. Na een aantal weken kreeg ik een mail dat ze stopten met het forum wegens gebrek aan moderatoren. Tsja.

Phil O'Sophe
14 December 2009, 19:40
Ik denk dat ik hier ook via googelen terechtgekomen ben om spyware van mijn pc-ke te halen denk ik. Ofwel was het voor één of ander Windows XP probleem.
Ik weet nog dat ik enorm schrok van de snelle reacties die ik kreeg en van het zo vlot kunnen clean krijgen van mijn pc!
Was eerst op een ander pc-forum beland. Daar bleek ik na een week nog geen enkel antwoord ontvangen te hebben.
Als ik het forum dan eens van dichterbij bekeek bleken veel van de laatste posts al een jaar oud te zijn.:eek:
Dat hele forum lag in slaap. Na een aantal weken kreeg ik een mail dat ze stopten met het forum wegens gebrek aan moderatoren. Tsja.

Er kan nog altijd eentje bij ! ;)

slijkdabberke
14 December 2009, 20:59
ben hier terecht gekomen
in de tijd van ivanhoejupiler
op aanraden van een toenmalige collega
om een progje waar ik naar op zoek was te downloaden
ben hier blijven komen kijken
niet zo actief als sommigen onder jullie
kom elke dag wel eens even piepen
maar log niet altijd in
alleen als ik iets wil vertellen
zoals nu dus
http://www.minatica.be/showthread.php?t=5779
dit is de oudste post die kon terugvinden

Breskuz
5 January 2010, 23:32
Google
ik was op zoek hoe ik maonf van min pc SMEET hahaha
en geregistreert met men zatte *l*t*n en ja blijven komen voor het photoshop en game deel

Fck_
6 January 2010, 00:34
Er kan nog altijd eentje bij ! ;)

Heeft minatica ook moderators te kort dan ?

Koshke
6 January 2010, 01:45
Ik ben hier gekomen toen Minatica nog niet die naam had, via Nostradamus die ik persoonlijk al een tijdje kende. Hij had een paar PSP crea's van mij gezien in mijn beginperiode en zelf was hij aan zijn eerste lesjes hier begonnen en zei me dat ik daar mss ook wel iets zou aan hebben. En ja, ik heb toen, mede dankzij aanmoediging van de lesgevers, hier ook destijds alle gewone en animatielesjes afgewerkt en veel bijgeleerd. Mijn interesse gaat vooral naar het creatieve, van de rest heb ik geen kaas gegeten maar ik weet dat ik daar ook terecht kan moest ik problemen hebben.

PeterN
6 January 2010, 09:49
Heeft minatica ook moderators te kort dan ?
Effe off topic ;)
Op het moment zitten we idd met een minimum crew. Het is niet eenvoudig mensen te vinden die vrijwillig iedere dag met dezelfde inzet een bepaald engagemant willen en kunnen aangaan en dit op langere termijn. Meestal wordt het werk onderschat daar men denkt dat het enkel wat modereren is, een postje sluiten. Maar er wordt meer verwacht om alles draaiende te houden;)
Daarbij komt dat er een bepaalde kennis nodig is en taalvaardigheid. We hebben nu eenmaal een forum over pc en multimedia en werken via geschreven communicatie.
Maar wie een engagement wil aangaan mag altijd een pm doen. We kijken dan wat de mogelijkheden en interesses zijn van de persoon om hem ergens mee te laten helpen. Immers vele handen maken het werk licht.

minQkel
6 January 2010, 12:35
Kben hier gekomen via google toen ik op zoek was naar baby tubes voor PSP. Kan de topic helaas niet meer terug vinden :p.

Isaak
6 January 2010, 12:48
Ik ben een oude ivanhoejupiler gebruiker. Die website had ik gevonden toen dat ik naar volledige software downloads aan het zoeken was en ihj was er vol van.

Later was de website plots verdwenen en werd ik doorgestuurd naar Minatica. Hoe teleurgesteld ik was toen ik zag dat het in een keer een forum was voor computergebruikers en met TRIAL downloads :(... Het heeft toch een tijdje geduurd voordat ik mij registreerde.

En kiekeboe, hier ben ik dan.

compuchrisje
6 January 2010, 16:52
Tussen periode 1 en zat wel méér dan één dag hoor, Isaak :D.
Het is wel zo dat IHJ indertijd meedeed met de meute en shares deelde. Door de steeds groter wordende pakkans, is de toenmalige beheerder een grote schoonmaak begonnen. Alles wat naar illegaliteit rook, werd verwijderd. Toen was voor hem ook de lol eraf en zocht hij andere horizonten op. IHJ kwam op 't schavot.
De huidige crew (of toch het grootste deel ervan) heeft de handen uit de mouwen gestoken en heeft na 5 maand (dus zéker niet van dag op dag) Minatica boven de doopvont gehouden.
Onze downloads zijn niet enkel proefversies, wij proberen zoveel mogelijk freeware en opensource software aan te bieden. Wie volledige (lees cracks) wenst, zal zich op gladder ijs moeten gaan wagen.

papypc
6 January 2010, 18:33
Ben ook nog een oude ivanhoejupiler gebruiker.
Kwam op de site, via een vriend, met problemen tijdens overschakelen van Win95 en Win NT (Ja, die zonder USB ondersteuning:wtf:) naar 1ste versie XP. Kreeg daar veel hulp (NEE, niet alleen cracks:lol: ).
En nu ben ik blijven plakken (dat zegt mijn vrouwke toch:p) bij minatica, en voel me er erg goed, al zijn de meeste leden waarschijnlijk een stuk jonger dan ik (dat vind ik er juist tof aan, geeft mij soms de illusie dat ik het ook nog ben:D)

compuchrisje
6 January 2010, 22:45
Illusie zei je toch? :lol: Dan ben je niet alleen!