Volledige versie bekijken : Win7 OEM



De Koene
9 December 2009, 11:51
Ik zou Win7 willen installeren op mijn systeem dat ikzelf heb gebouwd.
Nu kan ik de OEM versie gewoon kopen, maar in volgende link staat dat deze OEM versie niet ondersteund word door MS.
Wat word er precies bedoeld met "niet ondersteund"?

http://tweakers.net/nieuws/63387/microsoft-legt-verkoop-oem-versies-windows-7-niet-aan-banden.html

Passant
9 December 2009, 12:10
Dit betekent dat je in geval van problemen niet bij Microsoft kan aankloppen voor hulp.

Maxstar
9 December 2009, 12:43
Inderdaad en bij een OEM versie is de reseller er voor de ondersteuning.
Tevens mag een OEM versie ook alleen bij een complete PC verkocht worden en niet los.
De OEM versie is dan ook onlosmakelijk verbonden aan de gebruikte hardware, en mag dan ook alleen op dit systeem geïnstalleerd worden en niet op een andere PC.

Groet Maxstar

PeterN
10 December 2009, 00:06
De praktijk is wel anders (a)
Men kan overal bijna een OEM versie los kopen zonder ook maar iets hardware te kopen. De ondersteuning is nu ook weer zoiets. Ik heb nog nooit hen een email gedaan met een vraag. Alle info vind je op internet, een licentie probleem (verlopen nr) moeten ze ook voor OEM ondersteunen en de software met updates etc zijn gelijk.

slijkdabberke
14 December 2009, 21:24
ff curies over hoeveel € gaat het dan zo , een oem versie

PeterN
14 December 2009, 22:06
Bij een OEM versie moet je wel altijd kiezen of je gaat voor de 32bit versie of 64bit versie. Bij OEM staan dus niet beide op 1 dvd;)
Windows 7 home premium OEM 32bit NL betaal je tussen de 75 en 100 euro afhankelijk van de winkel.

De Koene
15 December 2009, 00:27
Toch eigenaardig dat de OEM32bit zo een 12 euro duurder is dan OEM64bit versie.
Wat is hier eigenlijk de verklaring voor?

PeterN
15 December 2009, 00:37
Ik heb nog nergens gezien dat de 32bit versie verschilt in prijs met de 64 bit versie...
Soms zie je wel prijsverschil in de talen. Bv een Duitse versie kan hier meer kosten dan een Nederlandstalige terwijl net omgekeerd in Duitsland. Natuurlijk de verschillende versies zoals home premium, ultimate, oem versie etc hebben andere prijzen. Maar 64 en 32 bit zijn gelijk normaal.

De Koene
15 December 2009, 00:44
Maar 64 en 32 bit zijn gelijk normaal.

Toch niet...

PeterN
15 December 2009, 00:49
Ja de prijs is gelijk, het besturingssyteem is enkel op 32bit of 64bit gebaseerd.
Hier (http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions) vind je er meer over.

De Koene
15 December 2009, 00:56
Ik keek net even bij Alternate daar word tweemaal de Win7 Home Premium 64bit OEM aangeboden.
1 aan 79.90€ en 1 aan 89.90€.
Waar zit hem het verschil?
Het zijn beide nederlandstalige versies.

PeterN
15 December 2009, 01:09
Ik heb net eens gekeken en idd hun prijs setting en versies zijn nogal vreemd te noemen. Ik zie ook geen verschil zo dadelijk :s
Ik denk dat het een foutje ergens is met prijs updating de ene versie is ook 64-bit met het '-' ertss de andere zonder. Mss een niet matchende naam dat de oude prijs er ook nog inzit?

De Koene
15 December 2009, 01:17
Dan zou ik die met het '-' ertussen nemen... :D