Volledige versie bekijken : kan externe schijf niet meer openen



tayson
10 December 2009, 15:50
Mijn externe harde schijf is verdeeld in 2 partitie's
Normaal staat daar een afbeelding bij zoals een harde schijf zoals bij station c.
Nu staat daar in plaats bij alle twee de partitie's een map.
Wanneer ik op een station via deze computer klik om de harde schijf te openen krijg ik het scherm openen met.
Dus moet ik kiezen met welk programma ik de schijf wil openen.
via verkenner kan ik ze wel normaal openen.
grtz marnix

butskristof
10 December 2009, 18:57
Hoe heb je de drive in die twee partities verdeelt?

tayson
10 December 2009, 22:34
mijn schijf is verdeeld in primaire partitie en logische partitie
de schijf werkt al meer dan een jaar zo, dus ligt het niet aan de partitie's denk ik

azziplekkus
10 December 2009, 23:01
is het een gwne harde schijf in een enclosure?
Zoja, kijk eens of er geen schakelaartje op staat met sata - usb

PeterN
10 December 2009, 23:09
Sluit uw externe aan. Klik rechts op je bureaublad ikoontje 'Mijn computer' en kies daar 'beheren'. In het geopende venster kies je links onder 'opslag' voor 'schijfbeheer'.
Je krijgt nu rechts een grafische voorstelling van al je schijven,dvd spelers etc die in uw systeem momenteel zitten met de partitie indeling.
Uiters rechts langs de grafische voorstelling heb je nog een kolom met als opschrift 'acties'. Kies daar 'schijfbeheer' 'meer acties' 'schijven opnieuw controleren'. Na een tijdje wordt alles geüpdate. Heeft dat geholpen?
Anders neem even een screenschot van die pagina en post hem. Dat geeft mss een beter idee over hoe alles staat bij jou;)

compuchrisje
10 December 2009, 23:38
Laatste update van Microsoft heeft weer zitten prutsen met USB-aansluitingen. Mogelijk ligt het daaraan en is er gewoon niks aan de hand met je externe hoor.
We wachten af wat het resultaat wordt nadat je Peter zijn advies hebt doorgewerkt.

tayson
11 December 2009, 16:43
Ik heb een printscreen gemaakt van deze computer en schijfbeheer
want het probleem is niet opgelost
Het probleem is dat deze schijf al altijd heeft gewerkt en dat ik ze nu nog via windows verkenner gewoon kan openen maar niet meer via deze computer. Ik weet niet of dat de oorzaak zou kunnen zijn maar ik heb een usb stick gekregen gratis en als ik deze usb stick aansloot stond daar ook zo een mapje bij .
Alleen weet ik niet hoe ik deze printscreen's hier kan posten
groeten

Baloeke
11 December 2009, 17:18
Je kan dit doen met bv Imageshack. Hoe je dit doet lees je hier (klik (http://www.minatica.be/showthread.php?t=40049))

tayson
11 December 2009, 21:01
Ik weet niet of die printscreens goed zijn laat maar iets weten anders probeer ik het opnieuw

tayson
11 December 2009, 21:08
http://img69.imageshack.us/img69/1986/hardeschijf.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7620/dezecomputeri.jpg

compuchrisje
11 December 2009, 22:34
Ik denk dat dit gewoon komt door een te grondige opruimactie, of door de laatste updates van Microsoft die het automatisch laten bekijken van USB-aangesloten apparaten heeft uitgeschakeld.
Vroeger kon je met het extra tooltje Tweak UI bepaalde standaardzaken aanpassen. Spijtig genoeg is dat niet bruikbaar in Vista, maar met XP is dat nog wel te gebruiken.

slijkdabberke
14 December 2009, 21:17
ik zeg zomaar iets
als ge op die map eens rechtsklikt
eigenschappen , aanpassen , standaardinstellingen herstellen
helpt dat , je kan er ook een ander pictogram bijzetten
als er niet teveel opstaat (gigs)
mischien met een linux live cd
bestanden even overzetten ne de de schijf terug formateren
bestanden terug zetten