Volledige versie bekijken : microfoon aansluiten



cremke
11 December 2009, 13:36
Hoi iedereen,

Ik weet niet of ik hier in de juiste groep post.
Ik heb een pc medion akoya PCMD8835. Ik krijg mijn microfoon niet aangsloten aan de achterzijde van de pc. als ik hem insteek aan de voorzijde werkt hij wel.
Ik heb al vanalles geprobeert maar het lukt niet.
Weet iemand raad :cry: :wall: :):)

Fck_
11 December 2009, 13:42
- Ben je zeker dat je hem in de juiste aansluiting steekt ? (De roze..)
- Ben je zeker dat die achterste poorten ook aangesloten zijn? Bij één van pijn computers thuis heb ik ook twee aansluitingen voor geluid enzo, maar er is er maar eentje aangesloten. (Aangezien dit zo'n aldi pc is, veronderstel ik wel dat hij aangesloten is..).
- Mss moet je eens gaan kijken bij configuratie scherm -> geluid. Of het 'programmatje' van je geluidskaart (Als je dat hebt) , daar moet je mss aanduiden welke poort je wil gebruiken als geluidsingang.

cremke
11 December 2009, 17:45
als ik hem vanachter in de rose poort steek krijg ik een menu scherm voor te kiezen wat ik insteek. daar staat microfoon niet tussen.
in de blauwe poort staat wel de keuze van microfoon maar het werkt niet
het programma is realtek HD Audio configuratie

yanish1005
11 December 2009, 17:46
das een driver die niet geinstalleerd is.heb net gekeken op internet en ik vind geen drivers :(

Baloeke
11 December 2009, 22:06
Het kan zijn, zoals Woya reeds meld, dat deze aansluiting, niet of verkeerd is aangesloten op het moederbord. Heb ook zo een PC gehad, waar de sommige poorten niet werkte. (Het was er geen van de Aldi).
Misschien bestaan daar truckjes voor om zulke zaken te testen. Maar mijn hardware kennis is voor zulke is onvoldoende

zariash
11 December 2009, 22:22
als je deze aan de achterzijde wil aansluiten dan moet je de stekker boven de usb poorten gebruiken die uiterst rechts zit vlak boven de 4 usb poorten .de blauwe dus hier werkt het wel althans bij onze 8835 .
grtjs

cremke
14 December 2009, 18:58
alvast merci voor de reactie's maar ik ben nog niet geholpen.
Ik ga eens bellen naar de support lijn van medion
laat u weten wat ze vertellen.

Als er iemand is met de goude tip , help help

butskristof
14 December 2009, 19:21
Ben je zeker dat je in het geluidsbeheer van Vista zelf de microfoon niet op 'dempen' hebt staan?
Dubbelklik eens op het geluidsicoontje in je taakbalk en kijk op de microfoon ertussen staat.
Staat hij er niet tussen doe dan het volgende:
Menu Opties->eigenschappen->Volume aanpassen voor: 'Opnemen' aanduiden-> in de lijst onder de vorige keuze 'Microfoon' aanvinken en bevestigen.
Hopelijk werkt het.
Grtn,
Kristof.