Volledige versie bekijken : Laptop aan netwerk toevoegen.



robinator
11 December 2009, 15:31
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht (windows7) en zou daarmee graag draadloos surfen. We hebben thuis een vaste computer(winxp) en een laptop(winxp) die samen een netwerk vormen(router: dlink DI-124. Ik heb dan het draadloos mac-adres van de nieuwe laptop ingevoegd zodat hij toegelaten wordt. Wanneer ik dan probeer te verbinden vraagt de nieuwe laptop niet achter een sleutel en dus faalt hij om te verbinden.
Wanneer ik het gewone ethernet mac-adres van de nieuwe laptop invoeg en dan de ehternet kabel erin steek dan werkt het wel. Maar het is echt de bedoeling om draadloos te gaan.

Zou iemand mij kunnen helpen?

butskristof
11 December 2009, 15:40
En wat gebeurt er als je probeert te verbinden zonder dat je eerst het mac-adres invoegt in de router?
Vraagt hij dan wel om de sleutel, ... ?

carl
11 December 2009, 16:53
Ben je zeker dat de tabel met mac adressen juist is ingesteld ? Die kan zowel gebruikt worden voor deny als accept; enkel geregistreerde mac adressen worden OF geweigerd OF toegelaten. De kans is vrij klein, maar het kan zijn dat je laptop een gebruikte beveiliging niet ondersteund ? Hoe is je router ingesteld ? (WEP/WPA/WPA2)
Probeer ook eens om het netwerk te verwijderen uit de lijst met voorkeursnetwerken, misschien heeft hij een verkeerd of niet bestaand wachtwoord onthouden.

PeterN
11 December 2009, 23:35
Probeer ook eens om het netwerk te verwijderen uit de lijst met voorkeursnetwerken, misschien heeft hij een verkeerd of niet bestaand wachtwoord onthouden.

Idd, zorgen dat hij niet in je lijst staat. Laten scannen naar beschikbare netwerken en dan met de hand de beveiliging instellen. Dit profiel opslaan.