Volledige versie bekijken : G15 en slaapstand probleem



De Koene
13 December 2009, 22:54
Na maanden gesukkel ben ik er eindelijk achter gekomen wat het probleem is met de slaapstand van mijn pc.
Het ligt dus aan mijn toetsenbord, de Logitech G15.
Als ik de usb-aansluiting van de G15 uit de pc haal en dan in slaapstand ga, dan kan ik de pc terug opstarten in pakweg 3 seconden.
Als de G15 ingeplugd blijft kan ik dus niet meer uit die slaapstand komen.
Zijn hier nog mensen die dit probleem hebben of liever nog die er een oplossing voor hebben?
Ik zou dit toetsenbord liefst nog willen verder gebruiken.

Snakey
14 December 2009, 00:09
Kijk even na in jouw apparaatbeheer, naar de eigenschappen van uw toetsenbord, daar vind je normaal het tabblad energiebeheer en daar kan je kiezen om dat apparaat uw systeem mag uit slaapstand halen.
Andere mogelijke apparatien die jouw systeem uit slaapstand kunnen halen zijn netwerkkaarten of muizen.

De Koene
14 December 2009, 00:36
In apparaatbeheer en de bios is die optie uitgeschakeld.
Als het ingeplugd is en ik haal de pc uit slaapstand loopt alles vast.
Enige wat ik dan kan doen is de aan-uitknop ingedrukt houden tot die volledig uitschakelt en dan terug volledig opnieuw opstarten.
Als deze niet is ingeplugd werkt het perfect.
Misschien iets te maken met de display op het tobo, ik weet het niet.
Met een ander tobo gaat alles perfect.
Heb een mailtje naar logitech gestuurd, ik ben benieuwd naar hun antwoord.

Snakey
14 December 2009, 08:24
Heb je de laatste drivers voor dat toetsenbord? Of het toetsenbord in een andere poort gestoken? En welk besturingssysteem heb je? Heb er al gezien met dat toetsenbord die Vista of 7 gebruiken en zonder problemen slaapstand kunnen gebruiken.

De Koene
14 December 2009, 10:30
Voorheen had ik Vistax64 en sinds een eergisteren Win7x64.
Het probleem was in Vista net hetzelfde.
Ik heb na installatie van Win7 al mijn drivers online gedownload bij de desbetreffende fabrikanten, dus dit zijn voor al mijn componenten de laatste nieuwe drivers.
Zelfs mijn BIOS heeft de laatste update.
In apparaatbeheer ziet er ook alles goed uit.

Snakey
14 December 2009, 13:35
En gebruik je bepaalde programma's voor op je lcd scherm? Misschien kunnen die voor problemen zorgen.

De Koene
14 December 2009, 13:45
Alle software is nu uitgeschakeld van de G15.
Probleem blijft blijkbaar.

ghost
14 December 2009, 20:30
Ik lees in uw eerste topic usb aansluiting , dus ik ga er van uit dat je rechtstreeks uw usb aansluit van uw toetsenbord?
Heb je , toen je uw toetsenbord had gekocht , een adapter bij gekregen (of ergens één liggen) ps to usb ? Het ziet er zo uit http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:JsbC3mGclhYSkM:http://www.ebayhost.eu/ebay-advertenties/usb/ps2_usb.jpgAls je zo één hebt sluit die eens aan en steek daar de usb van uw toetsenbord eens in .

De Koene
15 December 2009, 00:40
Haha, ja zo had ik er ene, 't was zo ne groene, ik zie hem zo voor me.
Ik heb me al rot gezocht achter dat ding maar nergens te vinden.
Dat was ook mijn gedacht om het zo eens te proberen, maarja...
Ik heb nu een draadloos Medion toetsenbord dat ik nog had liggen aangesloten en geen problemen tot nu toe en die ontvanger zit gewoon in de usb.
Het probleem word dus volledig door de G15 veroorzaakt.
Bij sommige werkt de slaapstand samen met de G15 dus blijkbaar wel maar hier nog steeds niet.:frown::rolleyes::damn:

De Koene
15 December 2009, 01:07
Ik heb me vergist, met het Medion toetsenbordje blijkbaar hetzelfde probleem.
'k Ga morgen eens proberen met een "oud" PS bordje.

De Koene
15 December 2009, 22:02
Vandaag heeft het wel even gewerkt met de G15.
Maar nu alweer niet meer.
Dus lijkt het toch niet volledig aan dat toestenbord te liggen.
Heb ook een bericht gekregen vanuit de bios bij het opnieuw opstarten.
Toen kon ik kiezen tussen F1 om gewoon verder op te starten of F2 om wijzigingen in de bios aan te brengen.
Had F1 gedrukt, maar toen ik even later in de bios ging kijken stond alles vanzelf op default settings.
Dus de bios had zichzelf blijkbaar terug op default gezet.
Het is zo dat nadat ik de pc in slaapstand gezet heb en direct weer opstart lukt het.
Wacht ik echter een tijdje lukt het niet meer.
Zeer eigenaardig:damn:

De Koene
22 January 2010, 00:51
Eindelijk heb ik de slaapstand in orde gekregen denk ik.
Ik heb echter nog 1 probleem ermee.
Ik heb een Belkin Nostromo N52 Speedpad en deze werkt niet meer na ontwaken uit slaapstand.
Ik kan zelfs het programma niet inkomen en als ik de loadoutmanager wil aanklikken krijg ik een venster met met gele driehoek met uitroepteken en daarnaast de boodschap 'NULL Window' en daaronder nog een ok-knop (deze aanklikken geeft geen effect).
Als ik de N52 dan gewoon eens unplug en dan weer inplug werkt deze perfect.
Driver is up to date.
In apparaatbeheer lijkt ook alles juist te staan.
Blijkbaar is dit een gekend probleem met de N52, maar de enige 'oplossing' die ik heb kunnen vinden op Google is een schakelaartje op de kabel te plaatsen zodat je deze eens aan en uit kan zetten :eek:
Heeft er iemand een beter idee?