Volledige versie bekijken : Probleem/advies draadloos internet



AppelPlant1993
16 December 2009, 16:55
Hallo,
Ik zit met een irritant internet probleem.
We hebben draadloos internet en 4 computers(draadloos:2 acer's 1 macbook pro en een packard bell met een kabel) en 1 router.
Als ik op mijn kamer (ongeveer 6meter denk ik) op internet wil heb een zwakke signaalsterkte en valt mijn internet altijd uit.Dus ik weet 't dat 't internet niet zo ver draagt maar nu ben ik opzoek naar een oplossing.
ik dacht evt een kabel te leggen zo eentje van 10 meter kopen dat is 15 euro dacht ik ? maar daar heb je precies verschillende types tussen niet? en dan zit je altijd met die kabel.
of een nieuwe router kopen? of een ontvanger zender ofzo iets kopen waardoor je draagwijdte groter is het laatste heb ik maar ergens iets van opgevangen.

Ook zit ik met de vraag als ik nu alleen op internet zou zitten zou ik dan 'n betere signaal sterkte hebben omdat er minder computers aangesloten zitten,of maakt dit niets uit en is er een maximum aan te sluiten pcs bij een router?
Ook valt 't internet vaak weg ook aan de packard bell die aan de kabel zit!weet iemand hoe dit komt?


Alvast bedankt,

Thomas.

PeterN
16 December 2009, 17:56
De draagwijdte van wifi hangt vast aan verschillende factoren zoals astand, maar ook het materiaal van de omgeving (beton bezit veel ijzer), zicht naar de router (een muur onder 45° is dikker dan loodrecht) andere storingsbronnen in de omgeving (andere netwerken) etc

Eerst en vooral zal je moeten zorgen voor een stabiele verbinding bekabeld. Als die packerd Bell al disconnect krijgt gaat uw wireless hoogst waarschijnlijk ook uitvallen. Wat Provider heb je? ADSL, kabel?

Wat je ook al eens kan doen is in de settings van de router het kanaal nr veranderen. Standaard staat channel bv op 9, verander het dan eens naar 11 of 6. Als er naburige netwerken in de omgeving zijn op een zelfde kanaal of stoorbronnen kan dit de oplossing zijn.

Het probleem omzeilen kan je door verschillende dingen. Een tweede draadloze router bekabeld verbinden met je eerste, ethernet over het elektriciteitsnet verdelen als je geen kabels kan trekken, bekabeld werken en de router boven zetten. Alles hangt een beetje af van hoe de situatie juist is. waar de kabel ligt, waar er eentje kan komen en waar welke pc's zich bevinden (draadloos of niet nodig)

Het aantal pc's dat connectie maakt heeft geen invloed op je signaal sterkte. Wel moet je de ip pool groot genoeg instellen in de routersettings zodat er genoeg ip's voorhanden zijn om aan de verschillende pc's te kunnen geven.

butskristof
16 December 2009, 19:41
Inderdaad, het enige dat last ondervindt van meerdere pc's in een netwerk is de internet snelheid.
Dit heb ik zelf hier al veel gemerkt als we met 3 pc's, BelgacomTV en een router voor mij pa zijn werk werken :)

Ludanto
16 December 2009, 20:26
Ik vermoed dat je belgacom adsl hebt.
Voor ik draadloos had, had ik dat probleem ook heel vaak. Dan moet je eens bij belgacom informeren of ze de snelheid kunnen aanpassen. Op hun forum zie je veel gelijkaardige posts.

Voor het internet. Wij zitten hier ook met 4 laptops en een ps3 online. Ik heb een Belkin N+ Router gekocht om het signaal te versterken en na wat puzzelen werkt alles (redelijk) perfect.

AppelPlant1993
20 December 2009, 01:09
hmm ik heb een kabel getrokken en mn signaalsterkste is nog altijd zwak weet iemand iets van zo'n antenne ofzo?

PeterN
21 December 2009, 10:12
hmm ik heb een kabel getrokken en mn signaalsterkste is nog altijd zwak weet iemand iets van zo'n antenne ofzo?
Dit kan ik niet gans volgen, wat een kabel trekken met je signaalsterkte te maken heeft;) Altijd goede info geven want jij ziet natuurlijk alles maar voor ons is het koffiedik kijken hoe de situatie bij jou is ;)

Eerst en vooral, als je een slechte verbinding hebt via de bekabelde packerd Bell moet je eerst daar iets aan doen. Je kan geen problemen oplossen aan het einde van de ketting als vooraan al iets fout loopt;) Als je adsl hebt moet je eens naar je provider bellen en dit melden. Vraag tevens de afstand tot de centrale van bij jou thuis. Na ongeveer 3km kan adsl teveel storingen krijgen bij een te snelle verbinding. Ze zetten dan uw snelheid wat lager zodat je toch nog een stabiele verbinding blijft behouden.

Eens als de packard Bell geen disconnecties meer heeft kan je verder kijken. Pak je laptop, ga bij de draadloze router zitten en kijk naar het signaal en probeer zo'n tijd als alles stabiel werkt. Dit moet ook al werken zonder disconnecties.