Volledige versie bekijken : Mails dubbel ontvangen met Thunderbird en windows mail



rickske
16 December 2009, 19:58
Hallo,

Sinds zaterdag heb ik onder windows 7 Thunderbird als standaard e mail account geactiveerd , hierbij heb ik 1 probleempje.

Het probleem is dat ik sommige mails dubbel ontvang , nl. op mijn laptob die met windows mail werkt en en op mijn nieuwe desktop die met Thunderbird werkt.

Wie weet er hier een oplossing ?

Thanks

Mike
17 December 2009, 16:21
Het is sowieso niet verstandig om op 2 plaatsen je e-mail op te halen. Dit omdat sommige mailservers de berichten van de server gooien als je ze gedownload (opgehaald) hebt.
Ik raad je dus aan 1 van de twee te kiezen om mails mee te ontvangen en verzenden. Mocht je dan op de ander écht eens even je mail gecheckt hebben dan kun je nog altijd de webmail bekijken (bijna elke dienst heeft wel webmail).

Martin
22 December 2009, 19:51
Ga in Windows Mail naar Extra > Accounts en selecteer het e-mailaccount waarvan je dit wilt instellen en druk vervolgens rechts op eigenschappen.
Ga dan naar het tabblad Geavanceerd van je e-mailaccount
Onderaan staat dan het kopje bezorging. Klik hier het vinkje af voor "Een kopie van berichten op de server achterlaten".

Martin
26 December 2009, 12:21
:rolleyes: Rickske is verdwenen?

rickske
29 December 2009, 23:49
Hallo , ik ben terug ,maar het probleem is nog niet opgelost.

Martin
30 December 2009, 10:20
Vreemd, Schakel het selectievakje uit berichten op de server achterlaten als u het niet nodig vind om e-mail op de server op te slaan.Hebt u dit gedaan? Dan staan er toch geen berichten meer op de server!
Uitgebreide informatie en uitleg op.

http://translate.google.be/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.infront.com%2Fdelete

Open Thunderbird. Vanaf het Tools menu kies Account Settings.
De Account Settings wordt weergegeven. In het witte vlak aan de linkerkant, selecteert u het item Server Settings.
Onder de Server Settings sectie:

Schakel het selectievakje uit berichten op de server achterlaten als u het niet nodig om e-mail op de server op te slaan.

Als u wilt berichten op de server wilt achterlaten vinkt u het vakje aan en geef en geef het aantal dagen. Klik op OK om terug te keren naar de e-mailprogramma. Graag berichtje terug.

strikerfox
30 December 2009, 12:03
Wat biohazard schrijft klopt, je heb toch trouwens ook geen 2 brievenbussen aan jouw huis staan.