Volledige versie bekijken : Moviecube mediaplayer



De Hulk
17 December 2009, 19:39
Wie kent en heeft ervaring met dit apparaat. Moviecube met harde schijf van de Aldi. Prijs 229,-
* 1000GB harde schijf
* speelt digitale bestanden direct af op uw tv zonder tussenkomst PC
* te gebruiken als HDD recorder, internetradio, netwerkopslag en fotoalbum
* sla alles op wat u afspeelt: TV, DVD, VHS en nog veel meer
* DVB-T ontvangst TV tuner (digitaal en analoog)
* LAN aansluiting
* optische uitgang voor 5.1 geluid
* component, RGB en HDMI uitgang
* coax en SCART
* 2xUSB + host
* incl. afstandsbediening, HDMI kabel en WIFI b/g stick

Kun je met dit apparaat films opnemen van tv (dus de tijd invoeren/programmeren)?
Zit hier een DVD-speler in?
Zijn er mensen die er verstand van hebben en zeggen wacht eens even hier klopt iets niet, want dit apparaat is helemaal niet geschikt voor: ?

Ik heb een normale tv Aristona met signaal via de kabel, dus geen digitaal. Wel een scart en coax aansluiting.

Kun je bestanden overzetten met een USB-stick. Er staat niets over de extensies die dit apparaat aankan! Is dit niet van wezenlijk belang?

Zou de weergavekwaliteit wel goed zijn?

yanish1005
19 December 2009, 14:52
ik vind dit nergens in de folders/website van Aldi.

De Hulk
19 December 2009, 16:04
http://www.aldi.nl/
Nederland > Overijssel > Twente

gerson1951
19 December 2009, 21:08
Wie kent en heeft ervaring met dit apparaat. Moviecube met harde schijf van de Aldi. Prijs 229,-
* 1000GB harde schijf
* speelt digitale bestanden direct af op uw tv zonder tussenkomst PC
* te gebruiken als HDD recorder, internetradio, netwerkopslag en fotoalbum
* sla alles op wat u afspeelt: TV, DVD, VHS en nog veel meer
* DVB-T ontvangst TV tuner (digitaal en analoog)
* LAN aansluiting
* optische uitgang voor 5.1 geluid
* component, RGB en HDMI uitgang
* coax en SCART
* 2xUSB + host
* incl. afstandsbediening, HDMI kabel en WIFI b/g stick

Kun je met dit apparaat films opnemen van tv (dus de tijd invoeren/programmeren)?
Zit hier een DVD-speler in?
Zijn er mensen die er verstand van hebben en zeggen wacht eens even hier klopt iets niet, want dit apparaat is helemaal niet geschikt voor: ?

Ik heb een normale tv Aristona met signaal via de kabel, dus geen digitaal. Wel een scart en coax aansluiting.

Kun je bestanden overzetten met een USB-stick. Er staat niets over de extensies die dit apparaat aankan! Is dit niet van wezenlijk belang?

Zou de weergavekwaliteit wel goed zijn?

Wat aldi biedt is niet slecht.
Het is van EMTEC.
Kijk op opus.com.(staat de hele beschrijving)
Kost normaal duurder.
Je kan hem aansluiten bijv via een video recorder met tulppluggen.
hij heeft natuurlijk een analoge ingang coax.
Of je kan digitaal opnemen via een modem of digitale ontvanger.
Eigelijk is het een dvd player met opname mogelijkheid.
Zit ook windows in fat 32.
Dus nooit formarteren.
Eigelijk alles van usb opnemen naar je hdd of sdd kaarten.
Kiik opwww. opus .com dan zie je aansluitingen.
Echt geen miskoop .
ik heb een ander merk maar is top.
gerson

De Hulk
19 December 2009, 22:15
Op opus.com kan ik niets vinden, dan graag de exacte link doorgeven. Wel een link gevonden, dat komt niet best over. http://www.zdnet.nl/reviews/80292/emtec-movie-cube-r/

Davydee
21 December 2009, 02:34
Misschien geeft deze link en de bijlage http://www.dvdrtoko.com/index.php?name=webshop&op=viewprod&pid=513 u wat meer duidelijkheid.

carl
24 December 2009, 14:55
Het is weer dezelfde aldi-meuk (sorry voor de formulering);
weinig informatie, waarschijnlijk een ander merk apparaat met een dom labeltje op geplakt en bedenkelijke kwaliteit.

De extensies zijn van het uiterste belang, als de speler niet de juiste codec EN container ondersteunt zal je al je films moeten converteren alvorens ze erop te zetten.
Waar ik dus een probleem mee heb:
- netwerkopslag: er wordt niets gezegd over netwerk aansluiting
- 2xUSB: USB in of uit-gangen ? Op een ingang zal je vermoedelijk een usb stick kunnen aansluiten, maar dan is het ook de vraag welke formaten ondersteund worden (FAT,...)

In theorie zou je dus wel moeten kunnen opnemen van de gewone kabel, omdat je normaal gezien je kabel aansluit op dit bakje. Hou er dan wel rekening mee dat dit bakje functioneert als tuner, dus niet het systeem van een video/dvd speler (die doodgewoon de kabel doorgeeft aan de tv).
Ik betwijfel of er een dvd drive zal in zitten, dus het antwoord is nee. Er wordt ook nergens iets gezegd over video/audio ingangen. Maar je kan je huidige apparatuur op je tv blijven gebruiken.

De Hulk
24 December 2009, 15:51
Oké, bedankt voor alle informatie. Ik had op de verpakking willen kijken voor nadere informatie, maar het apparaat was direct al uitverkocht.

Ik heb gehoord dat er in januari een allround apparaat op de markt komt wel aanzienlijk duurder maar zoals Carl aangeeft (dat noodzakelijk is) met veel meer informatie. Het is YUIXX of CYUIXXWL IT (1TB) media player (Conceptronic?) prijs 399,-.

Wil jij daar nog even naar kijken Carl en je mening geven?

Ik wil hoofzakelijk films opnemen van TV (heb kabel/25 zenders, analoog). Liefst met programmagids, heb je dan ook een router nodig? Verder wil ik ook foto's (jpg/jpeg) op de tv. Het apparaat is volgens mij nog niet leverbaar (Wehkamp zegt levertijd 4 weken maar dat is nog maar de vraag!) en bij andere Hardwareshops staat deze vaak nog niet op de productenlijst.