Volledige versie bekijken : Windows 7 Home Premium (extensies)



Cargootje
19 December 2009, 19:25
Hoi, ben nieuw op dit forum en heb al een vraagje :help:.
Wij hebben (ikke en mijn vrouwtje) 2 nieuwe laptops gekocht met voorgeïnstalleerde software, o.a. Windows 7 Home Premium.
Bij de vroegere versies (o.a. XP) kon ik de extensies (.doc, .XLS, .jpg enz.) van de files zichtbaar maken in de mappen. Ook kon men de "onzichtbare bestanden" zichtbaar maken.
Blijkbaar is dit bij Windows 7 zéér goed weggestopt of is dit misschien niet meer mogelijk (in deze versie) :sad:? Kan er iemand vertellen hoe ik deze problemen kan oplossen (sor) ?
Bedankt, Raf.

ultddave
19 December 2009, 20:28
Normaal gezien is dat dezelfde manier als XP en Vista als ik me niet vergis:

Start > Configuratiescherm. En dan categorie "Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen" selecteren. En dan kan je normaal gezien dubbelklikken op het pictogram "mapopties".

In mapopties, bij het tabblad "weergave" kan je dit vinden "extensies voor bekende bestandstypen verbergen". Dat moet je dan aan/uitvinken afhankelijk van hoe je het wilt hebben. ;)

Ook de optie om "verborgen mappen en bestanden weergeven" kan je ook in die lijst instellen. Alsook de optie om systeembestanden zichtbaar te maken. ;)

Mvg,
Dave

Cargootje
19 December 2009, 21:58
Normaal gezien is dat dezelfde manier als XP en Vista als ik me niet vergis:

Start > Configuratiescherm. En dan categorie "Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen" selecteren. En dan kan je normaal gezien dubbelklikken op het pictogram "mapopties".

In mapopties, bij het tabblad "weergave" kan je dit vinden "extensies voor bekende bestandstypen verbergen". Dat moet je dan aan/uitvinken afhankelijk van hoe je het wilt hebben. ;)

Ook de optie om "verborgen mappen en bestanden weergeven" kan je ook in die lijst instellen. Alsook de optie om systeembestanden zichtbaar te maken. ;)

Mvg,
Dave

:bow: Inderdaad Dave.:good:
Enne bedankt voor de snelle reactie :clap:
Groetjes,
Raf.