Volledige versie bekijken : proffesionele website maken



andysimons
19 December 2009, 22:50
zou graag een website maken hoe begin je aan zoiets als je er niet veel van kent heeft er soms iemand wat uitleg
alvast hartelijk dank

berger
19 December 2009, 23:34
Om een professionele website te maken heb je nodig :

- iemand die weet waarover het gaat, die kan uitleggen wat er zo allemaal op de site moet komen;
- iemand die goed is in het zonder fouten schrijven van aangename teksten, een copywriter;
- iemand die goed is in grafische kunsten om het geheel visueel aantrekkelijk te maken;
- iemand die voldoende op de hoogte is om dat allemaal op een site te krijgen.

Als je dat allemaal zelf denkt te kunnen, dan zou ik al beginnen met het leren van html, en css. Veel sukses!

andysimons
19 December 2009, 23:51
misschien lijkt het toch beter om een paar honderd € uit te geven want begrijp er niets van
lijkt mij allemaal chinees
alvast bedankt

ultddave
19 December 2009, 23:52
1: XHTML (Gebruik geen HTML 4.0 ofzo, XHTML 1.0 of 1.1 is beter - toekomstgericht)
2: CSS
3: JavaScript
4: PHP
5: ... (Hangt van de website af, als je databases gaat gebruiken; MySQL)

PS: Als u een script wilt schrijven, ga desnoods even kijken of internet, op internet vind je duizenden scripts van alle soorten programmeertalen. Daarop kan je je baseren, of je kan die gewoon gebruiken. ;)

Alsook handleidingen. ;)

http://www.w3schools.com/html/html_intro.asp

(W3C is een goede website voor info)


Iets wat belangrijk is aan websites is:
- Hoe ziet mijn website eruit op andere browsers? (IE, Firefox, Opera, Safari,...)
- Werkt alles op andere browsers? (Sommige browsers ondersteunen bepaalde functionaliteiten niet, andere dan weer wel.)
- Is alles toegankelijk? (Toegankelijkheid is een ruim begrip. Hieronder valt oa het feit van: "zijn de linken duidelijk aangegeven?". Als je zwarte tekst hebt, met zwarte linken, zonder onderlijning, zal niemand weten dat het een link is. ;)

Hier rond zijn er ook een aantal richtlijnen om je website beter toegankelijk te maken voor mensen met gebreken (slechtziend bijvoorbeeld). Maar als dit je eerste website is, zou ik daar niet direct mee beginnen. ;)

- Beveiliging? Kan de gebruiker bijvoorbeeld scripts "injecteren" (code injection) in je invoervelden? Als je de invoer van invoervelden goed nakijkt, dan kan je oa voorkomen dat je site gehackt wordt.

En dat zijn de dingen waar ik direct op kan komen :p.

EDIT: Ik heb te snel gepost, had de vorige post niet gelezen. :D ;)

Mvg,
Dave

Dexter
20 December 2009, 12:45
Wat versta je onder een professionele site? Is dat een goeduitziende site of een site met heel veel mogelijkheden? Waar zal je site over gaan of wat wil je doen?


Adri

YannickWillems
23 December 2009, 18:21
Een professionele site kan inderdaad op vele manieren worden geïnterpreteerd, echter, gaat het vooral om de volgende dingen:

Professionele opbouw: Je design moet verantwoord zijn, geen enkele kleur staat "zomaar" op een website omdat ze mooi is, elke kleur moet functioneel zijn aangezien deze een groot effect hebben op hoe je gebruiker de website ziet. (hiërarchie van de waarneming: kleur>vorm>details).

Hetzelfde geldt voor content, vul niet alle witruimte op, want met witruimte kan je soms net een spanningsveld creëren waarmee je de gebruiker doelgericht door je content kan leiden. Teken alles eerst uit en doe vooral eerst inspiratie op!

Een goede webontwerper is artiest, typograaf, fotograaf, programmeur en ontwerper in één pakket!

DE duimregels: Form follows function & Less = more! en zoals het al eerder gezegd is: toegankelijkheid! Iemand met een spraakbrowser (blinde mensen) moeten jouw website kunnen lezen of moeten toch de mogelijkheid krijgen naar een alternatief toe


Technische achtergrond: Probeer jezelf bekend te maken met de huidige webstandaarden zoals XHTML strict en CSS 2.0 (binnenkort 3.0), deze zal je goed moeten kennen want dat is de absolute basis! Je moet in principe een volledige website kunnen coden (zowel css als xhtml) in notepad om écht efficient aan de slag te kunnen gaan in programma's zoals dreamweaver want als je met een fout zit en je weet niet waar zoeken, dan kan je snel weer opnieuw beginnen

Achteraf kan je je concentreren op interactiviteit door het gebruik van Javascript, JQuery, php etc...
MAAR! begin bij het begin!

Tijd en geduld: Een professionele website maak je niet in 1-2-3, het wordt voorafgegaan door een volledig proces van onderzoek tot het eigenlijke uitgetekende concept. Dit is wat een professionele website onderscheid van een website gemaakt door een hobbyontwerper (geen slechte woorden naar hobby ontwerpers toe natuurlijk).

Last but not least!: Maak er eerst je passie van! Dit is wat ze bij ons in de opleiding altijd benadrukken! Bezoek andere websites en leer ze te beoordelen vanuit het standpunt van een ontwerper, je gaat er ver mee graken!

Ik zal waarschijnlijk veel dingen vergeten zijn maar ik hoop dat je hiermee toch een idee krijgt dat een "professionele website" meer is dan een template online gooien met wat content erin! Daarom dat bedrijven soms astronomische bedragen betalen voor hun websites!

Joga
26 December 2009, 16:59
Een professionele site kan inderdaad op vele manieren worden geïnterpreteerd, echter, gaat het vooral om de volgende dingen:

Professionele opbouw: Je design moet verantwoord zijn, geen enkele kleur staat "zomaar" op een website omdat ze mooi is, elke kleur moet functioneel zijn aangezien deze een groot effect hebben op hoe je gebruiker de website ziet. (hiërarchie van de waarneming: kleur>vorm>details).

Hetzelfde geldt voor content, vul niet alle witruimte op, want met witruimte kan je soms net een spanningsveld creëren waarmee je de gebruiker doelgericht door je content kan leiden. Teken alles eerst uit en doe vooral eerst inspiratie op!

Een goede webontwerper is artiest, typograaf, fotograaf, programmeur en ontwerper in één pakket!

DE duimregels: Form follows function & Less = more! en zoals het al eerder gezegd is: toegankelijkheid! Iemand met een spraakbrowser (blinde mensen) moeten jouw website kunnen lezen of moeten toch de mogelijkheid krijgen naar een alternatief toe


Technische achtergrond: Probeer jezelf bekend te maken met de huidige webstandaarden zoals XHTML strict en CSS 2.0 (binnenkort 3.0), deze zal je goed moeten kennen want dat is de absolute basis! Je moet in principe een volledige website kunnen coden (zowel css als xhtml) in notepad om écht efficient aan de slag te kunnen gaan in programma's zoals dreamweaver want als je met een fout zit en je weet niet waar zoeken, dan kan je snel weer opnieuw beginnen

Achteraf kan je je concentreren op interactiviteit door het gebruik van Javascript, JQuery, php etc...
MAAR! begin bij het begin!

Tijd en geduld: Een professionele website maak je niet in 1-2-3, het wordt voorafgegaan door een volledig proces van onderzoek tot het eigenlijke uitgetekende concept. Dit is wat een professionele website onderscheid van een website gemaakt door een hobbyontwerper (geen slechte woorden naar hobby ontwerpers toe natuurlijk).

Last but not least!: Maak er eerst je passie van! Dit is wat ze bij ons in de opleiding altijd benadrukken! Bezoek andere websites en leer ze te beoordelen vanuit het standpunt van een ontwerper, je gaat er ver mee graken!

Ik zal waarschijnlijk veel dingen vergeten zijn maar ik hoop dat je hiermee toch een idee krijgt dat een "professionele website" meer is dan een template online gooien met wat content erin! Daarom dat bedrijven soms astronomische bedragen betalen voor hun websites!


Je vergeet een belangrijk punt. Professsionele websites moeten Cross-Browser zijn.

YannickWillems
26 December 2009, 21:01
I couldn't agree more! Absolute truth!

lemarocity
30 December 2009, 17:08
ik zou geen cent uitgeven aan sites heb zelf al eentje ***
ik wil even uitleggen wat html is (HyperText Markup Language)
een paar htmls op je site is wel leuk ziet goed uit.
html codes die zijn er om je site mooier te maken met speciale extra`s.
bijvoorbeeld een spel of een klok op je site.
copieer een html plak het op je site en je hebt een extra op je site.
helemaal niet moeilijk eigenlijk

Fck_
30 December 2009, 18:13
Lemarocity , aan een Professionele site moet je uiteraard geld besteden.
Ik wil jouw site niet beledigen fzo, maar jouw site is verre van professioneel. Gratis webhosting, gratis domein, zit niet veel code achter (Als je een zeer uitgebreide site wil met javascripts, php, en je kan dit niet moet je natuurlijk de 'programmeurs' betalen.

Wat je zegt klopt trouwens ook niet. HTMLS?
HTML is geen 'optie' om je site mooier te maken. Veel webpagina's zijn gewoon geschreven met HTML (De simpele.. complexere gaan bijvoorbeeld al naar PHP,..)

Joga
30 December 2009, 19:30
Klopt inderdaad totaal niet wat je zegt over html =/

Fck_
30 December 2009, 19:56
Volgens mij heeft hij kleine Javascriptjes fzo voor ?

ultddave
31 December 2009, 01:28
Inderdaad. Aangezien hij spreekt over "een paar htmls" bedoelt hij waarschijnlijk javascripts voor in de HTML code te plaatsen. Zeker aangezien hij spreekt over "extra's".

Die <extra's> geven soms zelfs het omgekeerde effect. Zeker als je gaat overdrijven door bijvoorbeeld de slider van de browser gaat kleuren en dergelijke. Dan ziet iedereen direct dat het niet proffesioneel is. ;)

Mvg,
Dave

Butterflyice
31 December 2009, 02:11
Elke site bevat html je kan html op diverse manier laten genereren.
Doormiddel van html zelf of javascript(Jquery) , php en of met een template engine smarty bv.