Volledige versie bekijken : Dep



Sarana
21 December 2009, 19:35
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat plots IE8 wordt afgesloten, niet wegens een fout in IE maar wegens iets in Windows =
Preventie van gegevensuitvoering (DEP)

Er komt dan dat om de computer te beschermen tegen virussen of uitvoering van schadelijke software het programma wordt afgesloten.

Ook als ik hier op het forum zit wordt soms plots die foutmelding zichtbaar en wordt de site afgesloten?

Wil dit zeggen dat er op dat ogenblik echt een virus of schadelijke software wil binnendringen???

Je kan de settings voor die DEP veranderen in Windows en aanduiden welke programma's wel of niet mogen afgebroken worden maar welke moet je dan aanduiden en wat heeft het hele programma dan nog voor zin als je de werking ervan deels uitschakelt?

Hoe staan die instellingen van DEP bij jullie?

dannyma
21 December 2009, 19:40
Geen idee wat het betekent maar je bent niet de enigste die daar last van heeft,ik ook Sarana .daarna soms crash maar gaat dan automatisch terug naar de website waar ik gebleven ben vindt ik wel een goede uitvinding in het systeem van vista vroeger bij xp was je alles kwijt ;).

Sarana
21 December 2009, 19:48
Zou dat beveiligingslek in alle versies van IE er voor iets tussenzitten:

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms09-072.mspx

Hoewel er al een patch meegestuurd werd met Windows Update heb ik gezien op mijn pc.

Het probleem met die DEP blijft echter. Je zou die DEP kunnen updaten want die kan ook mogelijks foutief programma's afsluiten maar ik vind niet waar ik die kan updaten.

dannyma
26 December 2009, 15:16
Ja lekken doen die dingens als een gieter ;) gisteren nog eventjes klein oorlogje gevoerd met plezante die trojan wou installeren spijtig hij of zei is van kale reis terug gekeerd en mislukt om het te kunnen installeren maar ik mag niet klagen het gebeurd raar of zelden heb dan voor alle zekerheid alle progje's gescheckt of ze up to date zijn en indien nodig verbetert .
progje's waar ik vroeger geen berichten van kreeg blijken nu virussen en trojans te bevatten toch heeft het systeem niet vertaagd of iets niet laten werken . Mischien was het iemand die een fake geintje uithaalde ;)om mij op 25 december bezig te houden :).

dannyma
26 December 2009, 15:21
info die ik vondt over DEP : http://ict-freak.nl/2007/03/05/how-to-disable-dep-data-execution-prevention/