Volledige versie bekijken : uitvallen internet...



Swannie
21 December 2009, 20:37
dag allemaal
ik zit met een probleem dat mij nu al meerdere weken parten speelt
op 5 minuten valt mijn internet 20 keren uit, en dit is niet overdreven...
We hebben nu al 2 jaar deze router en we hebben er nooit problemen mee gehad maar mijn moeder liet toen iemand van Belgacom komen om eens de kijken naar onze telefoons en die is aan de router geweest.. sindsdien valt hij constant uit. Dit is echt niet meer normaal, misschien is het iets met de bedrading maar ik vind de handleiding niet meer terug (moeder waarschijnlijk weggegooid in haar schoonmaak -.- )
onze router is een Philips CIA6720NB/18. ik zou het fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen want ik word hier gewoon gek!!


PS terwijl ik dit schreef is hij weer 5 keer uitgevallen -.-


Swannie

berger
21 December 2009, 21:05
Ik heb w'el dezelfde router, maar een papieren handleiding is daar niet bij. Alles staat op de CD Rom die Belgacom u bezorgt voor de installatie. Ik kan u eventueel de handleiding via mail vezorgen, maar dan moet je eerst een pm sturen.

Of je nu veel met die handleiding kunt doen dat zou ik niet durven zeggen.
Je kunt zeker al eens alle contacten nakijken of alles goed vast zit.
Indien uw ADSL van Belgacom is dan kun je toch Belgacom bellen (0800 22312).

PeterN
21 December 2009, 23:34
Goed controleren op slechte contacten. Eventueel eens een andere kabel gebruiken.

georgke
23 December 2009, 11:14
Verbindt je draadloos of met kabel met deze router?

Het uitvallen van verbinding is een gekent probleem met dit type routers.

Indien de router enkel en alleen voor adsl gebruikt wordt (dus niet digitale tv), kan je eens proberen de router helemaal te resetten door met een pinnetje achteraan of onderaan de router de resetknop een 10tal seconden ingeduwd te houden terwijl de stroom aanstaat.

Let wel op als je dit doet dat je je inlog gegevens voor de verbinding te maken met ADSL bij de hand hebt. Anders heb je na de reset helemaal geen internet niet meer.
Deze gegeven zien er uit als fa123456, fb123456, ... en een bijhorend wachtwoord. Deze gegevens vindt je op de brief die je van belgacom gekregen hebt bij het aansluiten van je ADSL contract.

realrat
29 December 2009, 09:25
Je kan ook eens proberen je netwerkfiche in een andere lan poort te stoppen.

Als niets werkt (probeer ook eens wat in de post hier boven staat) zal je een nieuwe modem moeten kopen.