Volledige versie bekijken : Laptopscherm ineens zwart



SweetCollision
22 December 2009, 02:01
Hello iedereen!

Ik was vandaag mijn mail aan het checken en ineens werd mijn laptopscherm helemaal zwart. De computer liep nog, maar ik zag niets meer. Ik heb 'em terug opgestart en dan verscheen het bootscherm alsook mijn bureaublad voor enkele seconden en dan opnieuw: blackout!

Ik heb ff via een andere computer voor oplossingen gegoogled en één thread stelde voor om de batterij uit te halen, alles los te koppelen, de aan-knop gedurende een minuut in te drukken, en daarna opnieuw te proberen. Dat heb ik gedaan maar nu zie ik zelfs de boot-screen niet meer.

Help? Diagnose?

compuchrisje
22 December 2009, 02:10
Als de laptop al wat leeftijd heeft, is het mogelijk dat de grafische kaart het begeven heeft.
Is hij uit garantie, pak dan de schroevendraaier en probeer het binnenwerk te bereiken. Misschien kan het verwijderen van stof al veel doen, indien het om oververhitting gaat.
Verder kan je naar de website van de fabrikant surfen om eventueel advies te vragen, indien er de mogelijkheid toe bestaat.

butskristof
22 December 2009, 02:28
Het kan ook zijn dat de draadjes die de verbinding vormen tussen het moederbord en het scherm aan het doorbreken zijn. In dat geval zal er weinig aan te doen zijn vrees ik ;s.
Mvg,
Kristof.

AP-tje
22 December 2009, 12:07
Dan zou je tenslotte de knoopcel er ook eens uit kunnen halen.
Plaats deze na enkele minuten terug en start de laptop op.