Volledige versie bekijken : ik stel mij voor



rogeralfons
22 December 2009, 20:42
Gegroet allemaal. Het is wel even wennen voor mij. Ik ben dus RogerAlfons en woon in Heist op den Berg en...ik werk mee aan een boek over pastoor Jacob Ferdinand Mellaerts (°1845 +1925) en hij wordt algemeen beschouwd als de oprichter van de Belgische Boerenbond. Emiel Vliebergh noemde hem 'de vader der boeren' en dus zullen in het boek een groot aantal foto's komen over het boerenleven. Maar ik voel me eigenlijk als een goudzoeker. Dikwijls heb ik de rug gekromd om zand te scheppen op de bodem van de rivier, de zeef heen en weer geschud en...heel zelden een korreltje goud gevonden. Daarom probeer ik dus ook via dit forum (ik weet niet of mijn vraag klopt met de deontologie van dit forum en of ik ze op de juiste plaats gezet heb). Ik zoek dus foto's van het boerenleven van weleer. De boer, zijn werktuigen, de dieren, binnenzicht van de stal, een oude kruiwagen, bewerken van het land, het boerengezin, enz enz...
Mogelijk zijn ook recente foto's zelfs bruikbaar.
Wie wil helpen? Ingescande foto's kan je doormailen aan het emailadres
GEEN EMAILADRES OP HET FORUM, via PM
Omdat de drukker zijn eisen stelt, liefst inscannen aan een resolutie van 300 DPI en bestandsformaat TIFF en PNG.

Laat niet na om eventueel verdere vragen te stellen.

Dankbare groeten, Roger(Alfons).

Adnilleke
22 December 2009, 20:45
http://i44.tinypic.com/16kp1mp.jpg

Baloeke
22 December 2009, 22:12
(w) Op Minatica

Emphyrio
23 December 2009, 00:29
Welkom RogerAlfons :) :good:

sykke
23 December 2009, 13:09
(w) op Minatica

rogeralfons
29 December 2009, 19:36
We hebben veel gevreesd in ons leven en...er is niks van gekomen.
Zo hebben we ook veel gehoopt in ons leven en...ook daarvan is niks gekomen.