Volledige versie bekijken : Geschikte laptop



zakaria
22 December 2009, 22:55
Goedendag,

Ik ben van plan om binnen zeer korte tijd een laptop aan te schaffen en wou vragen of deze laptop wel voldoet aan mijn eisen:D

Processor: Core2Duo T6600

kloksnelheid: 2,2 GHz

Ram geheugen: 4096 MB

Netwerkkaart: LAN/ WLAN

Schermdiagonaal: 17,3 Zoll

Schermresolutie: 1600x900 Pixel

capaciteit harde schijf: 500 GB

Grafische kaart: ATI HD 4330 - 512MB


Kaartenlezer: 4 in 1

Ingang: 3x USB 2.0

Utgangen: HDMI, VGA

Sound: OnBoard

Levensduur batterij: 120 Min.

Besturingssysteem: Win 7 Home Premium OEM

Gewicht: 3,2 kg

Hij moet vooral dienen voor school dus tekstverwerking
en om video's mee te bekijken.
En heel soms wat te gamen (fifa en gta IV)

mvg

carl
23 December 2009, 00:20
Games = no no no :)
Grafische kaart kan wel wat aan, maar GTA 4 ? En zeker aan die resolutie van 16XX x XXX. Je zal heel veel settings moeten naar beneden schroeven, maar dat zal sowieso het geval zijn. Games en laptops gaan overigens niet al te goed samen.

Denk ook nog eens na over de nadelen van 17 inch; gruwelijke batterijduur, zwaar, nogal lomp = niet echt draagbaar ;)

georgke
23 December 2009, 11:04
Zoals carl al melde, stevig gamen (GTA4) op een laptop en tegelijk betaalbaar zijn gaat niet echt samen.

Wat GTA IV betreft, daarvoor heb je echt wel een zware grafische kaart nodig om deze ook maar iets of wat te kunnen spelen.

Als je andere spellen redelijk wilt draaien zou ik zoeken achter een laptop die zeker en vast een ATI 4530 heeft. (Als we kijken naar de mogelijkheden binnen ATI). Van nVidia ben ik niet echt mee met hun nieuwe reeksen dus daar ga ik geen oordeel over geven.
Laptops met deze kaart vind je zeker in een betaalbare klasse, en kan redelijk wat draaien. (Let wel op, deze kan GTA4 ook niet vlot draaien)

Wat je eis betreft om video's te bekijken, daar moet je je geen zorgen om maken. Elke laptop met een betere Core2Duo kan wel alle video formaten aan van de dag van vandaag.

Wel moet je opletten met de batterijduur, fabrikanten geven een schatting in optimale omstandigheden -> die 2uur zal je er nooit uithalen, dus een film op batterij uitkijken zal 99% kans niet mogelijk zijn.


Ook kan ik Carl gelijk geven wat 17" betreft. Ik heb zelf ook 17". Ik dacht bij aankoop ook dat groter fijner zou zijn om op te werken. Maar eens dat de laptop mee op verplaatsing moest heb ik mij de 17" al zwaar beklaagt.

zakaria
24 December 2009, 23:06
bedankt voor jullie reacties

maar ik denk dat ik toch beter zal moeten kijken en zelfs een desktop moet overwegen
maar ik denk dat ik met een budget van 700 euro niet echt degelijke gaming pc kan kopen

maar toch bedankt

carl
24 December 2009, 23:23
Wees daar maar niet zo zeker van;

http://www.minatica.be/showthread.php?t=66189
Het midrange systeem van deze maand. Als je een toetsenbord/muis herbruikt en wat bespaart op een paar zaken (zoals de geluidskaart) kom je denk ik vlotjes aan een budget van +/- 800 euro. Je kan eventueel nog wat zakken qua cpu en een wat betere grafische kaart steken. Het zal niet fenomenaal zijn, maar toch beter dan een vergelijkbare laptop.

PS: als ik uit nieuwsgierigheid mag vragen hoeveel bovenvermelde laptop kost ? (je hoeft het niet te vermelden hoor ;))

georgke
25 December 2009, 10:23
Voor 700 euro kan je inderdaad wel een vrij goed systeem kopen waarmee kan gegamed worden. Wel mag je je scherm niet in die 700 euro bijrekenen, want dan komen we er natuurlijk niet.

Zoals Carl zegt in zijn post, kleine aanpassingen aan het midrange-systeem van de maand en je kan zeker en vast iets degelijk kopen.
Van de voorgestelde grafische kaart zou ik dan proberen af te blijven, want dit is echt een goede kaart voor zijn prijs.
Eventueel CPU een stapje lager en eventuele recuperatie van je huidig systeem, zoals je dvd-brander, toetsenbord, muis, (boxen). Dan zal je zeker en vast rond de 700 euro uitkomen.

zakaria
25 December 2009, 14:49
maar ik kan geen computer samenstellen
want ik MOET hem van Saturn kopen.
Heb hier nog 700 euro aan waardebonnen liggen van saturn:damn:
heb deze gekrege na het binnenbrengen van mijn vorige laptop

georgke
25 December 2009, 18:33
Ik kan je dan niet verder helpen bij een aankoop bij saturn omdat de site niet hun volledige gamma laat zien. Enkel de folderaanbiedingen zijn op de website zichtbaar...

Maar welke laptop heb je dan binnengegeven dat je er nog 700 euro voor gekregen hebt? Want 700 euro is wel behoorlijk veel voor een tweedehands laptop...

zakaria
25 December 2009, 21:46
Ik kan je dan niet verder helpen bij een aankoop bij saturn omdat de site niet hun volledige gamma laat zien. Enkel de folderaanbiedingen zijn op de website zichtbaar...

Maar welke laptop heb je dan binnengegeven dat je er nog 700 euro voor gekregen hebt? Want 700 euro is wel behoorlijk veel voor een tweedehands laptop...

het was een nieuwe laptop had deze pas aangekocht en bleek defect te zijn heb hem toen direct binnengebracht en mijn geld in waardebonnen terug gekregen:cry:

zakaria
25 December 2009, 21:48
Wees daar maar niet zo zeker van;

http://www.minatica.be/showthread.php?t=66189
Het midrange systeem van deze maand. Als je een toetsenbord/muis herbruikt en wat bespaart op een paar zaken (zoals de geluidskaart) kom je denk ik vlotjes aan een budget van +/- 800 euro. Je kan eventueel nog wat zakken qua cpu en een wat betere grafische kaart steken. Het zal niet fenomenaal zijn, maar toch beter dan een vergelijkbare laptop.

PS: als ik uit nieuwsgierigheid mag vragen hoeveel bovenvermelde laptop kost ? (je hoeft het niet te vermelden hoor ;))

sorry ik heb het einde van je bericht pas gelezen de prijs van deze laptop is 555 euro

zakaria
27 December 2009, 23:32
Heeft er iemand toevallig een idee hoe dat ik mijn saturn waardebonne kan omruilen in cash money
heb al gehoord dat dit via test aankoop gaat
maar zijn er toevallig andere mogelijkheden

zakaria
9 January 2010, 20:36
heb vandaag een nieuwe laptop aangekocht

een hp dv7-2215eb
scherm: 17,3 inch
processor intel core 2 duo processor T6600
4 gig ram
8-cel lithium batterij
videokaart ATI Mobility Radeon HD 4650 met 1024mb DDR3 geintegreerd geheugen
windows 7 home premium 64 bit

hier mag dus een slot op
tenzij iemand hier nog wat meer info over kan geven