Volledige versie bekijken : dvd branden



superduck11
27 December 2009, 11:48
hallo,
ik wil een dvd branden met een diaslide van foto´s samen met bijhorende muziek.
maar als ik deze dvd brand, en dan wil afspelen op een dvd speler dan blijft de dvd soms op bepaalde stukken hangen.

wat kan hier de oplossing voor zijn.

alvast bedankt

Peter.B
27 December 2009, 12:02
welk een besturingssysteem heb je en welk een brand programma?
probeer eens op de traagste snelheid te branden.
doe je tijdens het branden andere dingen op de pc?
kan je niet eerst proberen op een dvd rw,als het niet lukt is hij niet voor de vuilbak ;)
is het resultaat goed op de pc?

Baloeke
27 December 2009, 16:38
Best ook mogelijk dat je DVD speler, problemen heeft om je diaslide te openen.
Staan alle foto's in dezelfde extensie?

2B's
27 December 2009, 17:28
Dat uw DVD op bepaalde stukken "bevriest" dat heeft voornamelijk te maken met de brandsnelheid alsook de kwaliteit van de dvd waarop je de gegevens hebt gebrand.
Ik ga geen afbreuk doen aan merken of wat dan ook maar ik kan je wel vertellen dat sommige dvd schrijverkes en ook lezerkes niet altijd met minder duur materiaal overweg kunnen. Ik heb de goedkope DVD schijven al lang verbannen en brand altijd op de laagste snelheid. Om te vermijden dat je nutteloos DVD schijfjes de vuilbak in moet gooien, koop je enkele herschrijfbare schijfjes en doe daarop een test. Akkoord, die kosten wel wat geld maar je kan ze ook vele malen terug gebruiken.

butskristof
27 December 2009, 18:06
Inderdaad, hier komen ook alleen maar RW schijfkes binnen, want ik heb al is zo een heel spindle R'kes opgebrand voor het lukte.
Sindsdien enkel DVD-RW's dus.
Mvg,
Kristof.

superduck11
27 December 2009, 19:48
bedankt voor de reactie´s.
als ik op laagste brand dan beviest of blijft de dvd nog soms hangen.
ik heb dvd-rw en gewone dvd-r geprobeerd.
alle 2 gaan ze niet te goei.
als ik de dvd op de laptop afspeel dan blijft hij nooit hangen alleen als ik afspeel met dvd speler.

grtjes

Peter.B
28 December 2009, 07:42
ik zou de dvd's eens testen op een andere dvd speler.
welke dvd's gebruik je?wat is het merk en type van dvd speler?
heb je die dvd gebrand op een desktop?
als er een dvd brander in uw laptop zit,probeer die daar eens mee te branden.

g_man
28 December 2009, 10:05
Welke DVD speler heb je? Kijk eens naar welke media hij kan afspelen. Mss dat je juist DVD+R(W) moet gebruiken...
Niet alle spelers kunnen/willen alle media afspelen.

AP-tje
28 December 2009, 19:17
Inderdaad, wat doet die DVD op een andere pc.

Inlezen kost ook tijd, dus de snelheid van je processor en te weinig geheugen kunnen ook vertragend werken.

2B's
29 December 2009, 00:03
Toch even opmerken dat wanneer de dvd tijdens het afspelen bevriest je toch wel te maken hebt met een DVD lezer die dat soort DVD's wel degelijk aankan. anders krijg je de melding dat er géén dvd gevonden werd of dat de disc niet leesbaar is. Ik vind het echter wel een gek fenomeen en kan dit alleen maar toeschrijven aan de dvd speler waarmee je die dvd speelt. Probeer eens met een reiniger, misschien is er iets aan de laiser waarmee je schijfje wordt afgelezen. Blaas misschien eens wat perslucht in de lezer, ook daarmee kan je stof verwijderen want met een doek kan je er niet aan en je zou bovendien ook de laiser zelf gaan beschadigen. Blijft hij ook haperen indien je andere dvd's gebruikt? Heb je zelf een label op de schijf gekleefd, ook dat kan een probleem geven bij sommige lezertjes...