Volledige versie bekijken : Wifi verbrekingen



realrat
27 December 2009, 19:51
Beste,

Ik heb een laptop van mijn werk, een panasonic CF-30.
Voor mijn werk gebruik ik de ingebouwde 3G en die werkt perfect, echter als ik wifi gebruik zonder dat de laptop in de stroom steekt (dus op batterijen werkt) valt deze constant weg (duurt tussen 1 en 5 minuten voor hij verbreekt) en dan verbindt hij direct terug.

Enorm lastig dus als je op msn zit etc..

De instelling "allow the computer to turn down this device to save power" heb ik reeds uitgevinkt, maar dit helpt dus niet.

Ik weet echt niet meer wat het nog kan zijn, daarom vraag ik jullie hulp.

mvg, Bart

PeterN
27 December 2009, 23:43
Als ik het goed begrijp heb je geen last als hij in de stroom steekt. Dan blijft alles werken zonder verbrekingen, ook al zit je op dezelfde plaats?
Welk besturingssysteem heb je?

butskristof
28 December 2009, 01:51
Het heeft dus 9 kansen op 10 te maken met het powermanagement van je pc. Als je ons laat weten welk besturingssysteem je hebt, kunnen we je uitgebreidere hulp aanbieden.
Mvg,
Kristof.

realrat
28 December 2009, 11:42
Er staat een windows XP op, en inderdaad geen problemen wanneer de stroom erin steekt (op identiek de zelfde plaats).

g_man
28 December 2009, 16:24
Ik heb dit soms ook aan de hand, dat de wifi geen connecte meer maakt nadat hij uit slaapstand komt... dan moet ik afsluiten en terug opstarten... niets anders helpt.
Fout zou aan de kaart zelf liggen. Mijn laptop is uit garantie dus zal het ermee moeten doen. De jouwe mss niet en het is mss hetzelfde probleem.

realrat
28 December 2009, 16:58
Wel, bij mij maakt het niet uit of hij uit slaapstand komt of net opgezet is, of je eerst met stroom verbindt of eerst op batterij, hij valt gewoon constant weg als hij op de batterij werkt, vanaf ik hem in de stroom steek werkt hij perfect, het is een splinternieuwe laptop (van mijn werk) maar ze gaan mij geen nieuwe geven voor een wifi (die ik niet vaak nodig heb op het werk zelf) die niet goed werkt, ik ben er al eens mee naar de IT dienst geweest en deze ontkennen het probleem gewoon (waarschijnlijk vinden ze het probleem niet, of niet nodig om deze te laten werken)

realrat
14 January 2010, 02:20
Weet niemand hier een mogelijke oplossing voor? Zou het echt enorm apreccieren!

PeterN
14 January 2010, 02:42
Aangezien je het enkel voorhebt op batterij kan het bijna niet anders dan powermanagement zijn. Tenzij de wireless te weinig power krijgt op batterij voeding maar dat betwijfel ik bij een nieuwe laptop. Je kan dat eventueel zien als je gelijke signaal sterkte hebt met als zonder stroom connectie.
Maar heb je admin rechten op de pc van het werk? Anders eens de driver wissen en herinstalleren. Een andere optie is eens kijken bij apparaatbeheer bij uw draadloze kaart, daar rechts klik eigenschappen en geavanceerd nemen. Daar staan ook soms eigenschappen ivm uitschakelen. Dan is er ook nog de bios waar een powermanagement gekozen kan worden...