Volledige versie bekijken : [Mac] Kan niet verbinden met msn/adium/..



Fck_
31 December 2009, 02:32
Hey!

Een vriend van mij heeft een heel vervelend probleem op zijn (Nieuwe) Macbook.
Hij kan namelijk niet verbinden met msn (for mac) of Adium. Er kwam te staan dat de Service niet beschikbaar was. Toen heeft hij ergens gevonden dat hij proxy server instellingen moest instellen (Wat volgens mij niet moet eigenlijk, ik heb dat toch nooit moeten doen op mijn mac (Automatisch))? Nu komt hij iets
'verder' , eigenlijk gewoon een andere foutmelding.
Nu komt er dus te staan dat zijn Wachtwoord/email niet goed is, terwijl hij het toch goed ingeeft..gek.

in iChat heeft hij dan ook nog een probleempje dat zijn Webcam/audio bij sommige mensen niet werkt, en bij andere dan weer wel. Hij krijgt dan 'één of andere communicatiefout' zegt hij (De preciese foutmelding kan ik nu wel niet geven :/).

Ik heb echt geen idee wat dit allemaal kan zijn , aangezien ik eigenlijk mijn Macbook amper gebruik enzo :p.

Alvast bedankt!
(Btw, hij heeft een Macbook Pro)

EDIT: Verbinden met iChat kan hij nu ook ineens niet meer.. En hij heeft gezegd dat zijn fout bij iChat (Dat hij zijn webcam/audio niet kon gebruiken bij sommigen) dat er gewoon kwam te staan dat de andere persoon zijn uitnodiging afgeslaan had..

EDIT: De preciese meldingen in iChat:

Er heefft zich een communicatiefout voorgedaan tijdens uw chat.
(Als iemand hem uitnodigd voor Cam/Audio)

Ichat heeft geen reactie van ... ontvangen
(Als hij iemand uitnodigd.)

carl
31 December 2009, 14:23
Controleer op zo een moment eens of je wel degelijk internet hebt (safari).

Probeer airport eens aan & uit te zetten.

Beëindig manueel met activity monitor het proces "mdnsresponder".

Controleer of het toetsenbord niet op qwerty ingesteld staat & of alles wel degelijk juist getypt is (een mac toetsenbord heeft een iets andere layout !).

Proxy server is alleen nodig als je achter een proxy server zit, wat 99% NIET zo is. (maar dat kan wel je verbinding verhinderen als je die wel instelt)