Volledige versie bekijken : Sharp LC-42SB55E PROBLEEM!



Nijntje666
2 January 2010, 20:00
Ik heb vandaag een Sharp LC-42SB55E gekocht, bevalt prima ik heb echter een externe surround set, TV werk prima hierop de dvd speler ook.

Nu wil ik mijn PS3 ook over die speakers laten gaan maar dat werkt niet! ik heb geen digitaal op mijn surround set, PS3 is uiteraard HDMI maar hoe kan ik dit wel laten werken, het werkt wel op de TV DVD PC maar niet op de HDMI kanalen.

Alvast bedankt,

georgke
2 January 2010, 20:44
Mag ik vragen welke de surround set is?(merk en type) En hoe je je tv aansluit op je surround set? Alsook hoe je je dvd speler op je surroundset aansluit?

Nijntje666
2 January 2010, 20:53
Ik heb Op een 4 kanaals mixer, doe als hobby dj/producer dus dat doet er dan verder weinig toe! Maar mixer = Reloop rmx40, ik heb gewoon tulp in de tv in Audio OUT gedaan. andere mogelijkheden heb ik eigenlijk niet!

carl
3 January 2010, 12:48
Komt je geluid dan uit de tv zelf of is er gewoonweg geen geluid ?
Heb je een optical out aan de tv ?
Staat het mengpaneel aan/juiste kanaal/luid genoeg ?

PS: via een tulp werken = stereo. Dit dan op een surround set afspelen geeft nog altijd stereo geluid en geen surround ;)

Nijntje666
3 January 2010, 14:55
Snap ik, Geluid staat gewoon hard, er is wel geluid op de tv. er is ook gewoon geluid via het mengpaneel van de TV zoals sbs6 rtl etc. als ik een dvd speler eropaansluit heb ik ook gewoon geluid via de mengpaneel, alleen als ik de tv op HDMI1 zet (ps3) dan heb ik geen geluid meer over het mengpaneel.

Baloeke
3 January 2010, 21:56
Heb je beeld? Kan natuurlijk ook zijn dat die HDMI kabel ergens gebroken is, zodat je geen geluid krijgt.

Is de HDMI kabel wel volledig is je PS3 en de tv aangesloten? Bij scartkabel bv als deze scheeft zit, kan het zijn dat je ook geen geluid of beeld hebt.

carl
3 January 2010, 22:13
Misschien was ik niet duidelijk genoeg:
Komt je geluid dan uit de tv zelf of is er gewoonweg geen geluid als je de ps3 aansluit, aanzet en gebruikt, waar er dus geluid van de ps3 zelf zou moeten komen?
Heb je een optical out aan de tv ?
Staat het mengpaneel aan/juiste kanaal/luid genoeg ?

Sarana
3 January 2010, 22:43
Dit zijn de technische specificaties van die tv:

http://www.mediahomeservice.nl/product_specs.php?ProductID=1260


Is misschien handig om aansluitmogelijkheden te zien.

Nijntje666
8 January 2010, 20:50
Het is opgelost, was een instelling in de ps3 zelf! bedankt!