Volledige versie bekijken : Geen beeld na samenstelling



gotenks
3 January 2010, 13:15
Ik heb voor de ma van een vriend van me een licht systeem moeten samenstellen voor haar werk. Nu heb ik alles in mekaar gestoken zoals het hoort en alles lijkt ook te werken. De CPU-fan draait lekker, de grafische kaartkoeler draait ook lekker, de harde schijf hoor ik ook draaien en de dvd-brander bolt ook.

Nu sluit ik een monitor aan op de kaart en zou je normaal een zwart scherm moeten zien met wat tekst van dat er niks gevonden kan worden op de harde schijf, als ik het me goed herinner. Helaas krijg ik dit niet te zien en krijg ik enkel de melding van mijn monitor "Please check computer. Monitor is working.".

Ik vind het raar dat ik niks te zien krijg. Als ik een andere harde schijf had, zou ik die eens kunnen aansluiten, maar ik heb geen andere schijf ter beschikking. Iemand die raad weet?

Het systeem bestaat uit het volgende:

MSI P41T-C31
Intel E5400 BOX Pentium Dual-Core
Corsair XMS TWIN2X2048-6400
Samsung HD161GJ
Point of View R-VGA150909 9500GT
Xilencepower Redwing
LG GH22NS50
Sharkoon Venga Economy-Edition

Het systeem mocht niet duurder zijn dan €380, dus heb ik me moeten inhouden.

PeterN
3 January 2010, 14:37
Laat je monitor aan staan en start de pc opnieuw. Gebeurd er niks op de monitor?
Hoor je een piep van het moederbord? (wel checken dat je zo'n buzzertje hebt aangesloten, anders ga je nooit geen piep horen :p)
Anders cd/hd etc los trekken en opnieuw proberen. Nog niks, dan geheugen eruit nemen. Ergens moet het mobo een foutcode gaan piepen zodat je weet dat dit toch al werkt.

arthurke
3 January 2010, 22:34
- Misschien eens kijken of er niets aan de kabel is ? Er kan altijd 1 'pinnetje' scheef zijn.
- Uitgang scherm en videokaart controleren

carl
4 January 2010, 12:26
Probeer eens om in je bios te zitten. Als je DVI gebruikt gebruik dan eens de VGA en vice-versa ;)
Vergewis je er ook van dat, indien nodig, het stroomkabeltje in de grafische kaart zit (zelf ook eens voorgehad).
Zorg ervoor dat evt. onboard chipsets uitgeschakeld zijn in de bios.
Als geen van vorige oplossingen iets oplevert kan je miss es proberen om een andere grafische kaart te steken die je nog hebt liggen ?

gotenks
4 January 2010, 16:57
Laat je monitor aan staan en start de pc opnieuw. Gebeurd er niks op de monitor?
Hoor je een piep van het moederbord? (wel checken dat je zo'n buzzertje hebt aangesloten, anders ga je nooit geen piep horen :p)
Anders cd/hd etc los trekken en opnieuw proberen. Nog niks, dan geheugen eruit nemen. Ergens moet het mobo een foutcode gaan piepen zodat je weet dat dit toch al werkt.
Nu nog vreemder. Ik haal het RAM geheugen er uit, de buzzer is aangesloten maar weet geen enkele bieptoon te geven :damn: De monitor aanlaten en de pc opnieuw opstarten blijft hetzelfde resultaat.


- Misschien eens kijken of er niets aan de kabel is ? Er kan altijd 1 'pinnetje' scheef zijn.
- Uitgang scherm en videokaart controleren
Aan de kabel scheelt niks, alle pinnetjes zijn nog recht en de uitgang van het scherm en videokaart zijn ook in orde.


Probeer eens om in je bios te zitten. Als je DVI gebruikt gebruik dan eens de VGA en vice-versa ;)
Vergewis je er ook van dat, indien nodig, het stroomkabeltje in de grafische kaart zit (zelf ook eens voorgehad).
Zorg ervoor dat evt. onboard chipsets uitgeschakeld zijn in de bios.
Als geen van vorige oplossingen iets oplevert kan je miss es proberen om een andere grafische kaart te steken die je nog hebt liggen ?
De aansluiting die ik gebruikte was eerst VGA, maar het probleem kon je dus afleiden aan de eerste post van me. Nu heb ik ook geprobeerd om mijn DVI monitor aan te sluiten, maar helaas blijft het probleem. Als ik geen beeld krijg, kan ik onmogelijk in de bios geraken.. Een andere grafische kaart kan ik vanavond bemachtigen van mijn neef, dus ik hoop dat dat wel werkt.

PeterN
4 January 2010, 18:08
Verder uitkleden. Enkel voeding, mobo en cpu aansluiten. Geen videokaart, geheugen of drives. Dan zou er een piep code moeten uitkomen van error 'geen video gevonden'. Je weet dan tenminste dat je cpu opstart , de voeding ok is en je mobo werkt.

gotenks
4 January 2010, 23:37
Ik heb al veel computers ineen gestoken, maar deze overtreft toch wel alles hoor :damn: Ik heb als eerste geprobeerd wat jij zei, maar wat ik ook doe, ik hoor géén biep terwijl de buzzer juist is aangesloten! :damn:

Daarna had die vriend van me mij opgebeld om te vragen hoe ver ik stond en heb ik hem gezegd dat er wat problemen zijn en dat ook uitgelegd. Was hem afgekomen met zijn computer en hebben we met onderdelen van hem zitten proberen. Eerst zijn grafische kaart gestoken, geen beeld. Daarna zijn harde schijf gestoken, geen beeld. Daarna zijn RAM gestoken, geen beeld. Daarna zijn grafische kaart + harde schijf + RAM gestoken, geen beeld.

Daarna hebben we gekochte grafische kaart + harde schijf + RAM in zijn computer gestoken en dat werkt wel allemaal! Hebben we zo even alles zitten installeren en gaan ze morgen terug naar de winkel.

PeterN
4 January 2010, 23:47
Kan dan enkel de voeding, mobo of cpu zijn. Voeding kan je mss nog ergens proberen, de andere twee wordt moeilijker zonder wisselstukken.

De fans lopen toch? Dan start tenminste de voeding op. Meet dan eventueel de spanningen op de voeding na. Vergeet ook niet de aparte voedingsaansluiting (8polig) aan de processor aan te sluiten.

gotenks
4 January 2010, 23:49
Voeding kan het ook moeilijk zijn, want alles draait van fans. Ook alle componenten krijgen stroom en alles draait. Ik denk dat het de cpu of mobo is, maar is inderdaad moeilijk na te gaan zonder stukken.. Zal morgen nog eens de spanning nameten, heb geen zin om weer alles boven te halen nu :p