Volledige versie bekijken : Post van de Mailer-Daemons



Mike
4 January 2010, 23:10
Hallo Minaticaërs,

Ik krijg sinds kort post van o.a. MAILER-DAEMON@?.com en postmaster@mail.?.com.
Ik ken deze berichten, omdat je deze krijgt als je een mail verstuurd naar een niet bestaand of niet bereikbaar e-mailadres. Het probleem is echter dat ik niets verzend met dat e-mailaccount. Ik heb namelijk de e-mail van dat account (een @msn.com) doorgesluisd naar Gmail.

Kan ik er daarom vanuit gaan dat mijn account gehackt is en er dus door anderen berichten onder mijn naam worden verzonden? Of zijn deze daemon berichten vals en ook afkomstig van spammers?

Alvast bedankt voor het meedenken!

compuchrisje
4 January 2010, 23:37
Die adressen krijg je idd als je een bericht stuurt dat wordt geweigerd of nooit aankomt. Denk dat het best is om je wachtwoord en eventueel ook de bespottelijke 'geheime' vraag aan te passen.
Ik weet niet of het zou helpen om de berichten als phishing te melden, mogelijk kunnen ze bij msn iets meer over de achtergronden te weten komen.

Mike
11 January 2010, 15:11
Ik heb inderdaad mijn wachtwoord, en na jouw advies ook mijn beveiligingsvraag gewijzigd en sindsdien heb ik geen Mailer-Daemons meer ontvangen en ook geen rare berichten in mijn Verzonden Berichten map gevonden.

Opgelost.