Volledige versie bekijken : Eclipse [Instellingen?]



Fck_
5 January 2010, 14:30
Hallo,

Heeft er iemand wat ervaring met het 'instellen' van Eclispe voor Java ? Niet dat er zoveel ingesteld moet worden :p , mr ik herinner mij nog dat je iets moest doen om de 'Unit Tests' aan het werken te krijgen . En dat ben ik dus helemaal vergeten :/ .

Sille
8 January 2010, 22:31
Wij hebben dit jaar ook gewerkt in eclipse

tijdens inleiding tot object georienteerd programeren. En wij hebben daar niets moeten voor instellen. Zal de handleiding van toen wij het moeten instellen hier anders posten ?

Fck_
8 January 2010, 22:35
Echt instellen moet je niet doen nee .. mr voor de Unit Tests aan het werk te krijgen moesten wij wel iets doen dacht ik :/ .

Zou leuk zijn als je dat hier kon posten ja ! Mss staat er wel iets in .

carl
9 January 2010, 00:21
Als je het over JUnit test cases hebt, die zitten er standaard in geloof ik. Je moet gewoon in je project properties de junit libraries toevoegen ;)

project>rechterklik>properties>java build path> libraries > add library

Je moet ze wel nog importeren en uitschrijven in een klasse ook he ! :p Dat gebeurt (helaas) niet automatisch.

Fck_
9 January 2010, 00:31
Jha , de leerkracht geeft ons die test klasses erbij ^^ . Ik heb het dus over die JUnit Test cases ja .

ultddave
9 January 2010, 18:57
Even tussendoor; Wat is dat precies die JUnit Test Cases? Is dat een compiler? (ik wil het gewoon weten uit interesse :D)

Op de officiele website is de uitleg niet echt duidelijk.

JUnit celebrates programmers testing their own software. As a result bugs, patches, and feature requests which include JUnit TestCases have a better chance of being addressed than those without.


Mvg,
Dave

Fck_
10 January 2010, 12:48
Euh ja echt uitleggen wat het is kan ik precies niet :p .

Mr als je pak een code geschreven hebt , dan kan je de unit test daar op los laten. Hij gaat dan aan de hand van de constructors enzo objecten aanmaken. En als er in je instantievariabele dan bijvoorbeeld 5 moet staan, gaat hij dat controleren. Als er dan bijvoorbeeld 4 instaat, omdat je iets fout hebt gedaan met bv. een for lus fzo, dan zegt hij bij ons:

Expected 5 but was 4 :P !

Zo'n beetje om te controleren of je programma doet, wat het hoort te doen.

carl
10 January 2010, 17:30
Ik zal een iets andere uitleg geven ;)

Je schrijft test cases die je programma testen op zijn functionaliteit, zodat je een mooi lijstje krijgt van wat er werkt en wat niet.

Voorbeeld van zo een test case:
je maakt een object aan en 1 van de parameters mag nooit groter zijn dan 10. Dan maak je zo een soort van lijst van objecten die je afloopt en telkens controleert, als er eentje groter is dan maak je een fail aan. Voordeel is dat die tests bewaard blijven en dat je dus om de zoveel tijd eens alles kan controleren. Heb je fouten sneller in de gaten enz. en dat kan handig zijn bij grotere/langere projecten.
De exacte syntax kan je best is opzoeken, de mogelijkheden zijn heel uitgebreid.

ultddave
10 January 2010, 20:01
ok bedankt voor de uitleg allebei. Ik zal het binnekort eens proberen te implementeren dan :D.

Greetz,
Dave