Volledige versie bekijken : USB printerstatus niet herkend



Sarana
7 January 2010, 19:51
Mijn printer wordt plots niet meer herkend door Windows Vista?
Ik heb wel een tijd mijn printer niet aangesloten gehad op mijn pc en sindsdien denk ik dat hij de poort waar de printer opzit niet meer herkend.

- Ik heb al geprobeerd in apparaatbeheer de installatie van alle USB-controllers ongedaan te maken en dan opnieuw op te starten. Windows zocht dan spontaan naar alle USB controllers en installeerde die terug maar meldde opnieuw dat het USB-apparaat (mijn printer dus) niet werd herkend.
- Ik heb hem ook al op een andere USB-poort aangesloten maar die herkent hij ook niet.
- Ik heb ook 2 nieuwe windowsupdates voor de printer geïnstalleerd. Maar dat helpt ook niet.
- De printer staat wel aangegeven bij de hardware met een groen V-teken erop. Dat wil toch zeggen dat het stuurprogramma van de printer wel nog aanwezig is hé? Als ik een test-pagina wil afdrukken lukt dit echter niet. Opnieuw foutmelding dat de USB-status van de printer niet herkend wordt.

Moet de printer offline of online aangeduid worden om te kunnen werken?

Met de printer zelf is volgens mij niks mis. Als ik hem aanzet hoor ik duidelijk activiteit en lijkt klaar om te printen.

Hoe krijg ik hem weer aan de praat?

AP-tje
7 January 2010, 21:47
Sommige hardware heeft problemen als deze op een andere poort wordt aangesloten.
Of een usb-hub wil ook niet altijd meewerken bij een printer.

Het eenvoudigst ( maar even meer werk) is het volgende:
+ koppel de printer af.
+ ga naar programma's en verwiojder de printer software
+ herstart
+ installeer nu de printer sogftware opnieuw
+ sluit deze pas aan als er om de software om wordt gevraagd

Sarana
8 January 2010, 14:58
Deze werkwijze marcheerde vlekkeloos!!!!!!!!!!!!!

Ik bedank je op mijn twee blote knieën!!!!!!!!!!:bow:


Ik zie hier nu plots dat de muisaanwijzer plots wit is geworden??? Hoe krijg ik die terug zwart? Als ik klik krijg ik wel een zwarte cursor maar de muisaanwijzer zelf is dus wit?

Sarana
8 January 2010, 15:21
Er is precies toch nog iets niet pluis. De printer werkt dus 100%. Dat is in orde maar de pc start nu op met een veel doffer scherm en de muisaanwijzer, het streepje dat ik klaarzet voor ik klik is nu wit en daardoor onzichtbaar op een witte achtergrond zoals hier of in een e-mail.

Ik heb nogmaals heropgestart. De opstart ging nu sneller maar het bureaublad is nog steeds veel donkerder en de muisaanwijzer is nu heel licht grijs?

Sarana
8 January 2010, 15:27
Is in orde. Heb alweer eens opnieuw opgestart en nu is de muisaanwijzer terug zwart.
Blijkbaar heeft dat wissen van die printersoftware (65 MB) het hele opstartproces wat in de war gestuurd.
Ga eens defragmenteren. ;)

AP-tje
8 January 2010, 19:44
Mooi dat je printer weer werkt.
:)