Volledige versie bekijken : Video driver



Acid
6 January 2010, 15:56
Ik heb net hetzelfde probleem.

Heb al verschillende drivers geprobeert voor mijn kaart Geforce 8800GTX


Drivers verwijderen
Heropstarten in veilige modus
Drive sweeper al de drivers resten verwijderd
Driver heropnieuw geinstaleerd
OK HIJ WERKT MIJN KAART
Computer afsluiten, en de volgende dag terug aanzetten, gevolg ...
WERKT WEER NIET
Terug alles vanopnieuw en niet meer goed te krijgen ... de kaart is zeker niet stuk want heb hem 1 keer zien werken, maar na een reboot herkent vista de driver weer nietmeer.


Running on Vista 64 bit


Nu ga ik proberen met de Windows update driver van deze kaart ... zoals voorgesteld in dit onderwerp.... ik laat het jullie zo weten.

Acid
6 January 2010, 16:06
Neen, wederom bij apparaatbeheer foutcode 43 dat het apparaat is gestopt.

De naam van de kaart staat onder beelschermadaptor maar kan niet communiceren met de drivers denk ik ...

Ben hier dus al weken mee bezig ... je krijgt er op het einde helemaal de fleus van.

Dit allemaal is gebeurd om dat men pc niet meer opstarte en ik een gewoon simpele vga kaart instak om te kijken of men kaart niet kapot was... achteraf bleek er 1 van de ram plaatjes stuk te zijn.

OK gevonden dus het probleem ... nu dus lekker men 8800GTX terug insteken en back to the business iehhaaa ... dat is dus NIET zo.

PeterN
6 January 2010, 16:58
Op zich is er niks mis met vista 64 bit en gtx8800 want heb ook jaren en tot voor kort er zo mee gewerkt. Het zal idd de handeling van het wisselen zijn.

Normaal doe je dat zo. Je gaat in je hardware lijst en verwijdert de driver eerst. Dan zet je uw pc af en wisselt de kaart. Dan start je terug op. Als je de andere kaart nog hebt kan je dit in die volgorde mss eens proberen, wat niet baat, niet schaad.

Gebruik ook de drivers van nvidia site zelf en natuurlijk de juiste ;) http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_64bit_195.62_whql.html

Acid
6 January 2010, 17:48
Ja hoor die heb ik gedownload ... maar ik denk dat ik wat gewist heb dat niet mocht.

Ik gebruikte driver sweeper en heb geselecteerd :

Nvidia - Chipset
Nvidia - Video
Nvidia - Physx
Analyseer en dan op clean gedrukt (In safe mode)

Na installatie van de nieuwe driver (gedwonload op de nvidia website) werkte hij dus nog steeds niet.

Nu probeerde ik heropnieuw alles een paar keer en ik zie dat er na installatie niets van Nvidia - chipset te vinden is.

Wat is dat juist zo'n nvidia chipset (ik dacht dat het opnieuw geinstaleerd zou worden samen met de installatie van de driver.


Btw
Mobo : Asus P5E
Video : Geoforce 8800GTX
OS : Vista 64 bit
Ram : 3 Gb

AP-tje
6 January 2010, 17:49
Of na herstarten naar Windows Update gaan.
Click op de instellingen.
Staat Aanbevolen Updates wel aangevinkt?

Mogelijk dat je de drivers hier dan ook vindt, als je nu laat zoeken.

Bij onboard video, ga je naar de fabricant van je pc en haal je daar de drivers op voor je besturingssysteem van het moederbord ( chipset).
Of bij de fabricant van het moederbord.

Acid
6 January 2010, 17:52
Of na herstarten naar Windows Update gaan.
Click op de instellingen.
Staat Aanbevolen Updates wel aangevinkt?

Mogelijk dat je de drivers hier dan ook vindt, als je nu laat zoeken.


Ja hoor heb de update van Windows (De driver van de 8800GTX kaart) gedonwload en geupgrade via windows update. Zonder resultaat ...

Gisteren had ik de kaart perfect aan het werken zonder enige updates en met exact dezelfde driver installatie. Tot na het heropstarten deze morgen ... blijkt weer net hetzelfde te zijn als ervoor.

AP-tje
6 January 2010, 18:55
Nu ken ik Driver Sweeper niet.
Maar de meeste Cleaners maken backups.
Zet eens terug wat deze verwijderd heeft.

Of wellicht een systeemherstelpunt van gisteren toen ea weer goed werkte.

PeterN
6 January 2010, 23:18
Je kan eens proberen de x48 chipset (http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5E%20Deluxe) terug van je mobo te installeren, maar ik denk dat het niet zal helpen (bovenste chipset driver). Als er daar iets mis was zou je gele vraagtekens in je hardware lijst krijgen. De nvidia chipset is voor de gebruikte grafische chip op je nvidia kaart en komt idd met de drivers mee.

Is de driver een exe die je moet uitvoeren en die de drivers installeert? Dan kan het mss helpen, daar je met vista bezig bent, dat rechts klik en dan 'uitvoeren als administrator' kan helpen. Als de driver een bestand wil zetten waar normaal geen toegang is kan hij dat niet door de beveiliging in Vista. Als je het bestand als administrator uitvoert, ook al ben je ingelogt als admin, zoals ik beschrijf kan hij dat wel. Dat is die fameuze UAC (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kritiek_op_Windows_Vista#UAC) (user account control) beveiliging;)

Acid
7 January 2010, 00:55
Ik heb een Systeemherstel gedaan zoals AP-tje heeft voorgesteld ... de Nvidia chipset wordt terug gevonden in Drivers Sweeper (net zoals tervoren)

De backup van DS werkt niet, hij zegt de bestanden niet te kunnen vinden ... dat was een spijtige zaak dus. Maar met systeem herstel nog terug goed gekregen.

Ok de chipset drivers zijn er terug ... heb alles van tervoren terug gedaan alleen maar de nvidia video en Physx geselecteerd in de DS maar mocht niet baten.

Vista blijft de drivers gewoon niet te herkennen, de driver blijkt wel geinstaleerd te zijn zoals ik kan zien in apparaatbeheer maar het apparaat krijgt nog steeds Code 43 als foutmeding.


Wat ik morgen ga proberen :
UAC afzetten in vista (vooraleer iets anders te doen dus)
In appartaat beheer stuurprogramma verwijderen
dan via software alle resten verwijderen die met nvidia te maken hebben
Opstarten in Safe Mode
DS starten en alle resten van de drivers verwijderen
terug rebooten en opstarten in Safe mode
De driver 195.62 (64bit) installeren voor 8800GTX in safe mode
195.62 WHQL
Release Date:
2009.11.26
de pc normaal herstarten
May god have mercy ... uren uren uren zijn voorbij gevlogen voor dit probleem op te lossen. Maar het raakt gewoon niet in orde.

Nu ik neem aan dat mijn kaart toch nog zeker werkt omdat ik ze gisteren zag werken en de drivers herkent werden of niet ?

PeterN
7 January 2010, 01:13
Zou mij ook straf lijken. Je zou ze eens terug kunnen uittrekken en insteken, kwestie slecht contact, maar daar geloof ik niet in. Als de graka beeld geeft werkt ze, daar ga ik toch altijd vanuit :p

Acid
7 January 2010, 01:19
Ben bovenstaande al aan het doeneigenlijk :) kwestie van willen weten of het werkt ;)

Nu heb ik wel een vraagje :

ALs ik alle drivers heb verwijderd en ik herstart in safe mode dan instaleerd vista vanzelf een driver voor de videokaart. Dit vooraleer ik natuurlijk de kans krijg de nieuwe te installeren.

Moet ik dan nu in safe mode na de installatie van vista terug eerst de driver verwijderen en daarna de nieuwe installeren ? Of mag ik na die installatie gewoon de nieuwe eroverheen zetten ?

PeterN
7 January 2010, 01:56
In safe mode wordt de standaard vga geïnstalleerd. Na safe mode en normale herstart zal je deze standaard driver nog steeds hebben en moet je die niet verwijderen. De andere kan er gewoon over.
Ik denk wel dat bij normale herstart al direct nieuwe hardware gaat gevonden worden en aanbevolen wordt, of automatisch de gtx8800 gaat geladen worden...

Alleszins moet je die standaard vga driver niet verwijderen.

AP-tje
7 January 2010, 12:34
Drivers bijwerken:
Waarom eigenlijk?
Als iets goed werkt, is bijwerken m.i. helemaal niet nodig.
Pas wanneer er problemen zijn, is het verstandig te controleren of er updates voor he hardware zijn.


Als iets goed werkt, gewoon afblijven!

carl
7 January 2010, 18:18
Omdat sommige drivers nu eenmaal meer features ondersteunen, of mogelijk zelfs een kleine snelheidswinst geven, of ...
Er af blijven is een perfect acceptabele mogelijkheid, maar beweren dat het compleet overbodig is vind ik zwaar overdreven.

AP-tje
7 January 2010, 19:12
Daar heb ik een andere mening over.
Als iets GOED werkt, zie ik echt geen reden!
Niet voor niets zijn drivers aangepaste updates en geen essentiële.

Acid
7 January 2010, 20:11
Bedank al voor de snelle reactie's !!

Allereerts wil ik even meegeven dat ik niet zomaar de driver wou updaten (bekijk mijn eerste post in dit onderwerp)

Inderdaad als ik in veilige modus opstart zonder drivers instaleert hij de vga-standaard.

Als ik daarna gewoon opstart installeerd windows automatisch drivers voor de 8800GTX kaart met de melding dat ik moet heropstarten om alles goed te laten werken.

Na de reboot geeft hij nog steeds hetzelfde beeld en staat in apparaatbeheer een uitroepteken bij de videokaart.

---

Het is een heel vreemd geval en ik denk echt dat het ligt aan windows vista.

PS: ik heb ook de driver geprobeert die ik 2 jaar geleden bij de kaart heb gekregen. Dit met dezelfde uitkomst.

Maar nogmaals even vermelden dat dinsdag de kaart werkte na installatie van de laatste nieuwe driver tot ik heropstarte .. dan was het weer vanaf 0 beginnen.

Ik ga nogmaals wat proberen heropnieuw te doen ... inclusief de kaart opnieuw eruit halen en in mijn tweede slot proberen.

Ik duim alvast

Acid
7 January 2010, 20:15
Ook nog even een vraagje ivm dvi en vga

Is het normaal dat ik totaal geen signaal krijg als ik het scherm aansluit met DVi (alleen met witte connector) voordat de juiste driver is geinstaleerd.


Ik krijg alleen beeld als ik de kabel aansluit met een tussenstuk van vga naar dvi.


Dus dvi uitgang pc - dvi/vga tussenveloop - vga kabel naar beeldscherm

Zo is het nu aangesloten ...

Dinsdag toen de drivers werden herkent sluite ik rechtstreeks van de pc naar het scherm via de dvi kabel en dan werkte die.


Bedankt !

Acid
7 January 2010, 20:35
Nog even update .... als alle drivers verwijderd zijn en ik start de pc terug op in veilige modus dan instaleerd vista toch wel de drivers voor de videokaart automatisch in plaats van gewoon een standaard vga driver.

Hier was ik verkeerd in men vorige post.

carl
7 January 2010, 21:12
Daar heb ik een andere mening over.
Als iets GOED werkt, zie ik echt geen reden!
Niet voor niets zijn drivers aangepaste updates en geen essentiële.

Dan moeten we het maar over eens zijn dat we het niet eens zijn ;) Ik haal men drivers dan ook altijd third party ipv via soft update.

Acid
10 January 2010, 12:39
8 januari starte ik mijn pc op en alles werkt in één keer perfect.

2 dagen geen probleem, divers werken perfect nergens geen foutmeldingen ....

Vandaag start ik mijn pc op en scherm werkt weer niet meer !

Ik heb het onderste uit de kan gehaald en weet totaal niet meer wat te doen ...

Iemand enige sugestie ?

PeterN
10 January 2010, 22:34
Je bedoelt waarschijnlijk dat de grafische kaart weer zijn kuren heeft? HEt scherm zal wal werken...
Haal die gtx er eens uit en blaas die eens goed schoon. Daarna ook eens kijken als er niks aan de pci-e connector van het mobo is. Eventueel de connector op de kaart ook even schoon vegen en terug steken zodat ze mooi klikt. Niet vergeten de extra voeding terug aan te sluiten aan de gtx kaart en terug proberen. Lijkt nogal wilekeurig die fout en dan denk ik eerder aan slecht contact, warmte etc.
Het probleem is immers ook begonnen met kaarten te wisselen, dus slecht contact zou niet vreemd zijn... Je hebt de extra voeding toch niet vergeten in te steken hé ;)

Acid
11 January 2010, 21:31
Je bedoelt waarschijnlijk dat de grafische kaart weer zijn kuren heeft? HEt scherm zal wal werken...
Haal die gtx er eens uit en blaas die eens goed schoon. Daarna ook eens kijken als er niks aan de pci-e connector van het mobo is. Eventueel de connector op de kaart ook even schoon vegen en terug steken zodat ze mooi klikt. Niet vergeten de extra voeding terug aan te sluiten aan de gtx kaart en terug proberen. Lijkt nogal wilekeurig die fout en dan denk ik eerder aan slecht contact, warmte etc.
Het probleem is immers ook begonnen met kaarten te wisselen, dus slecht contact zou niet vreemd zijn... Je hebt de extra voeding toch niet vergeten in te steken hé ;)

;) Nee de voeding ben ik niet vergeten ... anders krijg ik een luide bieptoon als ik die vergeten ben :lol:

Vista kiest als adaptor steeds de 'vgasave'

Nu heb ik de kaart al in 2 poorten geprobeert en steeds hetzelfde.
Contacten zijn al proper gemaakt ook :shy:

Ik hou jullie hier op de hoogte ivm vorderingen of ik geef een seintje net voor ik met een hamer die kaart in 2 mep.

g_man
11 January 2010, 21:37
Dit was een mooi staaltje van topicHijack... :p
Ik heb je een nieuw topic aangemaakt, iets wat je beter in het vervolg meteen doet.

Acid
27 January 2010, 19:12
Bij deze werkt mijn pc terug prima ...

Ik heb een nieuwe grafische kaart gekocht werkte meteen perfect. Deze x een ATI gekocht de R5770 hopelijk houde deze het iets langer vol dan 2 Jaar ;)


Mag ik iedereeen bedanken voor de hulp die mij gegeven is !!

Hier mag dus een slotjes op.