Volledige versie bekijken : tijdelijke internet bestanden



marijn01
12 January 2010, 09:31
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Als ik iets wil opzoeken in mijn tijdelijke internet bestanden, blijkt dat niet alle bezochte webpagina's daar opgeslagen worden. Ik werk met Vista.

Kan iemand mij hierbij helpen om te zorgen dat alle bezochte webpagina's in de tijdelijke internet bestanden terecht komen?

Bedankt alvast.

g_man
12 January 2010, 10:05
Ik denk dat niet alle websites een cookie achter laten.
Maar daarvoor dienen je tijdelijke internetbestanden eigenlijk niet... als je wilt ween waar je gewest bent de voorbije dag(en) of week(en) dan ga je via de geschiedenis zoeken. Als je ervoor zorgt dat die niet gewist worden kan je alles terug vinden. :)

marijn01
12 January 2010, 10:18
Ik denk dat niet alle websites een cookie achter laten.
Maar daarvoor dienen je tijdelijke internetbestanden eigenlijk niet... als je wilt ween waar je gewest bent de voorbije dag(en) of week(en) dan ga je via de geschiedenis zoeken. Als je ervoor zorgt dat die niet gewist worden kan je alles terug vinden. :)

Het is eigenlijk om mijn kinderen te controleren om te zien naar welke websites ze gaan kijken. Ik denk dat ze dat trukje van de geschiedenis wissen al eens gebruiken.

g_man
12 January 2010, 11:04
Zou je dan niet beter zo iets (http://www.zdnet.be/downloads/64287/parental-control-bar-4-0-3/) installeren? Of mogen ze het niet weten??
trouwens als ze dat trukje van de geschiedenis kennen zulen ze ook wel weten waar ze de cookies kunnen wissen.

marijn01
12 January 2010, 11:14
Hoe min ze weten hoe geruster ze slapen. Je kent de jeugd he. Ik dacht te weten dat er een soort prog bestaat waarbij je de geschiedenis auto doorgemailt wordt, en dat het prog niet zichtbaar is op de computer. Alvast bedankt voor de info.

PeterN
12 January 2010, 14:07
Het is eigenlijk om mijn kinderen te controleren om te zien naar welke websites ze gaan kijken. Ik denk dat ze dat trukje van de geschiedenis wissen al eens gebruiken.

Dat kan je wel snel controleren hé. Open google en zoek naar een woord dat jij kiest bv 'vuilniszak'. Je neemt de eerste link, onthou hem en opend hem. Je zal nu zien dat als je terug zoekt op google naar het woord 'vuilniszak' dat de eerste link, diegene die je bezocht, nu paars kleurt. Dwz dat je de link al bezocht hebt. Die link staat nu in je geschiedenis voor x aantal dagen (afhankelijk van uw instelling hoelang je de geschiedenis bijhoud) Als je dus morgen terug op je pc bent en terug naar het woord googled, dan moet die eerste link nog steeds in het paars staan, zoniet, heeft iemand uw geschiedenis gewist :p

Baloeke
12 January 2010, 14:46
Via het configuratiescherm kan je het ouderlijk toezicht instellen. Hier kan je al dingen blokkeren die niet toegangkelijk zijn voor kinderogen. Dit kan ook beveiligd worden met een paswoord. Dus moeten het al genie's zijn om je paswoord te gaan achterhalen.

In de helpfunctie van Vista staat dit beschreven. Al een deeltje daaruit


Met behulp van Ouderlijk toezicht kunt u bepalen hoe uw kinderen de computer gebruiken. Zo kunt u de toegang van uw kinderen tot internet beperken en paal en perk stellen aan de tijden waarop ze zich bij de computer aanmelden, welke spelletjes ze spelen en welke programma's ze uitvoeren.
Wanneer de toegang tot een webpagina of spelletje via Ouderlijk toezicht wordt geblokkeerd, wordt er een bericht weergegeven met de melding dat de webpagina of het spelletje geblokkeerd is. Door op een koppeling in het bericht te klikken kan het kind vervolgens om uw toestemming vragen voor het weergeven van de webpagina of het gebruiken van het programma. U kunt toestemming geven door uw accountgegevens op te geven.
Voordat u begint, moet u ervoor zorgen dat elk kind waarvoor u Ouderlijk toezicht wilt instellen beschikt over een standaard gebruikersaccount. Ouderlijk toezicht kan namelijk alleen worden toegepast op standaardgebruikersaccounts. U moet een Administrator-account gebruiken om Ouderlijk toezicht voor uw kind in te stellen. Ouderlijk toezicht kan niet worden toegepast op een Administrator-account. Zie Wat is een gebruikersaccount? voor meer informatie over gebruikersaccounts en de manier waarop u deze kunt instellen.

marijn01
20 January 2010, 18:09
allen bedankt voor de nuttige antwoorden.