Volledige versie bekijken : Hoe verzenden?



roeba123
13 January 2010, 12:42
Hoi

Ik zit met een vraag over het verzenden van iets dat je verkoopt via een tweedehandssite (bv. ebay, kapaza,...).

Als je nu een overeenkomst gesloten hebt met iemand om je te koop gestelde goed aan hem te verkopen. Hoe kan je het dan bij die persoon in kwestie bezorgen?
Hij kan het natuurlijk afhalen of jij kan het brengen. Maar als dit nu gaat over een externe harde schijf of een externe dvd-writer of weet ik veel wat en die persoon kan/wil die niet ophalen.
Hoe en met wat kan je het goedkoopst het goed verzenden?

Ik heb al eens gekeken naar DHL omdat dat het eerste bedrijf was die in mij opkwam. Maar voor een externe dvd-writer te verzenden kwam dit neer op een goede €20. Is dit niet wat veel of ben ik daar volledig verkeerd in?

Alle tips zijn welkom!

mvg Roeba



p.s.: moest dit niet de juiste plaats zijn om dit bericht te plaatsen, mijn excuses. Wist niet waar naar toe ermee.

Fck_
13 January 2010, 12:49
Je kan dat gewoon doen met 'De Post' hoor. Betaal je ook voor je gewicht. Op de postkantoren in je stad kan je zo speciale dozen halen (Eventueel zo'n 'hoesje met noppenfolie' zodat de HD niet stuk gaat.

Dan kan je ook nog kiezen, snel, of normaal. Snel is natuurlijk iets duurder. Als je het met het normale tarief verzend duurt het 3/4 dagen.

Obsessed
13 January 2010, 12:52
Persoonlijk gebruik ik meestal taxipost (http://www.post.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipost24.html), maar mogelijk zijn er goedkopere manieren.

ps: Aangezien dit een discussie is in plaats van een aanbieding verplaats ik dit topic naar een ander forumonderdeel (Parlementje).

g_man
13 January 2010, 13:28
Ik gebruk altijd standaard post en kiala... Kiala is veel goedkoper maar de stukken durven daar letterlijk door de lucht vliegen. Al heb ik nog nooit iets gehad wat 'stuk' was.

Fakke_Berto
13 January 2010, 21:33
Goed inpakken is de boodschap. Zeker voor gevoelige dingen zoals harde schijven bevoorbeeld. Steek er gerust maar wat gazettenpapier bij.

roeba123
14 January 2010, 00:09
Bedankt alvast voor alle info!
'k had zelfs nooit meer gedacht aan de post. Maar blijkbaar is dit inderdaad wel de gemakkelijkste optie, tenzij ik het volgens kiala probeer, zoals g_man voorstelt.

Ik ben allesinds heel erg geholpen met jullie informatie.
Voor mij mag dit onderwerp gesloten worden. The post it shall be!