Volledige versie bekijken : Zwaar probleem



Jefke
14 January 2010, 18:38
Ja, ik heb dus een zwaar probleem zoals mijne onderwerp al liet merken. Ik heb onlangs voor mijne router de laatste nieuwe firewire gedownload en geïnstalleerd. Nu moet da lukken da sindsdien ineens mijne laptop mega veel verstuurd en mega veel ontvangt maar mijnen internet om de 5 minuten uitvalt of zelfs gewoon een paar uren niet werkt. Maar bij 'status weergaven' blijft wel super veel verkeer doorgaan. Heb ondertussen al een virusscan gedaan maar vind nix. Ik moet soms zelfs 5-6x proberen om internet open te krijgen. Wie kan mij helpen aub? Ik overweeg eventueel om te formateren maar ik heb geen idee hoe je da doet in Vista...

Alvast bedankt...

g_man
14 January 2010, 18:41
Ik heb onlangs voor mijne router de laatste nieuwe firewire gedownload en geïnstalleerd. Bedoel je firmware ? Zo ja kan je toch de oude versie terug zetten als je zeker bent dat die goed werkte.

Jefke
14 January 2010, 18:49
LOL, ik bedoelde idd FIRMWIRE. Kwas wa te rap aant typen omdak vreesde da anders mijn verbinding mss terug weg ging zijn maar ze houd stand momenteel. Ik heb wel da bestandje nimeer van de vorige firmwire. En hoe verklaar je dan als die verzonden en ontvangen bestanden (bytes)???

Jefke
14 January 2010, 19:07
Niemand???? :(

Fck_
14 January 2010, 19:12
Beetje geduld hebben hé ;).

1: Nieuwe firmwire, dus mss zijn al je instellingen wel gereset. Kijk eens als je beveiliging nog goed staat als je draadloos gebruikt.
2: Druk mss gewoon eens op de resetknop van je router, of trek de stroom eens voor 10 seconden uit. Mss is het wel opgelost.

Zoals G_man zei de oude firmware er terug opzetten ;). Als het probleem dan weg is , lag het simpel aan de firmware , hoe je dan al die datatransfer verklaard, geen idee .
Gewoon proberen zou ik zeggen.

g_man
14 January 2010, 19:13
Bumpen is verboden volgens de regels... zeker al na 18 min.
Iedereen heeft bij Minatica nog een leven en we zitten dus niet te wachten totdat Jefke een berichtje plaatst hé. :p
Welke firmware heb je nu geïnstalleerd? Wat is je merk/type van router?

Edit: Woya was sneller :)

Jefke
15 January 2010, 18:06
Mijn excusses g_man maar tis gewoon een beetje lastig. Om de 5 minuten laat mijn verbinding het afweten en als je dan EINDELIJK opt net graakt en na 3 pogingen eindelijk iets kunt posten ben je nogal afgejaagd, ik hoop op een klein beetje begrip.

De router is een Belkin N+ router met de laatste nieuwe update...

Nu gaat het al iets sneller maar nog steeds niets als daarvoor en mijn verzonden en onvangen items zijn nog steeds uitzonderlijk hoog...

Jefke
15 January 2010, 23:12
OKey, ik heb dan eens een volledige format gedaan omk het ook wel wa nodig vond, PC was wa aan de trage kant geworden en had geen zin om alles manueel te verwijderen. Alles terug geïnstalleerd en internet werkt wel terug naar behoren maar hij blijft enorm veel onvangen. Is dit normaal??? Na 30 minuten opt net staat da al op 56mil bytes?????
Heeft iemand daar een verklaring voor????
En dan ook nog rap even, ik heb er nu een McAfee op staan. Is die beter dan de AVG (Waar ik altijd super tevreden over ben geweest) of welke is beter??? En eventueel een goeie firewall?
Thx gasten...

compuchrisje
16 January 2010, 00:04
Formatteren kan nooit kwaad, zolangs alles blijft werken natuurlijk, maar dat doet niets aan de instellingen van je router.
Ga in elk geval al na of je bestandsindeling ingeschakeld hebt, vink dat uit als dat idd zo is en als je niet van plan bent om eender wat te delen.
Het grote routerverkeer ligt soms niet aan de firmware of de router zelf, maar aan de beveiliging van je netwerk. Zeker als je draadloos surft is dat van groot belang. Kijk even bij onze tutorials hoe je dat kan doen. Mogelijk reist er iemand jolig mee op jouw kosten.
Wat je anti-virus betreft, daarin staat je keuze vrij, zeker als je een betalende neemt. AVG Free hoort idd bij de betere van de gratis AV's. Als firewall gebruik ikzelf op beide pc's Comodo en ben er nog altijd tevreden over (ook freeware).

Elboulle
16 January 2010, 22:11
Wat je ook eens kan doen, als je draadloos surft, kijken in welk kanaal je zit en of er niemand anders hetzelfde kanaal aan het benutten is.... Als jij nu in kanaal 6 zit, bijvoorbeeld, en je ziet dat er iemand anders, binnen je bereik ook op kanaal 6 zit, dan kan dat ook een oorzaak zijn.

PeterN
16 January 2010, 23:23
1)56milj bytes ontvangen na 30 min. Wat staat allemaal open dan en wat heb je tijdens die 30 min gedaan? Ter vergelijk zie ik hier net na 30 min online nog geen 4 milj bytes ontvangen.
2)Zoals hierboven reeds gevraagd: werk je draadloos? Is deze beveiligd? Aan de anderen: wel oppassen, het gaat over ontvangen verkeer, niet verzonden ;)
3)AVG 8.0 was een mindere versie vond ik, maar nu de versie 9 is terug beter ;)
McAfee is wel geen free versie hé;) Als je de betalende versie van AVG pakt zoals ik, dan heb je een hele suite, met firewall erin. Als free firewall heb je idd Comodo, zonealarm, ...

Jefke
17 January 2010, 14:30
Euhm, ik ben nog beetje een leek als het gaat over netwerken maar leer snel... :p
Ik heb bij deze alles opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat dat mijn ontvangen verkeer telkens in de lucht blijkt schieten. Maar ik heb net gelezen dat elektronische apperatuur in de buurt voor een storing kan zorgen. Ik heb namelijk net een nieuwe koelkast/diepvries gekocht en deze staat om een halve meter van de router. Kan hier de oorzaak liggen????
Wat die kanalen betreft ben ik bang dak ni weet hoe ik dat moet doen. Mijn netwerk is wel beveiligd met een netwerksleutel en tis een vrij lange zin dus ik denk niet dat het hier aan kan liggen, ofwel?
@ PeterN; Ben je echt tevreden over de AVG??? ik heb vernomen dat die McAfee mijn laptop trager doet gaan... :s En ik ben gaan kijken bij taakbeheer, echt veel staat er niet open of zijn er andere dingen.....????

Elboulle
17 January 2010, 16:45
Elektrische apparatuur kan voor storingen zorgen. Dat kan ook een oorzaak zijn ja. Je zegt dat je je netwerk beveiligd hebt met een sleutel. Bevat deze sleutel hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens?
Want een gewone zin is met een brute forcer nogal 'snel' te kraken hoor...

Jefke
17 January 2010, 18:55
Jaja, er zit een hoofdletter in en een speciaal teken. Is dat niet genoeg???

PeterN
17 January 2010, 23:22
1) Een koelkast etc kan storingen opwekken, maar het is daarom niet zeker, eerder onwaarschijnlijk. Storingen kunnen eerder van naburige netwerken komen. Vooral in appartementen waar iedereen dicht bij elkaar woont.
Indien je storingen hebt ga je regelmatig slechte verbindingen hebben en connectie verlies.
Aangezien je zegt dat je na de format dit niet meer aan de hand hebt is dit ook weer vreemd. Bij slechte verbinding wordt er wel regelmatig gevraagd het pakketje terug te sturen waardoor meer verkeer ontstaat.

Kan je niet gewoon als test de pc met kabel verbinden en zo een tijdje werken en kijken wat dat geeft. Op die manier kan je het draadloze uitschakelen en is het makkelijker de juiste richting uit te zoeken. Kijk dan ook eens naar uw ontvangen data.

Met hoeveel pc's zit je op dat netwerk? Welke provider heb je? ADSL of kabel?

2) AVG versie 8 was niet zo'n al te beste versie maar de 9 is weer prima. Zelf ben ik content van AVG, altijd geweest , eerst met free versie maar nu toch al 3 jaar betalend. In de betalende zit alles, virus-, trojan- en alle andere malware bescherming. Ook een firewall zit er in die makkelijk werkt. Versie 9 werkt nu ook terug veel sneller dan de 8 en is minder belastend voor het systeem. Voor de rest doet AVG wat hij moet doen, ik denk net als alle andere virusscanners:)
Tot nu toe is mijn pc, na jaren, altijd clean gebleven maar dat hangt ook veel van je eigen af. De beste anti-malware en antivirus ben je nog altijd zelf. Uw surfgedrag en klik gedrag kan vele dingen al voorkomen;) Neemt niet weg dat antivirus, spijtig genoeg, tegenwoordig verplichte software is.

Jefke
18 January 2010, 18:55
Dit heb ik al gedaan, de kabel alleen gebruikt en zo eens gekeken naar het resultaat en dit bleek hetzelfde te zijn als draadloos. Wat is dat eigenlijk met die kanalen betreft? Kan hier een oplossing liggen????

Elboulle
18 January 2010, 21:36
Wat die kanalen betreft. Elke draadloze router, heeft een kanaal waarop de ingebouwde radio zijn signalen uitzend. Het kanaal word gekenmerkt door een cijfer. Gaande van 1 tem 9 bijvoorbeeld. Ik zeg maar wat. Nu, je router heeft ook een bepaald bereik waarin hij zijn signalen kan zenden en dus gebruikers kan bereiken. Zie het als een grote cirkel. Als jou cirkel nu nummer 1 heeft, is dit je kanaalnummer. Je buurman heeft ook een draadloze router, met ook zo'n cirkel. En die zijn kanaal (cirkel) heeft ook een nummer. Nu kan het soms zijn dat je met 2 hetzelfde nummer hebt. Op zich geen probleem, zolang je maar uit mekaars cirkel blijft. Is dat niet het geval, dan kunnen er problemen optreden. Ik zou eens kijken welke draadloze netwerken je kan ontdekken en kijken welke nummers die hebben. Dan eens vergelijken met jou nummer.
Misschien kan dit helpen. Let's hope so.
Dan kan je het kanaal van nummer veranderen en ben je weer een stapje dichter bij de oplossing van het probleem.

Groetjes!!!

Jefke
19 January 2010, 21:45
Beste Elboulle, ik heb eens een zoektocht gedaan ben blijkbaar het enige draadloze netwerk in de buurt dat mijn computer kan vinden. Maar mijn verzonden pack's blijven de lucht in vliegen. Kan dit eigenlijk aan de update liggen die ik een paar weken geleden heb uitgevoerd van mijn router???

PeterN
20 January 2010, 15:30
Normaal niet. Ook het gene wat er verteld werd over die kanaal nummers gaat de oorzaak niet zijn daar je nu ook eens met kabel hebt geprobeerd en hetzelfde resultaat hebt.
Ik zou eens een hijackthis logje maken en dit in het juiste forum hier op onze site plaatsen, samen met een verwijzing naar dit topic.
Het abnormale hoge verkeer kan door malware of virussen ook komen of doordat er ergens (mss zonder u weten) een p2p programma op de achtergrond actief is.

Jefke
28 January 2010, 19:31
Ik ben net eens in de winkel van afkomst geweest en daar hebben ze mij aangeraden om eens een andere firmwire te installeren of terug de oorspronkelijke. Mss dat hier een oplossing kan liggen omdat de probs zich zijn beginnen voordoen als ik een update had gedaan van de firmwire. Is dit mogelijk???

Elboulle
29 January 2010, 08:57
Goh, dat kan ook. Ik had al voor mijn huidige router (D-link 855) topics gelezen van gebruikers die ook problemen hebben gehad na het updaten van de firmware. Daar zou het ook aan kunnen liggen.
Maar zoals hier al eerder is gezegd, post gerust eens een hijackthis logje ook he.

Groetjes!!

Jefke
29 January 2010, 11:38
Hbe ik al gedaan zonder resultaat...

Jefke
29 January 2010, 12:52
Nu moet ik enkel nog een site zien te vinden waar ik kan kiezen uit de verschillende updates voor die firmware. Kheb al even gezocht maar vind niet direct iets. Weet er iemand een site waar ik kan kiezen uit de updates???? Belkin N+ F5D8235-4 v.1 router

Snakey
29 January 2010, 13:29
http://en-us-support.belkin.com/app/answers/detail/a_id/304/p/335

http://cache-www.belkin.com/support/dl/f5d8235v1_ww_1.01.19.bin
http://cache-www.belkin.com/support/dl/f5d8235v1_ww_1.01.24.bin

Jefke
30 January 2010, 17:27
EINDELIJK!!!!!!! Blijkbaar werkt alleen de 1.01.19 goed. Ik heb deze terug geïnstalleerd en het probleem is volledig van de baan... Bedankt iedereen voor de hulp en tijd...