Volledige versie bekijken : Kaspersky licentie (toch niet) verlopen.



Quazie
17 January 2010, 16:50
Ik heb vorig jaar Kaspersky Internet Security 2010 voor 3pc/1jaar gekocht en
geïnstalleerd op deze Pc (XP home) en 2 laptops (Vista Home Premium).
Al een tijdje schakelt Kaspersky op willekeurige momenten de beveiliging uit, te
zien als een gele driehoek op het pictogram van de systeembalk.
Het fenomeen komt soms meermaals per dag voor, vandaag zelfs binnen een
uur op alle 3 computers.
Het openen van het hoofdvenster en een druk op de knop "Nu repareren" laat
het Licentiemanagervenster zien.
Het aanklikken van de activatiecode laat de Licentie-informatie zien.


De datum waarop de licentie verloopt is steeds de datum van de huidige dag.
Heropstarten is genoeg om Kaspersky opnieuw normaal te laten werken, inkl het binnenhalen van de updates.

Heeft iemand ervaring met dit fenomeen? Of nog beter een oplossing.

Zelf had ik al gedacht dat de Windows updates daar iets met te maken hadden. Tot zelfs een datumbug in Kaspersky zelf.

compuchrisje
17 January 2010, 23:27
Ik denk dat het hier idd om een bug gaat, omdat hier wordt gemeld dat u het aantal licenties al zou opgebruikt hebben. Spijtig genoeg is de helpdesk in Mechelen ongeveer opgedoekt, en zal je met evt klachten in het Engels naar de home-basis terecht moeten.

carl
18 January 2010, 00:28
Ik heb de afbeelding weggehaald ;) Het is denk ik geen goed idee om uw licentie code los op internet te gooien. Voor je het weet staat hij blacklisted.

Quazie
18 January 2010, 00:53
@carl? Bedankt voor de waarschuwing. Wat is het resultaat van op blacklisted te staan?
Die screen afdruk staat dan ook nog op de hostsite, hoe haal ik die daar weg?

PeterN
18 January 2010, 02:08
Op de hostsite is zo erg niet als je de link niet verspreidt.
Blacklist is een lijst van licenties die onrechtmatig gebruikt worden. Als anderen uw licentie onrechtmatig gebruiken zien ze dat deze licentie iedere keer bij een definitie update bv 50 keer wordt binnen gehaald terwijl het een 3 computer licentie is ;)
De anderen doen het illegaal, hebben niet betaald en profiteren van uw licentie. De licentie is dus onrechtmatig doorgegeven of gehacked, en komt op zo'n lijst als onrechtmatig waarna ze geblokt wordt.