Volledige versie bekijken : Poll maken



Sille
17 January 2010, 23:52
Heey mensen,

ik zou een kleine poll willen maken voor een BBQ die ik terug ga herorganiseren voor mijn oude klas van vroeger.

Daarin zou ik enkele vragen moeten kunnen stellen die zij dan kunnen invullen. Het probleem is ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen.

Kdacht het te maken via HTML dus mijn web pagina maken met daarin een formulier met radio buttons. En als je het formulier verzend dat via een javascript hij alles gaat uittellen voor mij en zo alles bij houd.

Weet iemand of er zo al een javascript bestaat of een JQuery dat ik dit niet volledig zelf moet gaan programmeren.

Toelly
17 January 2010, 23:54
Ik weet zelf niet wat het resultaat is, maar dit kan je misschien helpen :)
Pollcode.com (http://pollcode.com/)

Sille
17 January 2010, 23:59
Ja,

Die had ik ook gevonden op het web. Maar ik doe het liever zelf ;) zo krijg je nog wat skills met html & javascript bij.

Maar ik ga er mij na de examens eens over buigen en zien of ik er iets van kan maken. Maar alle tips zijn hier natuurlijk welkom want heb dat nooit geleerd op school daarom.

carl
18 January 2010, 00:26
Als je bereid bent een hele friggin hoop mails te lezen kan je het heel erg simpel doen,
Je maakt gewoon een form aan met daarin je radio boxes, en aan die form voeg je de actie onsubmit="mailto:emailadres" toe. Dat vereist wel dat ze een (geconfigureerde) mail client hebben staan + je zet dat e mail adres los op internet.
Een andere mogelijkheid is om onsubmit een of ander script uit te voeren dat de gegevens wegschrijft op de server, maar daarvoor zal je geloof ik met PHP/ .NET gaan werken.

ultddave
18 January 2010, 01:10
Gewoon een form maken met radiobuttons of checkboxes en eventueel met textboxes afhankelijk van wat je nodig hebt. Dan als "action" van die form een PHP pagina aanduiden.

<form method="post" action="evalueerkeuze.php">
<p>
<input type="checkbox" name="eten[]" value="Vlees">Vlees</input><br/>
<input type="checkbox" name="eten[]" value="Vis">Vis</input><br/>
<input type="checkbox" name="eten[]" value="Groenten">Groenten</input><br/>
<input type="checkbox" name="eten[]" value="Fruit">Fruit</input><br/>
<input type="checkbox" name="eten[]" value="Ijs">Ijs</input><br/>
</p>
</form>

bijvoorbeeld.

En in die evalueerkeuze.php ga je dan een array binnenhalen en dan kan je zien wat aangeduid stond. En dat kan je dan wegschrijven in een bestand ofwel opslaan in een database of iets dergelijks. ;)

Best wel kijken of uw host PHP ondersteund.

Filehandling zal ook wel gaan met JavaScript. ;)

Mvg,
Dave

Sille
18 January 2010, 20:55
zal mij daar na de examens eens mee bezig houden.

en als het niet lukt stuur ik zoals vorig jaar een mail rond naar de personen en tel ik alles manueel uit.