Volledige versie bekijken : Windows 7 Lag tijdens gamen Windows 7



Niek123
18 January 2010, 17:27
Sinds ik van Windows Vista naar Windows 7 ben gegaan heb ik (op Call of Duty 2) last van een nogal instabiele ping. Hij springt vaak van 60 naar 120. Al is ping een ping van 100 niet echt extreem laggy. Maar als hij zo instabiel is, is de zin om nog verder te spelen wel snel verdwenen.

Op Windows Vista had ik niks geen last, daar was mijn ping altijd 50. Ik heb al geprobeerd de compabiliteitsmodus op Windows Xp service pack2 te zetten maar dat maakt geen verandering.

Mijn systeem:

Intel Celeron 2,0 Ghz
Intel Graphics 4500Mhd
3Gb Ram geheugen.

Maar dat lijkt me niet uit te maken als ik ook Vista heb gedraait.

Groeten, Niek :)

Dopey
18 January 2010, 21:27
Heb dit hier ergens gevonden:


Controleer even wat de omstandigheden zijn waarin je te hoge ping krijgt:
wat is je cpu en geheugengebruik etc. en controleer of een van die programma's verbinding met internet gebruikt.
Een hoge ping (dus geen FPS probleem) wordt altijd veroorzaakt door je verbinding met internet. dus niet door de hardware in je computer.

Verbinding probleem kan logischerwijs aan 2 kanten zitten.
Jou kant: iets anders op jouw netwerk (andere pc of andere software) maakt gebruik van jouw bandbreedte waardoor jouw reactie op de server slecht is.
Host kant: de host staat tever van jou af voor een snelle reactie of is instabiel, daarmee dus een hoge ping.


Kijk ook eens in je programma zelf: kan het zijn dat bijv. punkbuster ernaast geactiveerd is die zichzelf update. of dat de server waar je op speelt maps/mods/rotzooi en virussen download naar je pc

Ben je daar wat mee?

Niek123
18 January 2010, 23:44
Het is net een gloednieuwe installatie van windows 7. Lijkt me niet eens nodig om mijn cpu gebruik te checken.

Ik heb met opdrachtprompt een pingtest gedaan naar de server waar ik frequent speel. Alleen het rare is dat ik hier perfecte pings mee haal. (25.)

Ik speel gewoon op een Duitse server waar geen mods op geinstalleerd zijn.
Mogelijkheid dat Windows 7 Call of Duty 2 gewoon niet goed ondersteund? :/

PeterN
18 January 2010, 23:50
Kijk eens volgende dingen na:
- defragmentatie gebeurd nu plan matig in de achtergrond.
- Antivirus dat een eerste scan doet in de achtergrond.
- Nieuwe installatie moet nog een heel deel updates binnen halen (in de achtergrond)
- Defender die in de achtergrond bezig is

Dus bij een nieuwe installatie kan het wel degelijk dat er meer cpu gebruik is ;)

Niek123
21 January 2010, 22:21
Kan eigenlijk niets vinden dat veel cpu nodig heeft. Zet ook uit gewoonte voordat ik ga gamen altijd alles netjes uit.

Had onder Windows Vista ook geen lag. Dan hoeft hij onder Windows 7 toch ook niet te laggen?

slicky
22 January 2010, 05:48
misschien eens nieuwe drivers voor uw netwerk kaart zoeken?

Niek123
23 January 2010, 15:11
Ik heb gewoon nieuwste netwerkkaart drivers.

Niek123
28 January 2010, 18:03
Call of duty 2 neemt achteraf gezien toch veel cpu eigenlijk. Maar het enige dat bijna 100 procent cpu neemt is Cod2 zelf..

Waarom heb ik dan lag op Windows 7 als ik op Vista geen problemen heb? Neemt Windows 7 dus toch veel meer cpu dan Vista in beslag?

Moet ik naar xp overgaan of is er een andere mogelijkheid? Ik heb al geprobeerd xp te installeren maar ik krijg als hij de installatie wil starten zo'n 'blauw scherm error.' Volgens mijn broer ondersteund mijn harde schijf Xp niet meer ofzo..

Groeten,
Niek