Volledige versie bekijken : Heeft mijn computer virussen of niet?



INE VERHAEGHE
18 January 2010, 22:01
Hallo,
Mijn computer vertoont de laatste tijd zo een kadertje bij het openen van sommige programma's (bijvoorbeeld paint, ook soms internet...) van een of andere antivirusscanner. De titel van het kadertje is 'Resident Shield: New virus detected' en er staat iets in de aard van dat een actief virus ontdekt is. Ik moet dan klikken op 'remove all' (dat is de enige knop behalve het kruisje) en dan komt een kadertje van 'AntiVir' met een knopje 'get full protection'. Als ik daarop klik krijg ik een groot scherm dat ik die virusscanner moet kopen. Ik kan geen print screens maken van dit alles omdat paint niet geopend geraakt hierdoor. Ik kan wel foto's van het scherm maken als dat nodig is.
Weet iemand of er wel echt een virus is op mijn computer, of is dat gewoon reclame? Weet iemand ook hoe ik dat kan wegkrijgen?
Alvast bedankt!
INE

Fck_
18 January 2010, 22:12
Dat is waarschijnlijk gewoon wat rommel op je pc die je nog meer rommel laten binnenhalen ;).
Koop een virusscanner zou ik zeggen, of download een gratis versie, bijvoorbeeld AVG, en scan eens goed op malware/.. ;) .

J.W.
18 January 2010, 23:54
Hallo,
Mijn computer vertoont de laatste tijd zo een kadertje bij het openen van sommige programma's (bijvoorbeeld paint, ook soms internet...) van een of andere antivirusscanner. De titel van het kadertje is 'Resident Shield: New virus detected' en er staat iets in de aard van dat een actief virus ontdekt is. Ik moet dan klikken op 'remove all' (dat is de enige knop behalve het kruisje) en dan komt een kadertje van 'AntiVir' met een knopje 'get full protection'. Als ik daarop klik krijg ik een groot scherm dat ik die virusscanner moet kopen. Ik kan geen print screens maken van dit alles omdat paint niet geopend geraakt hierdoor. Ik kan wel foto's van het scherm maken als dat nodig is.
Weet iemand of er wel echt een virus is op mijn computer, of is dat gewoon reclame? Weet iemand ook hoe ik dat kan wegkrijgen?
Alvast bedankt!
INE

Waarschijnlijk het u de betalende versie van Avira Antivir op uw pc staan en is de proeftijd verlopen.
Ofwel koopt u een licentie voor deze versie, ofwel verwijdert u deze versie en plaats er een gratis antivirus programma op.
Bijvoorbeeld: AVG, Avast, Avira Antivir Personal, de pas uitgebrachte virusscanner van Microsoft.
U kunt natuurlijk ook een betalende versie nemen.

peenif
19 January 2010, 08:41
Dat je daardoor geen printscreen meer zou kunnen maken lijkt mij verdacht - ik zou toch maar eens een HijackThis log plaatsen. Eerst dit even lezen http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088 en dan posten in het HJT forum.

Emphyrio
19 January 2010, 16:42
Ik kan wel foto's van het scherm maken als dat nodig is.
INE

Deze mag je ook plaatsen.

Emphyrio :)

Route81
19 January 2010, 18:16
Naast een goed antivirusprogramma installeren zou het misschien ook eens interessant zijn om Malwarebytes te installeren en te laten scannen op adware en spyware.
Deze wordt bij ons in de firma ook gebruikt. (500+ pc's)
http://www.malwarebytes.org/

Milo
28 January 2010, 18:06
Ine ,

Je hebt een nieuwe rogue binnen gehaald.
een rogue Antivirus scanner ...
Als je naar de files kijkt die worden getoond zullen dit allemaal legitieme files zijn .

Heb je Mallwarebytes Anti Mallware op je machine staan ? Zo ja , dan kan deze dit zonder problemen aan!

Zoniet , post je per direct een HJT logje ;)

Ik heb deze ook al ervaren bij één van mijn vriendin haar nichtjes....