Volledige versie bekijken : Windows 7 windows 7



mighty mouse
20 January 2010, 13:20
ik heb op mijn laptop(compaq pressario cq70)een upgrade gedaan naar windows 7(origineel was vista)maar vind dat hij nu niet meer goed draait.
weet iemand of ik kan formateren en die upgrade van windows 7 er rechtstreeks kan opzetten?zonder eerst vista te installeren....

Elboulle
20 January 2010, 13:27
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7

Kijk hier eens, misschien kan dit je helpen.

Groetjes!!!

Dopey
20 January 2010, 16:30
Kon je tijdens die installatie niet kiezen tss een upgrade of een verse installatie? In dat geval hoef je enkel een backup te maken van de zaken die voor jou belangrijk zijn, een format doen en dan opstarten met de Win 7 dvd.

minoe
20 January 2010, 18:56
Ik heb het volgende gedaan.Eerst een clean install met uiteraard win 7, zonder serienr. in te geven.Eens geinstalleerd en opnieuw opgestart terug dvd insteken en dan upgrade uitvoeren met geldig serienr.
Heb dit toegepast en werkt perfekt.
Zou het lukken om de volgende keer direkt een clean install te doen en direkt dit serienr. in te geven aangezien hij al geactiveerd is geweest ?

worf
20 January 2010, 19:30
Hoi
Ik zit eigenlijk ook een beetje met de vraag van hoeveel keer kan ik win7 opnieuw installen op mijn pc, aangezien ik al een tijdje sukkel met een kapotte harddisk en al 3keer win7 opnieuw geinstallerd heb. De schijf heb ik mogen terug sturen naar western digital en verwacht binnenkort een nieuwe. of zijn er betere manieren om mijn nu zo goed werkende win7 op mijn nieuwe harde schijf te krijgen zonder data verlies want heb eigenlijk geen zin om weer van voor af aan op nieuw te beginnen.
Werk nu momenteel met een oude IDE schijf mijn nieuwe is een sata

mighty mouse
20 January 2010, 20:40
Kon je tijdens die installatie niet kiezen tss een upgrade of een verse installatie? In dat geval hoef je enkel een backup te maken van de zaken die voor jou belangrijk zijn, een format doen en dan opstarten met de Win 7 dvd.
kan je geloven dat ik dat niet meer weet?
dus wat kan ik dan best doen?backup maken en formateren en dan opstarten met windows 7?

Route81
21 January 2010, 20:55
@Mighty mouse : Als je enkel een upgrade cd/dvd hebt vrees ik dat je eerst Vista zal moeten installeren. Als de cd/dvd ook een volledige install toelaat dan kan je opstarten vanaf de cd om Win7 te installeren. Maak dan inderdaad eerst misschien een backupje van wat je wil houden.

@Worf : Met bijvoorbeeld Norton Ghost kan je een image nemen van je volledige partitie/schijf (de IDE). Als je dan die image terugzet op je nieuwe schijf (die je dan als master instelt, zou die moeten werken. Dan moet je enkel nog de rest van je schijf partitioneren en toewijzen en/of aan je eerste partitie toevoegen. Moest er trouwens iets mislopen dan staat alles nog altijd op je IDE-schijf dus is het zeker de moeite waard om het te proberen.